Haters

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Cerna

Re: Haters

Bericht door Cerna »

Ik heb eerder het idee dat deze "kersentaart" al eens eerder op het forum is geweest en daar de een of andere vervelende ervaring heeft gehad (terecht of onterecht) en hier nog steeds slapeloze nachten van heeft en daarom besloten heeft om, onder een andere naam (gewoon opnieuw aangemeld met een ander e-mailadres), nog eens een keertje lekker van zich af te blazen.

Laatste bezoek, PB is namelijk automatisch ingesteld en een nieuweling is hier meestal niet van op de hoogte.

En hoe meer wij reageren, hoe meer lol. Dus negeren misschien?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Haters

Bericht door Chiquita98 »

Je gedraagt je als een puber als je meteen zo'n topic opent zonder je ook maar gemengd te hebben in verschillende topics. Als het je niet aanstaat blijf dan weg.
Verder verspil ik hier geen energie in.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Shimbalaya

Re: Haters

Bericht door Shimbalaya »

Ik opende dit topic omdat ik dacht dat het over kattenhaters zou gaan, maar nee hoor.
Kan me alleen maar aansluiten bij wat iedereen al gezegd heeft.

Cherrypie schreef:
In eerste instantie leek het mij een geweldig forum met mensen die liefde hebben voor katten en ik ging er automatisch vanuit dat deze liefde ook jegens de mede mens is.. Niets is minder waar.
En Cherrypie, wat bovenstaande opmerking betreft: mijn liefde voor katten is inderdaad groter dan die voor mijn medemens. :roll:
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Haters

Bericht door Anne87 »

Hier ook hoor Maria. Ik hou meer van de meeste dieren dan van de meeste mensen. Zeker als ik dan dit soort topics zie, dan weet ik weer waarom.
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Haters

Bericht door Katelijne »

Ik ben helemaal niet tegen raskatten (heb zelf een Oosters Korthaar) of pretnestjes. Ik vind deze laatste enkel behoorlijk zinloos, omdat er al genoeg katjes een goeie thuis zoeken.
En je spreekt over pleegkinderen: wel, ik bén pleegouder! Nu even enkel in naam - de vorige plaatsing is zeer slecht afgelopen -, maar ook bij kinderen had ik het idee dat ik liever een al 'bestaand wezentje' een goeie thuis wou bieden i.p.v nog zelf een kindje bij te maken. O ja, ik heb ook wél een biologisch kind, sorry daarvoor!
Ik snap trouwens de vergelijking tussen eigen kinderen krijgen en je kat willen laten jongen niet. De drang naar een eigen kind is biologisch bepaald voor een mens. Ik denk dat we, wat onze katten betreft, wel in staat zijn om ons verstand te gebruiken.

Ik heb hier op dit forum nog geen verwijten of hatelijkheden gelezen. Soms denk ik wel eens: dat gaat wat ver voor mij, maar ieder het zijne, hè. Zolang we onze poezels maar graag zien.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Haters

Bericht door castratenkoor »

Anne87 schreef:Hier ook hoor Maria. Ik hou meer van de meeste dieren dan van de meeste mensen. Zeker als ik dan dit soort topics zie, dan weet ik weer waarom.
Ik heb ook meer met dieren eerlijk gezegd, ben teveel en te vaak gekwetst door de mensheid. Maar ik heb hier op het forum dierbare contacten opgedaan en die koester ik.
Er blijken ook mensen te bestaan die me in mijn waarde laten ;-)
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Haters

Bericht door Brittenbolletje »

Mensen die elkaar nemen zoals ze zijn is een zeldzaam iets. Koesteren zou ik dan ook doen :).

Volgens mij komt TS niet meer.
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Haters

Bericht door kitten11 »

Ik begrijp wel wat ts bedoelt, ik zie hier vaak ook hatelijke opmerkingen, niet met respect omgaan en elkaar zijn mening op proberen te dringen, dit is ook een reden waarom ik hier zelden kom. En er zijn er meer hoor..
Zou graag weten waar er wel een leuk forum is waar men elkaar in elkaars waarde laat.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Haters

Bericht door eveline1982 »

Ik zou zeggen, googlen! En waarom open je dan in vredesnaam een nieuw topic, als je vind dat er hier respectloos word omgegaan met mensen?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Haters

Bericht door Brittenbolletje »

Inderdaad Eveline. Als het je niet bevalt op dit forum? Ga dan naar de andere overige 100 fora's. Wie weet vind je daar wel een ja en amen forum en dat je altijd hoort dat je het goed doet geen commentaar. Beetje een forum van robots
KittyKisses
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2013 13:23

Re: Haters

Bericht door KittyKisses »

Hallo allemaal,

Ik ben pas een week op dit forum en heb inmiddels heel wat berichtjes gelezen maar ik herken dit verhaal helemaal niet. Zelf heb ik 2 asielkatten en 1 van een 'oeps-nestje'. En ja, met de kittens uit het asiel hebben we een aantal moeilijke maanden gehad, lees diarree, vlooien en oorproblemen. Maar we hebben ze met liefde een huis gegeven waar ze zich heerlijk en geborgen kunnen voelen. Onze Binkie is van het 'oeps-nestje' en ik ben blij dat we hem met 7 weken daar weg hebben mogen halen. Een nichtje van mijn man heeft zijn zusje geadopteerd.

Ik begrijp echter heel goed dat er ook veel mensen zijn die liever een raskitten willen adopteren, ik ben zelf ook helemaal verliefd op bv de Ragdoll. Ik geef echter de voorkeur aan het adopteren van een beestje dat anders geen of een moeilijke toekomst heeft. Ieder zijn eigen ding, als je maar liefde en zorg geeft aan je beestjes.

Ik zal nooit iemand afvallen die liefde voor dieren heeft, in welke vorm dan ook!!! Persoonlijk kan ik het goed vinden met dierenliefhebbers, en dan maakt het niet uit wat er rondloopt. Ik hoop met veel plezier van dit forum gebruik te kunnen maken.

Groetjes, Danielle
KittyKisses van Vlekje, Tijgertje en Binkie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Haters

Bericht door eveline1982 »

Trouwens, als je met echte dierenliefhebbers te maken hebt, dan zal je overal dezelfde antwoorden lezen mbt oa oepsnestjes! Ik vang nu ruim 3 jaar kittens op, daarvoor pups en daarvoor mishandelde honden. Ondanks dat ik het met liefde doe en deed hoop ik (hoe dom ook van mij) dat er ooit een dag komt dat de asiels de aanvragen zelf kunnen afhandelen en mensen is wat beter met hun dieren omgaan! Ik heb liever een leeg huis, als dit betekend dat de mensen hun ogen hebben geopend.....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Haters

Bericht door Adriana »

kitten11 schreef:Ik begrijp wel wat ts bedoelt, ik zie hier vaak ook hatelijke opmerkingen, niet met respect omgaan en elkaar zijn mening op proberen te dringen, dit is ook een reden waarom ik hier zelden kom. En er zijn er meer hoor..
Zou graag weten waar er wel een leuk forum is waar men elkaar in elkaars waarde laat.
heb jouw 36 berichten op dit forum even nagelezen en gekeken hoe de forumleden hebben gereageerd op jouw hulpvraag topic 'vechtende kittens' in 2011 ..
.........en zou je je niet een beetje heel diep moeten schamen?

4 pagina's met reacties, tips, goeie raad die je uiteindelijk na veel berichten heen en weer en dus veel inspanning en tijd van forumleden, ook hebt opgevolgd..

en dan zo'n reactie?

dat getuigt van heel erg weinig respect (ja, respect dus..) en dankbaarheid jegens de forumleden die tijd in jou hebben gestoken en je met heel veel geduld hebben uitgelegd wat je in die situatie het beste kon doen en zo voorts...
en zelf een tijdje meeschrijven en personeeltjes opvangen zat er geloof ik bij jou ook niet in.!

wat je laatste opmerking betreft: ik weet zeker dat we ongelofelijk veel meelezers en dankbare personeeltjes hebben die ook nog heel snel goeie reacties hebben gekregen. of een ervaringsadvies of relevante informatie.
dat aantal overtreft giga vele malen dat groepje dat afhaakt omdat ze niet vinden op dit forum wat ze zoeken.

enne, een forum is geen twitteraccount hoor..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Haters

Bericht door Brittenbolletje »

eveline1982 schreef:Trouwens, als je met echte dierenliefhebbers te maken hebt, dan zal je overal dezelfde antwoorden lezen mbt oa oepsnestjes! Ik vang nu ruim 3 jaar kittens op, daarvoor pups en daarvoor mishandelde honden. Ondanks dat ik het met liefde doe en deed hoop ik (hoe dom ook van mij) dat er ooit een dag komt dat de asiels de aanvragen zelf kunnen afhandelen en mensen is wat beter met hun dieren omgaan! Ik heb liever een leeg huis, als dit betekend dat de mensen hun ogen hebben geopend.....

Ik heb het ook niet op oeps nestjes. Die belanden dan ook vaak zeker in deze periode in vuilniszakken en dan vind een ander ze weer (waar ik in dit geval ook onderval).

Maar ondanks dat hier wel eens over oeps nestjes word gesproken word er ook daar raad gegeven hoe je dingen het beste kan doen wat betreft de kittens. Natuurlijk word er ook gesproken over castraties van je poes. Maar raad word er altijd gegeven, door wie dan ook.
Cerna

Re: Haters

Bericht door Cerna »

kitten11 schreef:Ik begrijp wel wat ts bedoelt, ik zie hier vaak ook hatelijke opmerkingen, niet met respect omgaan en elkaar zijn mening op proberen te dringen, dit is ook een reden waarom ik hier zelden kom. En er zijn er meer hoor..
Zou graag weten waar er wel een leuk forum is waar men elkaar in elkaars waarde laat.
Het is net het gewone leven.
Plaats reactie