Ontwormen kittens en overgeven

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Ontwormen kittens en overgeven

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Ik heb vandaag mijn beide kittens van 12 weken oud een halve tablet Milbemax gegeven.
1 kitten heeft meerdere malen zitten overgeven.

Is dit normaal?

Ik heb het goed opgeruimd en meteen schoongemaakt.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ontwormen kittens en overgeven

Bericht door Scirocco »

Er zaten geen wormen in
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ontwormen kittens en overgeven

Bericht door eveline1982 »

Kan gebeuren hoor, zou ik me niet meteen heel erg druk over maken. Let er wel even goed op, dat ze niet uitgedroogd raakt. Als ze vanacht weer gaat overgeven, suf word of uitdrogings verschijnselen heeft raad ik je aan om naar de dierenarts zsm te gaan. Word dus een keertje je bed uit vannacht, om te zien of het goed gaat. Het middel heeft te kort zijn werk gedaan om eventuele wormen dood te maken, ze is puur ziek van het middel geworden. Bel morgen even je dierenarts en vertel hem hoeveel uur er tussen de pil en het braken zat. Als de dierenarts vind dat er toch nog een keer gegeven moet worden, vraag dan naar vitaminth de pasta vorm. Is ook wat makkelijker toe dienen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ontwormen kittens en overgeven

Bericht door Scirocco »

Ik heb de dierenarts al gemaild, waar ik het heb gekocht, dus verwacht morgen een reactie.
Zal er vannacht uit gaan, om het te controleren of ze niet weer heeft overgegeven.
Daisy speelt alweer volop en spint als ik haar aai, dus verwacht dat het weer in orde is met haar.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Ontwormen kittens en overgeven

Bericht door Brittenbolletje »

Hoeveel tijd na het tabletje is er over gegeven? Als dat binnen de 2 uur is gebeurd na geven is het tabletje waarschijnlijk niet goed opgenomen nog in het lichaam. Het nadeel is, je mag er geen nieuwe instoppen want je weet niet hoeveel er wel is opgenomen. 1 van de redenen dat ik geen pilletjes geef. Al mijn poezen doen dit ook helaas. Op zich niks om je druk over te maken :)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ontwormen kittens en overgeven

Bericht door Scirocco »

Ja ongeveer na 1,5 uur, moest Daisy overgeven.
Ginger lijkt er totaal geen last ervan te ondervinden.
Plaats reactie