Banjer en haar gebit

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Jeetje wat een geld elke maand! Maarja je moet wat, ben van mening dat als je een dier neemt, je ook de kosten voor lief neemt. Maar dat zal toch even heel erg slikken worden, als je elke maand alleen voor med zo veel kwijt bent! Ze is helaas niet verzekerd, dacht dat het met kosten wel mee zou vallen. Heb voor Banjer nooit zo een ziekelijk dier gehad, zij mankeerd echt voortdurend wat! Dan denk ik, hehe het gaat weer goed, vacht mooi, lekker op gewicht en hoppa daar gaat ze weer, arm stumpertje.

Mijn kater heeft ws stomatitis, dus ook al zo een stumpertje ;) . Ik was dus eigenlijk aan het sparen voor zijn operatie! Hij zit al vanaf een maand of 6 op een homeopatisch middel. Het eerste middel sloeg goed aan, op wat roze/rode randjes na, helemaal netjes, tot het niet meer werkte. Daarna weer wat geprobeerd, en dat leek ook de goede kant op te gaan. Het is nu heel wisselend, dan rood en 2 dagen later weer roze/rood. Bloedend tandvlees heeft hij gelukkig, sinds de middelen niet meer gehad, de stank is minder geworden uit zijn bekkie en hij heeft nog geen tandsteen. Dus met de da besproken en zolang het er zo uit bleef zien en niet erger werd, kan ik zijn operatie uitstellen tot het nieuwe jaar.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cindy1969 »

Pfff hopelijk blijft dat dan zo met je kater!
Heb ook nog een kater, hij heeft behoorlijk last van tandsteen, en ook af en toe een rood randje, hopelijk blijft dat hierbij. Heb hem wel aanvullend verzekerd sinds die operatie van Misty ;-)

Jouw Banjer kan mijn Misty een pootje geven, Misty mankeert voortdurend wat, het ene volgt het andere op. Heb altijd katten gehad, maar nooit 1 die zoveel mankeerde als haar haha.
Ze heeft ook ooit een tijd prednison gehad voor de gingivitus, maar daar kreeg ze diabetes van, dus dat mag ze nooit meer hebben. Inmiddels is ze gelukkig ex-diabetes poes, dus dat wil ik graag zo houden.

En ja, betaal dat geld graag hoor, wil echt niet dat ze pijn in haar bekkie heeft.

Wel handig als ik de DA bel, hoef nooit te zeggen hoe mijn kat heet, dat weten ze uit hun hoofd :grin:

Hoe oud is Banjer?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Hahahaha dat heb ik nou ook ;) . Banjer is nu 6 jaar, dus nog hartstikke jong. Maar heeft al een hard leven achter de rug hoor. Als kitten van, naar later bleek, 7 weken had ik haar ontvlooit. Daarna paar uurtjes naar me werk, had thuis wel altijd katten gehad maar vrijwel geen ervaring met kittens. Toen ik thuis kwam lag ze half dood in een hoekje, meteen opgepakt en naar de da gesjeest. Toen ze een half jaar oud was, of iets ouder, kreeg ze een hele zware baarmoederlijke infectie waar ze bijna aan overleed. Ze werd niet meer krols en de da vermoedde dat ze onvruchtbaar was, door de zware infectie. Ze was nog geen jaar oud of ze had de buik vol, wat ik pas te laat ontdekte waardoor ze niet meer weg gehaald konden worden. Ze was heel erg afgevallen maar een goede mamma. Toen ze een week of 6 waren keek ze er niet zo veel meer naar om en ze was gewoon op. Dus kittens met 8 weken laten gaan, en Banjer gecastreerd. Haar ene eilijder konden ze niet afdichten maar die was z misvormd zou ze nooit zwanger door worden....Je raad het ws al, Banjer was een jaar later weer zwanger. En weer vormde haar buikje zich te laat en moest ook dit nest komen. Dat was haar nekslag, na 4 weken keek ze totaal niet meer om naar haar kittens, ze was net een vliegend blaadje! Haar een half jaar binnen gehouden en toen ze voldoende was aangesterkt haar baarmoeder en eilijders eruit gehaald. Dat heeft haar ook gebroken, ze was daarna volkomen het vertrouwen in me kwijt en kwam van de stress niks aan. Na een jaar was ze pas weer op een redelijk gezond gewicht!! Het leek daarna beter en beter te gaan, ze had er nog nooit zo mooi uitgezien. En toen begon afgelopen winter/lente haar bekkie! Hoop dat ze hierna is van haar leven mag gaan genieten, want het is tot nu toe alleen maar problemen, en daarna weer opknappen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cindy1969 »

Ach gossie wat sneu voor Banjer! Heeft zeker wat voor haar kiezen gekregen zeg... Letterlijk dus...
Hopelijk is voorlopig het laatste voor haar, en kan ze gaan genieten van het leven!

Misty was ook 6 toen het begon, zij is nu 8. Heb ook al van alles en nog wat gehad met haar, op de gingivitus na gelukkig geen ernstige dingen. Momenteel is zij erg schor. 2 weken geleden keelinspectie gehad, en rontgenfoto's gemaakt, maar niets te vinden. 2 x Convenia injectie gehad, maar helaas, geen resultaat. Kon nu ook vloeibare AB gaan proberen, maar heb dat even afgeketst. Ze eet en drinkt goed, zit fijn in haar vel, en is niet ziek. Hopelijk gaat het spontaan over.

Ik ga duimen voor Banjer!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Okeey want Banjer had hiervoor ook nooit problemen met haar bekkie. Ze word elk jaar ingeent en nagekeken en dan word er ook altijd in haar bekkie gekeken, maar het zag er altijd keurig uit! Tis dat ze niet dezelfde leeftijd hebben, anders had het zo familie van elkaar kunnen zijn, 2 kneusjes hahaha. Arme Misty, hoop dat ze snel opknapt van haar schorre keeltje! Snap dat je na 2 spuiten nu even wilt afwachten of ze zelf opknapt ervan. Al die ab is ook maar niks.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cindy1969 »

Ze hadden zusjes kunnen zijn, heb even wat berichten opgezocht, en zie dat Banjer ook een schildpadpoes is, Misty ook ;-)

Misty is een draak met pillen, vandaar de Convenia injecties. Als het schorre niet zou overgaan kon ik nog vloeibare AB proberen, speciaal voor de luchtwegen, maar dat moet 2 maal per dag, een flinke hoeveelheid. En de Atopica is ook al vloeibaar, dan zou ik 3 maal daags ietsje natvoer moeten geven met iets vloeibaars erop, wat een gedoe... En had dan al 2 flesjes nodig. De DA assistente zag me bedenkelijk kijken, en zei zelf al: waarom kijk je het niet even aan, soms is het ineens spontaan over.
Dus maar even zien, komt vast wel weer goed.
En tja, als het iets met bacterien had geweest had ik het nog wel willen proberen, maar waarschijnlijk is het een of ander virus, en dan werkt AB toch niet.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Hahaha 2 schildpadjes en beide draken met pillen! Kan niet anders, moeten van dezelfde moeder komen ;) . Laatst had ik een kitten in de opvang met een zware niesziekte, dat ging door de ab steeds beter, maar ze bleef reutelen en hees. De dierenarts raadde me toen aan om bisolvon druppels voor kinderen te halen. De dosering was al volgt, 1ml per kilogram lichaamsgewicht. De kitten had na een dag of 2 a 3 nergens meer last van!!! Nog een paar dagen door gegaan, en het bleef goed :) . Je zou het aan je dierenarts kunnen na vragen, of dat miss een idee is?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cindy1969 »

Haha, dat kan inderdaad niet anders. Misty is geboren in de Beemster, Banjer ook? ;-)

En thanx voor de tip, zal dat even onthouden, mocht het echt niet overgaan overleg ik even met mijn DA.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Banjer heb ik opgehaald in scharwoude, van een boerderij maar ze zaten in een ruim washok samen met mams. Wel bleek later dat ze veeeeeeeeeels te jong was, ws nog maar een week of 5 a 6 toen ik haar mee nam, tegen mij hadden ze gezegt dat ze 8 weken waren en aangezien het een enorm nest was (geloof wel 8 ofzo) dacht ik dat ze daarom zo klein was, wist ik veel hihi.

Banjer knapt zienderogen op van het krachtvoer! Gisteravond had ze een hele lange was en kroel sessie met Beer! Dat is echt maanden geleden, dat ik dat heb gezien. Tuurlijk ook foto's gemaakt, die ik zsm in me album plaats :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door BloemTetsu »

Even snel gelezen.

Dikke knuffel voor het dametje!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Dankjewel Bianca, knuffel is door gegeven :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Cindy1969 »

Ah wat fijn dat ze opknapt!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door eveline1982 »

Banjer is wat bijgekomen! Het is niet gigantisch maar toch, alle beetjes zijn mee genomen! Morgen om 11 uur bij de dierenarts zijn, ik ben er helemaal zenuwachtig voor hahahaha. Ik hoop echt dat ze begin volgende week geholpen mag/kan worden. Ik merk dat ze, sinds gisteren, toch weer veel last heeft, en heb haar vanochtend toch maar weer wat pijnstilling gegeven. Ze blies zelfs naar een stukje kip, die ze van me bord had gepikt! Ze nam hem in haar bek, spuugde hem weer uit, begon te blazen en liep achteruit alsof ze bang was. Ze wilde het zelfs slaan! Dus me arme meisje heeft echt wel pijn. Hoop als ik het kipverhaal vertel, dat hij snapt dat het echt wel urgent is......
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door Kattebeest »

Hoop dat je kan slapen vannacht....
Wordt Banjer morgen meteen aan haar gebit geholpen of is het eerst kijken en daarna een nieuwe afspraak voor het opereren?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Banjer en haar gebit

Bericht door nellebel »

het katertje ook stomatitis? mijn gijs heeft ook 2 soorten homeopatische korreltjes gehad maar zonder voldoende effect. blijkt een binnenvettertje te zijn. bij angst bevriest hij ipv vluchten. door die stress en spanning, die dus lang niet altijd zichtbaar is, wordt zijn weerstand aangetast. sinds hij homeopatische korreltjes krijgt tegen zijn angsten is hij helemaal ZEN geworden en zijn stomatitis flink verminderd. hij is nu zelfs afgebouwd met de korreltjes omdat hij meer durfde is hij meer gewend geraakt aan bepaalde geluiden en is hij meer ZEN. mijn DA was zeer tevreden over zijn tandvlees. heeft jouw katertje mogelijk ook een slechte start meegemaakt?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie