Poes komt niet meer bij mij slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Fabienvg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2013 23:59

Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Fabienvg »

Hoi,

Mijn poes (half syamees) is inmiddels 1 jaar oud en deze kwam altijd vrijwillig bij mij in de kamer op de bureaustoel (met kleedje) slapen 's avonds en 's nachts. Dit doet ze sinds een paar dagen opeens niet meer. Ze gaat in willekeurige andere kamers slapen. Dit vond ik vreemd dus heb ik haar een keer of 2 opgepakt waar ze sliep, en meegenomen naar mijn kamer en op de bureaustoel gezet waar ze normaal altijd sliep. Ze gaat dan meteen weg en gaat terug waar ze zat te slapen.

Ik vind dit heel erg vreemd en ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Heb ik iets verkeerds gedaan? Voor zover ik weet niet..
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ah nee
ik denk t niet
hier slapen ze ook dan wel dan niet bij ons
Vaak ben ik ze snachts kwijt en dan kijk ik f en liggen ze in woonkamer of in de hal op de grond
ze zou wel een fijn plekje ergens anders hebben gevonden
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Kattebeest »

Hier hetzelfde. Hangt ook een beetje van het weer af, als het warm is zoekt hij koelere plekjes dan vlak onder het geïsoleerde dak....
De dagen dat ik veel thuis ben wil hij ook wel eens ergens anders slapen. En soms moet ik ook zoeken omdat hij weer iets nieuws bedacht heeft.

Waar ik wel alert op ben dat zijn de 'koorts-slaapplekjes'. Er zijn een paar speciale plekjes waar hij gaat liggen als hij koorts heeft (maar twee keer gebeurd tot nu toe). Daar gaat hij ook liggen als het buiten extreem warm geweest is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dat Heb ik hier gelukkig nog niet meegemaakt
wel met warmte dat ze veel op t laminaat liggen bij een deurpost
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door eveline1982 »

Je poes is volwassen geworden, is zij al gecastreerd? Het kan nl zijn dat ze door rondvliegende hormonen, ander gedrag gaat vertonen. Als zij al is gecastreerd heb je kans dat ze, door het volwassen worden, steeds meer eigen plekjes gaat zoeken en niet meer als een baby aan "mamma" klit. Mijn katten willen de ene keer ook heeeeeel erg graag de slaapkamer in, en de andere keer kijken ze niet op of om als ik naar boven ga. Zou me dus niet al te druk maken, als ze lekker eet, drinkt en speelt zal het wel mee vallen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Fabienvg
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2013 23:59

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Fabienvg »

Ok, bedankt allemaal. Ja ze is in maart of april gecastreerd. Ze heeft sindsdien zich niet anders gedragen, tot een paar dagen geleden dus. Waarschijnlijk heb je gelijk Eveline. Ik vind het wel jammer dat ze niet meer komt, ik vond dat altijd erg gezellig en het was een gewoonte. Welja, ze zal vast nog wel af en toe komen :).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door castratenkoor »

Katten willen graag zelf keuzes maken. Dus de slapende kat oppakken en neerleggen waar jij haar graag wilt hebben is geen goed idee. Ik zou haar dat zelf laten bepalen als ik jou was.

Ik denk niet dat je erover in hoeft te zitten of je wat verkeerds gedaan hebt. Het zijn gewoon eigenzinnige dieren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door BillyJean »

Hier liggen ze steeds op een ander favoriet plekje. En af en toe liggen ze even bij ons op bed
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Dinky »

Katten zijn gewoon eigenzinnige beesten ;)
Zolang hij zich verder normaal gedraagt (actief is, goed eet, goed drinkt, goed poept en plast) zou ik mij er geen zorgen om maken en gewoon accepteren.
Het kan best zijn dat die op een gegeven moment wel weer bij jou komt liggen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Poes komt niet meer bij mij slapen

Bericht door Shimbalaya »

Heel herkenbaar allemaal.
Onze Simba heeft meer dan 2,5 jaar iedere nacht bij mij op bed geslapen en plotseling kwam ze niet meer.
Ik dacht eerst ook dat er iets aan de hand was, dat ze misschien ziek was of zo, maar ze heeft gewoon andere ligplekjes ontdekt.Nu ligt ze meestal op de krabpaal of lekker languit op het vloerkleed op een andere kamer.
Missschien slaapt ze daar wel rustiger want ik ben een ontzettende draaikont.
Hopelijk komt ze in de winter weer lekker warm bij me liggen. ;-)
Plaats reactie