kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door soesycat »

hoi allemaal.

ik ben er achter gekomen dat er een katte haters in me buurt zit :s
mijn katten konden gaan en staan waar ze wilde, maar na dat ik hier achter ben gekomen wil de ik niet wachten tot me verhuizing(ik ga binnen kort verhuizen en zou dan tuin dicht maken).
dus heb ik nu mijn tuin dicht gemaakt, me katten hebben van alles geprobeerd maar ze kunnen er niet meer uit.
een erg fijn gevoel voor mij om te weten dat niks met ze kan gebeuren.
de meeste van me katten hadden ff moeite en snapt niet maar al snel hebben ze geaccepteerd.
behalve 1, hij ging ook altijd wat veder en kwam altijd uit zelfde tuin, ik ben eens daar gaan kijken en kreeg te horen dat ze hekel aan katte hebben en ga zo door, dus ik wil niet dat hij daar heen gaat.
dan is er ook nog een ander katte hater, dus dat zijn er 2 bij elkaar.
maar ff terug na probleem, hij ging graag lang wandeling maken en kwam dan thuis,maar hij kan nu niet hebben dat hij niet er uit mag en gaat heel erg zitten janke in de tuin.
ik dacht, zal moeten wennen, maar blijft zo en we zijn al maand veder, ik heb van alles gekocht en gemaakt om hem bezig te houden, waar ze allemaal veel gebruik van maken en hij ook maar toch blijft hij om de zo veel tijd zitten janke...
ik word er gek van, valt me mee dat buren nog niet geklaagt hebben...
hij is veder gezond, zegt dieren arts, die zegt dat janke moet negeren, maar dat werkt blijkbaar niet.
iemand anders tips? ik wil hem er echt niet uit laten, straks doen ze wat met hem,dat vergeef ik me dan echt nooit.
iemand idee wat nog zou kunnen doen? tip zijn welkom!
al vast bedankt!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door mittenslief »

ik denk dat dat zal blijven tot je gaat verhuizen....rot vervelend voor jullie allebei maar alles beter dan dat hem wat zal overkomen toch?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door Dinky »

Een optie om hem veilig verder dan de eigen tuin te laten gaan is hem wennen aan een tuigje en op die manier met hem door de buurt lopen.
Zo kan hij verder dan de eigen tuin komen en ben je er zelf bij waardoor hem niet zomaar wat kan overkomen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door Ms Maaike »

Aan de ene kant is dat wel een aardig idee, maar in principe wordt de kat nog steeds beperkt in z'n vrijheid en ik denk dat ook dat niet op prijs wordt gesteld door de kat. Ik denk dat hij een eetadresje had en daarom zo zit te janken; mijn (voormalig obese) kattin deed namelijk precies hetzelfde nadat ik de tuin had afgesloten.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door Dinky »

Inderdaad wel nog steeds beperkt maar toch ook wat meer indrukken dan alleen de eigen tuin ;-)
Dat van een eetadresje zou het natuurlijk wel kunnen zijn.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door soesycat »

ik ben bang dat het blijft tot de verhuising en er na, want dan wil tuin ook weer dicht.
maar ja het is beter dan dat er wat met hem gebeurt.
het aders waar hij altijd zat was geen eet adersje, tegen over gestelde, was er maar is gaan vragen waarom hij zo graag er komt maar hun snapen ook niet en ze doen alles aan katte uit tuin te houden maar hij blijft komen.
ze had over stroomdraad en prikkeldraad en glas en korrels en ga zo maar door...
maar daar werd niet vrolijk van :s ik snap ook niet waarom hij daar dan wilt zijn.
ik dacht echt dat hij iemand had gevonden die af toe eten gaf en liefde maar tegen deel...
maar het tuigje is een idee :) kan altijd proberen.
ik zat ook aan een hoe moet je dat noemen... kattefluisteraar achtig iets, denk niet echt werkt maar wil best proberen.
bedankt voor alle berichtjes!
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door soesycat »

Ms Maaike schreef:Aan de ene kant is dat wel een aardig idee, maar in principe wordt de kat nog steeds beperkt in z'n vrijheid en ik denk dat ook dat niet op prijs wordt gesteld door de kat. Ik denk dat hij een eetadresje had en daarom zo zit te janken; mijn (voormalig obese) kattin deed namelijk precies hetzelfde nadat ik de tuin had afgesloten.
hoe lang heeft janke bij jou aan gehouden?
en hoe had jij het dat dan op gelost?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door Ms Maaike »

Keihard negeren. 't Is sneu om aan te horen hoor, maar ik denk dat een tuigje gewoon een halve oplossing is. Dan komt hij dichter bij z'n doel (namelijk vrijheid), maar wordt hij toch beperkt. Maar aan de andere kant heeft het gejank hier maar een week geduurd... Had hij misschien een vriendje op de buurt gemaakt en mist hij die heel erg?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door nellebel »

als je verhuisd bent is die tuin helemaal nieuw voor hem, dus dat wil zeker niet zeggen dat hij dan weer gaat janken omdat hij er niet uit mag. in deze tuin weet hij dat hij eruit mocht.
hoop dus dat die verhuizing niet al te lang meer duurt.
is lastig ,vooral omdat je hem niet kunt uitleggen dat het voor zijn eigen veiligheid is. maar toch niet eruit laten nu. op zich ook het goed recht van je buren om hem niet in hun tuin te willen. heb hier ook zo'n buurman. die is nu wel dol op mijn katten pomdat die niet uit de tuin komen, maar de kat van een paar deuren verder vreten zjin vissen op en schijten in zijn tuin. daar wordt je dan ook wel "kattenhater" van. vooral als je zelf geen dieren hebt denk ik. zij hebben ook niet om jouw kat gevraagd dus is wel jouw verantwoordelijkheid
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: kat jankt omdat hij niet uit tuin mag, wat nu? help!

Bericht door soesycat »

ik zal negeren proberen aan te houden, wat echt heeeel lastig vind.
ik snap dat somige mense katte niet leuk vinden en niet in hun tuin wille, maar om nou glas neer te leggen vind ik te ver gaan.
maar er is dus ook iemand die katte aan vergiftige is, dus ga ze er echt niet uit late.
maar je heb wel gelijk, snap wat je bedoelt, maar daarom wil ik ze ook in tuin houden.
is denk ik maar even kiese op elkaar en hope dat volgende huis beter word.
anders kan altijd nog het tuigje proberen.

bedankt allemaal :)
Plaats reactie