antivlooienmiddel en babietje

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Mosa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2013 11:59

antivlooienmiddel en babietje

Bericht door Mosa »

Hallo,
ONze katten (twee) hebben last van vlooien. Geen vlooien gezien nog, maar wel veel gekrab en vlooienpoepjes op de vensterbank. Inmiddels hebben ze allebei Frontline gekregen (waarvan ik inmiddels weet dat di niet het beste middel is) en willen we morgen omgevingsspray toepassen (indoor x). Nu hebben we een kleine baby en daar zit ik mee in mijn maag. De spray mag je volgens mij ook op meubels en tapijten verstuiven, maar is gevaarlijk voor mond-handcontact. En bovendien mag je de komende weken niet stofzuigen omdat je dan het goedje weer weghaalt....Ik weet dus niet wat we het beste kunnen doen en ben enerzijds bang dat die vlooien helemaal uit de hand gaan lopen maar ook erg bang voor wat die spray doet met onze baby....
Help! Iemand ervaring met dit spul die ook kleine kinderen heeft? Ik zie doemscenario's voor me van hele vlooienplagen :(
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: antivlooienmiddel en babietje

Bericht door eveline1982 »

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me voor de baby niet bijster gezond. Je kan ook een stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen en een paar keer per dag de boel goed zuigen, ook kieren, plinten, kussentjes en vergeet niet goed tussen de bank en onder de meubels te zuigen. De katten zou ik, zolang ze nog krabben, goed kammen dagelijks tot er niks meer te vinden is! Heel veel succes, hoor meer mensen erover, tis de tijd helaas. Oh wat ik nog vergeet, knip een vlooienbandje in stukken en leg die onder de bank en meubels.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie