Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door mrkitty »

Goedemorgen allemaal,

Ik zit er heel erg mee in mijn maag... Mr kitty is afgelopen weekend waarschijnlijk gevallen of zoiets dergelijks en dat is toch niet helemaal goed gegaan. Ze af zondag mondjesmaat, gisteren ook en ging ze niet op de bak overdag. 's Avonds ging ze wel op de bak, heeft ze even met haar neusje door haar eten geroerd en dat was het. Gisterenochtend toen ik opstond had ik er geen goed gevoel bij. Ze at weer niet en lag alleen maar bij me. Dus de dierenarts gebeld. Ze is van top tot teen onderzocht en toen de arts op haar schoudertjes drukte gilde ze het uit. En ik stond er bij te huilen. Ze heeft pijnstilling gekregen via een prikje en ik heb mee naar huis gekregen.

Thuis gekomen heeft ze eerst een tijdje bij me gelegen en toen at ze de oren van mijn hoofd haha! Ze ging ook weer op de bak. Ik vraag me echt af hoe dit gekomen is, het is of een kneuzing of een klein scheurtje. Een kitten komt toch altijd op dr pootjes terecht??
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Cerna

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Cerna »

Ik denk dat ze van een te grote hoogte naar beneden is gesprongen (kittens overschatten zichzelf vaak; kunnen nog slecht afstanden inschatten) en daardoor hebben haar voorpootjes en schouders het gewicht moeten opvangen. En ook al is ze nog niet zwaar, die botjes zijn nog zo teer, dat kan dan toch teveel zijn geweest.

Ik zou oppassen met pijnstilling want daardoor krijgt het gekneusde schoudertje geen kans om te genezen want dan voelt ze niets en zal de schouder dus ook niet ontzien. Ook is pijnstilling slecht voor de nieren. Iets pijnstilling is natuurlijk prima want het is wreed (plus dat ze dus stopt met eten) om haar met helse pijnen te laten lopen, maar iets pijn moet ze wel voelen zodat ze de schouder rust zal geven (want een kitten gedwongen rust geven is onmogelijk).
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Roest »

Katten hebben een aantal meters nodig om zich tijdens de val te balanceren. Zijn wel studies naar gedaan. Dat katten die van twee of drie hoog vallen meer verwond raken dan katten die van vijf hoog vallen of zoiets.

Plus dat op de pootjes terecht komen niet wil zeggen dat ze er zonder kleerscheuren afkomen. Gebroken botten, kneuzingen, gebroken kaak, tanden eruit enz. Tis ook maar net waar ze neerkomen.

Maar goed voor een kitten gaat dat nog helemaal niet op. Een val van een hoge kast of in een trapsgat, verkeerd neerkomen en ze kunnen natuurlijk flink verwond raken. De botjes van kitten zijn net als bij kinderen wel meer elastisch en ze zullen minder snel iets breken maar een flinke kneuzing, scheurtje in een spier of bot kan best.

Waarom heeft de DA geen foto gemaakt?
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door mrkitty »

Het was mijn eerste x naar de dierenarts sinds ik haar heb, achteraf dacht ik het ook alleen op het moment zelf was ik zo geschrokken van alles dat ik het vergeten ben te vragen. Ze krijgt 2 dagen pijnstilling nu, wat ze ook krijgen als ze gesterilliseerd zijn. Verder is ze evengoed rustig, geloof dat ze toch nog wel wat voelt. Ze heeft 2 dagen de tijd om te verbeteren en anders terug
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door mrkitty »

Ze is ook 300 gram te zwaar :$
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Brittenbolletje »

Uhhh 300 gram te zwaar een kitten??? dat bestaat niet.

Welke pijnstilling heb je gekregen?

beterschap
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Dinky »

300 gram te zwaar? Hoe kom je daar bij?

Hopelijk knapt ze nu snel weer op en is ze een volgende keer wat voorzichtiger ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Ms Maaike »

Beterschap met mr. Kitty! En nee, 300 gram te zwaar kan niet bij een kitten. Kittens zijn nooit te zwaar (zouden alleen te licht kunnen zijn). Heeft de da haar niet gewoon gelijk getrokken met gewone HTK's? Een Siberische kat wordt veel groter dan dat. Plus dat ze best wat 'vet' op mag bouwen; straks schiet ze ineens weer de hoogte in en is ze het 'vet' gewoon weer kwijt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door mrkitty »

Ja dat dacht ik zelf ook al. Ze speelt nu wel lekker. Heb een hele andere kitten in huis! Ze krijgt meloxidyl, moet ik in haar bekje spuiten. Ze eet nu ook lekker. Echt blij dat het beter gaat. Ik had zelf op internet gekeken naar de groeicurve voor de Siberische kat en daar kwam uit dat ze tussen de 1.5 en 2.1 moet wegen en ze weegt 1.9, netjes dus. Zal het een volgende x wel even zeggen
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Ms Maaike »

Hm, in verband met alle berichtgeving hier op het forum zou ik liever tolfedine willen geven (ook al is dat er niet in orale suspensie). Zoek hier maar eens op metacam (daar zit hetzelfde stofje in als in meloxidyl).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door mrkitty »

Ohh jeetje :| daar ga ik zeker achteraan bedankt!!
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Anne87 »

Je zou kunnen vragen naar Tolfedine. Dat kreeg ik mee voor onze oudste kat toen hij een maand of 4 was en pijn had. Je mag het maximaal 5 dagen geven. Let wel op dat hij nog wel wat voelt. Het is sneu als ze pijn hebben, maar als ze geen pijn hebben, rennen ze er dwars doorheen en kunnen ze op langere termijn meer schade oplopen. Doordat het een klein beetje pijn doet, zijn ze er even wat voorzichtiger mee.
Tolfedine zijn pilletjes, maar je zou - als ze moeilijk is met pilletjes eten - bijvoorbeeld de pilletjes kunnen verstoppen in een lekker stukje vlees.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou haast zeggen als die medicatie van jou is uitgewerkt om een tofedine injectie te laten geven. 1 die 48 uur werkt. ben je in 1 keer overal vanaf
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door mrkitty »

Ik ben gestopt met die troep en ze deed het weer prima zonder..
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Toch niet op dr pootjes terecht gekomen :(

Bericht door Ms Maaike »

Da's goed nieuws. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie