Poes sproeit hele huis onder.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door sharon24 »

Dag mensen

Mij poes van 4 sproeit het hele huis onder, sinds mijn buren een katje van 3 maand in huis hebben genomen.
Ik slaap al 2 dagen heel slecht doordat de geur gewoon ondraaglijk is het slaat op mijn longen.
Eerst wist ik niet wat het was de geur ik dacht mijn nieuwe wasmiddel wat ook toevallig zo muf ruikt maar heb dus toch echt een plas gezien tegen de muur gelukkig die krijg ik niet zomaar schoon dus heb nu wat besteld speciaal voor kattenlucht geur dus daar wacht ik nu op.
Maar mijn vraag is hoe kan ik de 2 katten t beste aan elkaar laten wennen en aan elkaar voorstellen?
Mijn poes strest hier enorm van we hebben een hele dakterras en die had ze eerder voor haar alleen en voor haar haar huisgenootje kater. Maar moet ze straks gaan delen met de nieuwe kat, Vandaar dat het erg belangrijk is dat ze elkaar leren kennen de karakter van mijn kat is erg fel naar vreemde katten en kan dan ook nog eens gaan uithalen. Aub alle tips zijn welkom hoe ik dit t beste kan aanpakken! moet ik ze nu al aan elkaar voorstellen ik weet t niet...

groetjes, Sharon
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door Ikey »

Is jouw poes gecastreerd? Want dat is alvast een ding dat je kunt wat zal helpen :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door sharon24 »

yep al done! sorry vergeten te zeggen...
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door Ikey »

Dan kun je nog een felliwayverdamper proberen. Dat brengt je kat wat tot rust. Kan er misschien een andere reden zijn dat ze is gaan sproeien? Is ze medisch helemaal in orde?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door sharon24 »

bedankt voor je reactie
Feliway heb ik al vaker gehaald maar ik wordt daar stoned van heel raar val dan bijna in slaap wordt heel lam niet gezond. ze zeggen dat t voor mensen niks doet nou bij mij dus wel 2x geprobeerd.
Voor zover ik weet is ze wel medisch in orde.
Dit sproeigedrag past ook echt bij het plaatje sinds de nieuwe kat er is een weekje ze gaat ook telkens bij hun voor de raam blazen naar de kat.
En eerder liep hier een ongecastreerde kater rond toen sproeide ze ook 1x.
Maar omdat t nu om de buurkat gaat gaat dit vrees ik nog veel langer duren en ik kan echt niet tegen deze pisgeur woon al zo klein
Dus ik weet bijna zeker dat t daardoor komt..........
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door Adriana »

heel andere vraag:
drinkt jouw poes wel genoeg? het lijkt me als die urine zo sterk ruikt, het erg geconcentreerd moet zijn. en dat is op den duur niet goed en kan blaasgruis en ook nierschade veroorzaken..

hoeveel kattenbakken staan er bij jou?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door sharon24 »

Hi adriana mijn kat drinkt juist veel had rvzelf ook over nagedacht ik heb 1 kattenbak op 65 vierkante meter en.ze deelt t met 1 andere kat dat sproeien komt echt door de buurkat dat weet ik zeker ik ken haar ik wil best blaasgruis uitstellen maar ik weet bijna zeker dat t door de buurkat komt. Ze deed dit noooit tot deze week de buten een nieuwe kat hebben da adviseerde me bio tax met azijn ga dat proberen mijn muren zijn van hout en woon erg klein vandaar dat je alles heel snel ruikt bij mij en nu mowt ik zeggen dat ik ook een heel sterk reul vermogen heb.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door Dinky »

Als het mogelijk is zou ik ook meer kattenbakken plaatsen. Stelregel is aantal katten + 1 dus dan zou je 3 kattenbakken moeten hebben staan ipv 1.

Zoals jij het omschrijft lijkt het mij ook dat het door de nieuwe kat komt aangezien het toen pas is begonnen. Doet hij het ook op bepaalde plekken in huis? Want dan zou je er over kunnen denken om daar een extra kattenbak neer te zetten (heeft bij Dinie/castratenkoor geholpen toen ze daar tegen de buitendeur sproeiden door een buurtkat).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door Adriana »

poezen kunnen hun territorium heel fel verdedigen en het lijkt me een lastig probleem.
is je contact met de buren goed?
je zou het ze kunnen uitleggen en hen dan vragen of ze bij hun dierenarts willen navragen of hij aan vroegcastratie doet. want het zou kunnen dat wanneer het katertje gecastreerd is, hij wat rustiger is en buiten wat minder avontuurlijk.. dus in zijn tuin blijft..
en als hij alleen is helpt een maatje om zijn aandacht daarop te richten...
maar dat is missch twee bruggen te ver..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Poes sproeit hele huis onder.

Bericht door sharon24 »

het katertje is nog maar 3 maand dat vind ik wel zielig nu al castratie zal t ze zeggen met 5/6 maand.ik heb het de buren verteld van het sproeien en dat ik 2 nachten heel slecht geslapen heb door de geur maar t leek alsof ze t niet echt boeiden of ze konden zich er niet echt in verplaatsen (jong stel) dus heb ik maar gezegd dat ik de poes voorlopig minder op het terras laat nu kan ik haar via mijn slaapkamer raam naar buiten laten via t dak vermaakt ze haar ook prima alleen dit lost t probleem natuurlijk niet op het liefst wil ze altijd wanneer ik wakker wordt even frisse neusje halen op t dakterras.. zucht ze heeft een super makkelijke karakter maar wel met wat gebruiksaanwijzing ik weet ook niet hoe ik dit moet doen hoor ik heb de geur net een beetje weggekregen alles gewassen dekbed gordijnen voor de zekerheid. ik ga waarschijnlijk over een jaar verhuizen maar moet er nie aan denken om nog een jaar in deze stank te zitten. ik hou haar gewoon goed in de gaten nu meer kan ik niet doen helaas:(

en hij kan niet in zn tuin blijven we delen een terras onze voordeuren is nog geen meter van elkaar af is gewoon allemaal gedeeld....:(

en ik heb nu wel een extra kattenbak voor de deur gelegd mijn andere kat is altijd buiten en doet ook t liefst daar zijn behoeftes vandaard at ik 1 grote bak wel voldoende vond..
groetjes sharon
Plaats reactie