Milo sproeit?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Milo sproeit?

Bericht door Anne87 »

Hoi allemaal,

ik vrees dat ik een klein probleempje heb. Milo (morgen 6 maanden) is afgelopen vrijdag gecastreerd. Noodle, onze andere kater, is 1 augustus 1 jaar geworden en is in februari gecastreerd. Gisteren zat Milo bij I. op het bureau. Ineens stonk het enorm en het kwam van zijn kontje. Een soort van vocht, hij leek er zelf ook wel van te schrikken. Begon meteen zijn billen te wassen. I. heeft hem maar even geholpen met schoonmaken, maar Noodle dook meteen bovenop hem en het werd echt knokken, eigenlijk geen stoeien meer. De plukken haar vlogen in het rond en Noodle had na afloop een pijnlijke staart (inmiddels weer okay).
Was dit sproeien? Ging het per ongeluk? Gaat het over of hebben we hem te laat laten castreren? Gaat Noodle nu ook sproeien als tegenreactie?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Milo sproeit?

Bericht door eveline1982 »

Rook het naar urine, of was het een zoete doordringende lucht? Het kan nl ook zijn dat zijn anaalklieren verstopt zitten en er wat vocht uit kwam.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo sproeit?

Bericht door Anne87 »

I. zegt dat het niet naar urine rook. Het rook wel een beetje zoetig.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Milo sproeit?

Bericht door eveline1982 »

Dan zijn het denk ik de anaal klieren. Je kan ze ook laten uitknijpen bij een trimsalon, dan kost het je maar een euro of 5 ipv duur consult bij de da. Niet zelf aan gaan zitten, je kan makkelijk wat stuk maken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo sproeit?

Bericht door Anne87 »

Dankjewel! Kan dat zomaar ineens gebeuren? Of is het toch mogelijk aan de castratie gelinkt? Hij is namelijk niet aan het sleetje rijden geweest oid. Ik zal even trimsalons opzoeken en de DA bellen, om te vragen hoeveel het daar kost. Soms doen ze dat soort kleine dingen gratis.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Milo sproeit?

Bericht door Kattebeest »

Dat laatste wat Eveline zegt denk ik ook.
De geur van de anaalklieren is heel doordringend. Katten willen ze nog wel eens zelf 'leegspuiten' tijdens heftige vechtpartijen. Een keer meegemaakt hier, Kasper kwam enorm stinkend onder de grijs-bruinige slijmerige slierten terug (sorry ;-) ...).
Zou ook verklaren waarom de twee heren ineens begonnen te knokken. Noodle heeft het 'ongelukje' van Milo waarschijnlijk anders begrepen...
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Milo sproeit?

Bericht door eveline1982 »

Jahoor, kan zomaar gebeuren. Houd het wel in de gaten, mijn vorige poes had het chronisch. Echt heel irritant want ze liet ze niet leeg knijpen en moest elk half jaar onder een roesje om te knijpen en ab in te spuiten. Ja het stinkt enorm en ziet er heeeeeeeel erg vies uit hahahaha. Ik moest het ook doen toen ik stage liep bij een trimsalon, ze liet het me ook wel is doen vlak voor me pauze.....tis wel een goede calorie killer ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo sproeit?

Bericht door Anne87 »

Ja het is een vreselijk smerige geur. Dwars over het bureau en I.'s pyjama heen. Maar ik heb nog nooit een sproeiende kater meegemaakt, dus ik dacht meteen daaraan. Nou ja, ik ga in ieder geval rondbellen om het te laten uitknijpen. ;)
En arme Milo. Hij wist echt niet wat hem overkwam. Was heel timide en bang daarna. Noodle liep hem overal heel dreigend achterna, sprong non stop op hem en greep hem heel hardhandig in zijn nek. En Milo maar piepen en op zijn ruggetje rollen en alles. Het was echt sneu om te zien. Niet meer gewoon stoeien, Milo heeft uiteindelijk een hele poos heel angstig met zijn snuitje onder mijn oksel gezeten en zijn lijfje onder mijn vestje verstopt (ja, nadat hij schoon was, de kleine stinkerd hahaha).

Als het eenmalig gebeurt zoals nu, moeten we dan de boel leeg laten knijpen? Of is het gewoon een ongelukje en is dat niet nodig?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Milo sproeit?

Bericht door Kattebeest »

Er schijnt ook een verband te zijn tussen de hardheid van de poep en probleempjes met de anaalklieren. Als de poep goed is, worden de kliertjes vanzelf beetje bij beetje geleegd (en weer aangevuld). Bij zachte drolletjes gebeurt dat niet.

Zou ze toch laten leegknijpen als het even kan. Aankijken kan natuurlijk ook maar je riskeert dan een tweede incidentje. Ben zelf iemand van altijd even aankijken voordat ik in actie kom. Tenzij de alarmbelletjes meteen beginnen te rinkelen...
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo sproeit?

Bericht door Anne87 »

Tja zijn poep is eindelijk weer goed. Van dat verband heb ik ook wel eens gehoord, en Milo is natuurlijk lange tijd aan de diarree geweest, maar inmiddels is dat eigenlijk voorbij. Ik denk dat ik het anders een paar dagen aan ga zien en morgen hooguit de DA bel voor advies. Hij eet, drinkt, speelt en slaapt, poept en plast zoals het moet. Dus dat is niks om me zorgen om te maken. Even zien wat er gebeurt dus.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Milo sproeit?

Bericht door Kattebeest »

Let dan ook op sleetje rijden en/of overmatig schoonlikken. Dan weet je dat hij er echt last van heeft.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo sproeit?

Bericht door Anne87 »

Zal ik zeker in de gaten houden, dankjewel!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Milo sproeit?

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij ook anaalkliervocht. Mijn Joep spuit dat als ik het lef heb hem te kammen.
Ik kan me dan gelijk verschonen.

Ik denk niet dat Milo zijn klieren zijn verstopt als hij het op die manier heeft geloosd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie