Blijft likken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Khashoggi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:25

Re: Blijft likken

Bericht door Khashoggi »

Zie het :). Net wat nat voer in haar bakje gedaan met dubbele aan water er in. Geroerd, pilletje er in en ze zit er nog van te genieten. Pilletje heeft ze ook al op en Garfield ligt jaloers te kijken naar haar&aan t wachten tot ze klaar is in de hoop dat ze er wat in laat voor m :roll:.
Shimbalaya

Re: Blijft likken

Bericht door Shimbalaya »

Geweldig toch dat ze nu lekker zit te smikkelen. :grin:
Hopelijk blijft dat ook zo, het gaat in ieder geval de goede kant op.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Blijft likken

Bericht door eveline1982 »

Sommige katten kunnen erg aan de diaree gaan van kattenmelk, raad ik persoonlijk dus af. Wat lauw water door het vlees moet afdoende zijn.

Heeft verder niks met het topic te maken, maar is er geen optie om je balkon af te schermen? De 4de x zou ze haar rug wel is kunnen breken....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Shimbalaya

Re: Blijft likken

Bericht door Shimbalaya »

Uhh, geen pure kattenmelk geven inderdaad.Slechts een klein beetje erdoor mengen om het water een smaakje te geven. ;-)
Dat had ik toch hopelijk wel goed uitgelegd hè?
Khashoggi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:25

Re: Blijft likken

Bericht door Khashoggi »

Als ze al is melk krijgen dan is het meer water met een klein beetje een melksmaak. Goed is het inderdaad niet voor een kat. Raad het normaal ook af aan mensen die voor het eerst een kitten nemen.

Balkon afzetten is een probleem, dus moet ik nog even goed uitzoeken in hoe verre het mogelijk is. Nu is het zo, als ik het ga afzetten ze er in gaan klimmen en dan op het dak gaan komen(mijn balkon is van 3 kanten open en niet het meest veilige als ze op rand gaan zitten, maar ook niet als ik op 95% van de plekken een ladder ga neer zetten). Dus nog een verdieping hoger. Dus even goed kijken hoe ik het moet gaan doen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Blijft likken

Bericht door eveline1982 »

Vervelend is dat! Ik hoop dat je een oplossing ervoor kan vinden en het snel beter zal gaan met haar pootje.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Khashoggi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:25

Re: Blijft likken

Bericht door Khashoggi »

Na een kleine week nadat ik met haar bij de dierenarts ben geweest gaat stukken beter. Ze is nog een klein beetje angstig. Maar begint haar oude gedrag weer terug te krijgen. Vandaag moest ze ook weer met haar reismand gaan spelen die op de badkamer hangt. Ze mogen bij mij op de badkamer komen als ik er ben. De antibiotica pillen, je zal het niet geloven, maar ze denkt dat het lekkere snoepjes zijn, leg ze op mijn hand en ze eet het op. Hoef het niet te verbergen.

Het enige probleem blijft het drinken, ze wil niet uit haar zelf water drinken uit het waterfonteintje. Natte brokjes laat ze staan. En een gewone waterbak moet ze ook niets van weten. Nat voer met water vind ze prima. Haar bij de waterbak zetten heb ik al geprobeerd, maar dan loopt ze gewoon weg, iemand anders nog tips? Vind nat voer nl. gewoon geen gezond alternatief.
Seih
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2013 12:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Blijft likken

Bericht door Seih »

Wat ik bij de hond doe als die niet wil drinken is kip koken en haar het water (nadat het is afgekoeld ;)) geven. Het smaakt dan kennelijk naar kip en ze vindt het super lekker. De gekookte kip kun je dan ook geven. Let er wel op dat je er geen zout in doet.

Dit is dus een trucje voor bij de hond, maar ik heb geen idee of je dit ook bij een kat toe kunt passen!
Katten (van jong naar oud):
- Sem (16-05-2011)
- Pluk (22-08-2007)
- Snoes (17-06-1994 - 17-12-2010)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blijft likken

Bericht door castratenkoor »

Beetje blikvoer mouse met flink water werkt ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Khashoggi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:25

Re: Blijft likken

Bericht door Khashoggi »

Inmiddels een maand verder. Quebbels drinkt wel weer, maar niet meer op haar oude niveau. Ze drinkt dus minder, maar voldoende dat ze niet uitdroogt. Haar pootje is ook weer helemaal goed genezen, nadat ze er pilletjes voor had gekregen&daarmee klaar was heeft ze er nog twee dagen aan gelikt toen is dat ook gestopt.

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle hulp.
jbcatlover
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2014 10:11

Re: Blijft likken

Bericht door jbcatlover »

Onze Chico had een talgkliertje aan het puntje van zijn staart. Dit is door de dierenarts uitgeknepen en die wond geneest prima. Maar meneer bijt nu een centimeter onder de punt telkens weer een plekje open,waardoor er een wond ontstaan is die telkens weer gaat bloeden. Ik had van de dierenarts gehoord, en ook aangeschaft: dat Tea Tree Oil in een spuitflesje zou helpen voorkomen dat hij er aan gaat likken cq knabbelen. Nou nee hoor, meneer Chico vind het spul lekker! Dus blijft hij knabbelen en de wond weer open bijten. Is een verbandje om het wondje, dat nu weer eens dicht dan weer opengebeten is een goed idee. Alleen om er voor te zorgen dat hij er niet meer aan komt. Een kap is geen goed idee, omdat wij nog drie andere katten hebben.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Blijft likken

Bericht door Kattebeest »

In een handleiding natuurlijke EHBO heb ik onderstaand citaat geplukt:
Een aantal zullen zich afvragen waarom Tea Tree niet genoemd wordt. Tea Tree is een prachtig
middel om o.a. wonden mee te ontsmetten. Waarom staat Tea Tree dan niet in het rijtje? Etherische
olie, en in het bijzonder Tea Tree, is voor katten gevaarlijk. Ook bij konijnen is het oppassen met
etherische olie. Dit lijstje is bedoeld om veilig te gebruiken voor hond, kat, konijn en in bepaalde
gevallen voor paarden. Zodoende heb ik Tea Tree eruit gelaten en gekozen voor de middelen die
door deze 4 diersoorten veilig kunnen gebruiken. Dat neemt niet weg dat het voor honden en
paarden een prachtig middel is om aan de EHBO doos toe te voegen.
Denk dat je helaas toch aan een kap moet denken of mooncollar.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie