sterilisatie na ernstig ziek geweest zijn?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: sterilisatie na ernstig ziek geweest zijn?

Bericht door Anne87 »

Ik wil heel graag weten welke fokker dat geweest is. Heb zelf namelijk ook twee Nobootjes, waarvan de oudste (nu 1 jaar) ook ziek is afgeleverd door de fokker, en ook wij zouden volgens de fokker de fouten hebben gemaakt. Ben dus wel benieuwd bij wie jij jouw Nobootje vandaan hebt.

Verder zou ik voorlopig wachten. Een sterilisatie bij een poesje is toch een flinke operatie. Hou haar voorlopig lekker binnen en probeer haar daar goed bezig te houden (een hoge krabpaal? Mogelijkheden om lekker te klimmen op kasten en dergelijke?), zodat ze binnen haar energie kwijt kan. Goed voer geven, de kattenbakken goed schoonmaken en misschien een kleine weerstandsverhoger? Wij geven onze Noor visolie om zijn weerstand wat omhoog te krijgen, en ik moet zeggen dat hij veel minder ziek is sinds hij dat krijgt!
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: sterilisatie na ernstig ziek geweest zijn?

Bericht door bayou »

Katje eet sensitivity van RC en krijgt daar probiotica bij.
Fokker woont ergens in Drenthe, ik vind het niet netjes om namen te noemen.
Maar denk niet dat jouw katjes daar vandaan komen want dit was haar eerste nestje.
Gefokt volgens de regels van Mundikat ouders getest op het gebruikelijke dus plicht voldaan.
Ze amuseert zich prima hoor hier in huis, geneog te doen voor haar.
maar het grote buiten lonkt.
Ze wil er dolgraag heen...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: sterilisatie na ernstig ziek geweest zijn?

Bericht door Dinky »

Zou het ook kunnen dat ze naar buiten wil omdat ze een kattenmaatje mist? Of heb je ook een ander kitten rondlopen?

Je zou Anne even een pb kunnen sturen, dan staat het niet openbaar want ik vind het ergens wel opvallend dat het weer om een nobo gaat ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: sterilisatie na ernstig ziek geweest zijn?

Bericht door Shimbalaya »

De andere kat is 9 jaar en nog een kat van 16 maanden.
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om katten vrij buiten te laten rondlopen tenzij de tuin afgeschermd is.Heb teveel angst dat er iets gebeurt.
En zeker bij raskatten is het risico vrij groot dat ze door iemand worden meegenomen of zo.
Maar goed, da's een ander verhaal en bovendien off-topic. ;-)
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: sterilisatie na ernstig ziek geweest zijn?

Bericht door bayou »

Ze heeft een maatje hoor, ons jongste bruintje is pas 16 maanden, die dollen wat af samen. :grin:
Plaats reactie