ten einde raad, wat moeten we doen?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door nellebel »

ik kan ze ook niet weghouden bij de bak. ze vinden poepruimen bijster interessant. nadeel is ook dat ze altijd gaan poepen of plassen terwijl ik in de bak sta te wroeten.
droogloopmat voor je bak doet ook wonderen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door castratenkoor »

xdenise schreef:castratenkoor,

je zei dat je de kattenbak moet verschonen wanneer de katten er niet bij zijn.. mijn kittens komen altijd vrolijk meekijken wat ik aan het doen ben wanneer de kattenbak moet worden verschoond, dus ik vroeg mij af waarom het beter is om ze weg te houden? :o

en die niet officiele kattenbakken spraken mij wel aan. maar ik zie het niet helemaal voor me. Zet je dan zo'n opbergbak neer zonder deksel? Dat ze er zelf in en uit springen?
zo'n opbergbak lijkt me in ieder geval handig met de rondslingerende korrels, die vliegen er dan niet zo makkelijk uit :roll:
Afbeelding

Dit is mijn grootste bak, die wordt heel intensief gebruikt door alle 8.
Hij is 30 cm hoog en bijna een meter lang.

Dat de kat uit de buurt moet zijn, geldt alleen voor het opruimen van ongelukjes. Bij de kattenbak schoonmaken mogen ze er prima bij, het nodigt uit er gelijk weer wat te doen, prima in geval kattenbak, geen goed idee bij een plas op een stoel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door xdenise »

top, bedankt! :D
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Jolleke316
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2012 14:01

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door Jolleke316 »

Ondertussen is het al een goeie week dat hij niets meer doet.
De box van ons kleine meisje staat er nu al enkele dagen en hij heeft er toch nog niks in of tegen gedaan.
Het dagelijks uitkuisen is dus blijkbaar dé oplossing.
We hebben ook minder eiwitrijk eten aangeschaft en de strontjes zijn vaster geworden.

We zitten dus met een succes!
(Hopelijk blijft het zo)

Nu kunnen we wat meer genieten.

Dank je wel allemaal!:)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door Chiquita98 »

Zie, weer een topic waar het voor ons dus om iets kleins gaat maar voor de kat dus wel mega belangrijk blijkt te zijn. Top dat het nu goed gaat. Hopelijk zet dit voort
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door Dinky »

Wat geweldig dat je nu weer kan genieten van je kat en er niet meer over hoeft te denken om hem weg te doen :D
Ben echt blij voor je dat je het forum hebt kunnen vinden en wij je hebben kunnen helpen :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door Robijn »

Toch gelukkig weer een kat én eigenaar blij gemaakt! En daar gaat het ons toch om, op dit forum, om katten én eigenaren te helpen?
Fijn dat het nu eens stuk beter gaat, Jolleke!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door castratenkoor »

Super - wat een goed bericht! Dat maakt me nou blij.
En je weet, mocht hij ooit weer eens een keer in de fout gaan, rustig blijven, lief tegen hem blijven doen.
En ongelukjes opruimen als hij er niet bij is.
Als het kindje er is kan hij altijd weer eens in de fout gaan.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
springheeljack
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2013 19:59

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door springheeljack »

Hallo,

Wij hebben met onze flinke gecastreerde Perzische kater in ons roedel van drie binnenkatten die ineens na een omstelling van de meubels in de slaapkamers ( onze dochters hebben hun eigen kamer gekregen ) is begonnen te pissen, hetzelfde probleem.

IK ben nu al plusminus zes weken in de weer om elke ochtend en avond te lappen. Wij houden heel erg van onze dikke kater, want het is een aanhankelijke schat die niemand kwaad doet, maar ergens is er een grens en die komt nu steeds meer in zicht.

Het kan niet zo zijn dat de nieuwe kamer van onze oudste dochter en de badkamer nu tot open kattentoilet omgefunctioneerd gaat worden.

Dikkie heeft dit nooit eerder gedaan en wij weten ook niet wat hij heeft ( ik denk persoonlijk wel dat er een concurrentiestrijd gaande is over de nieuwe slaapplaatsen - over wie waar slaapt bij welke dochter, op welk bed ), hij kan het ook niet zeggen, maar ik begin er nu tegen al mijn principes in toch over na te denken om een ander thuis voor hem te zoeken. Wij worden hier namelijk nu zo langzaam aan helemaal stapelgek krakjorum van.

Wij hebben sinds jaar en dag, een etage hoger, op de zolder twee kattenbakken staan, die goed schoongehouden worden en ook nooit problemen opgeleverd hebben. Overal nu kattenbakken gaan neerzetten kan ook niet de bedoeling zijn. Meneer komt tijdens de dag ook regelmatig naar boven om het ook nog eens een keer, als van ouds, gewoon in de kattenbak te doen. Maar 's-nachts gaat hij dan weer gek doen.

Weet iemand raad, want wij weten het niet meer ?

Ik hoor graag van jullie-

Jack
springheeljack@tele2.nl
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: ten einde raad, wat moeten we doen?

Bericht door eveline1982 »

Zijn jullie al met hem naar de dierenarts geweest, voor een urine test? Het kan nl ook zijn, dat hij door de stress van de verbouwing, een blaasontsteking is gaan ontwikkelen. Daarbij is het zo dat perzen niet bepaald stress ongevoelige dieren zijn. Dus ik zou eerst de medische aspecten uitsluiten, voor er aan andere dingen gedacht kan worden. (bij een blaasontsteking hoeven er (op wildplassen na) geen andere symptomen te zien zijn)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie