Haters

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Cherrypie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2013 11:18

Haters

Bericht door Cherrypie »

Beste mensen,

Onlangs is mijn liefde voor katten gegroeid, ik wilde mij graag inlezen over katten en kwam op dit forum terecht. In eerste instantie leek het mij een geweldig forum met mensen die liefde hebben voor katten en ik ging er automatisch vanuit dat deze liefde ook jegens de mede mens is.. Niets is minder waar.

Ik heb op dit forum het gevoel dat ik naar een puberforum kijk, waar mensen elkaar weg pesten, belachelijk maken en elkaar niet in hun eigen waarde laten. Voornamelijk als het gaat om de zogenoemde "pret nestjes" en raskatten zijn een groot deel van dit forum niet normaal bezig.

Het is waar dat er veel asieldieren zijn die een thuis nodig hebben, maar dat geeft jullie het recht niet om mensen aan te vallen die toch besluiten een raskat te nemen. Ook als mensen graag een nestje willen, maak ze dan niet voor van alles en nog wat uit omdat er al een overvloed aan katten is. Iedereen heeft toch zijn eigen keuze?! Mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen en zich voornamelijk respectvol naar anderen gedragen en hun keuze respecteren. Ik vraag mij af of zij die allemaal pleiten voor asieldieren ook allemaal pleegkinderen in huis hebben lopen? Of ging de liefdadigheid zo ver niet? We kopen toch ook allemaal nieuwe elektronica terwijl er genoeg tweedehandsjes zijn?

In plaats van je druk te maken over wat andere mensen kopen, maak je druk over of ze wel aandacht en liefde aan hun dieren, kinderen en mede mens geven. Ik vind dat bij dat laatste een paar van jullie te kort schieten als ik dit forum zo lees.

Jammer, ik had graag onderdeel uit gemaakt van een mooi forum waar mensen dieren en elkaar met liefde behandelen. Ik zal verder moeten zoeken, want hier wil ik mij niet begeven.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Haters

Bericht door Brittenbolletje »

Nou ik ga op mijn handen zitten na dit gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Haters

Bericht door Dinky »

Vraag me af wat je bedoeling is met dit topic en welke topics je hebt doorgenomen ;)
Mijn ervaring hier is namelijk compleet anders.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cherrypie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2013 11:18

Re: Haters

Bericht door Cherrypie »

Voornamelijk de topics over wel of niet een raskat te nemen en mensen die een nestje hebben. Ik ben er gewoon erg van geschrokken en ik heb me heel kwaad gemaakt over reacties van mensen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Haters

Bericht door Dinky »

dit is het meest recente topic volgens mij over een oeps-nestje(s) waarbij in mijn ogen vooral wordt meegeholpen en gedacht.

dit is een recent topic over de aanschaf van twee raskittens.

Vooral het topic van Eveline laat zien wat voor ellende er achter oeps-nestjes weg kan komen: klik

Het gaat er vooral om dat mensen bewust voor een raskat of nestje gaan en er van tevoren heel goed over nadenken wat daarbij komt kijken. Wordt toch snel onderschat ;)
Laatst gewijzigd door Dinky op 23 aug 2013 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Haters

Bericht door eveline1982 »

[quote="Cherrypie"]We kopen toch ook allemaal nieuwe elektronica terwijl er genoeg tweedehandsjes zijn? quote]
Dieren met spullen vergelijken.....Daarom reageren we hier "fel" als er weer mensen komen met het zoveelste nestje. Ik heb inderdaad geen pleegkinderen in huis, wel elk seizoen weer me huis vol met afgedankte kittens. Ik heb nu ruim 60 kittens en jongvolwassen dieren opgevangen en neem van mij aan dat het grootste gedeelte verkeerd is begrepen, behandeld, verwaarloosd of zelfs mishandeld! Dus ja, als er dan weer iemand komt vragen wat het geslacht van hun nestje is, want het is zo leuk! dan gaan me nekharen overend staan!

Er zijn hier genoeg mensen met rasdieren en zelfs een goeie fokster! Dus dat soort mensen worden niet verkeerd behandeld hier. Veel mensen kunnen ook niet tegen kritiek, hier vragen wat ze moeten doen met een doodziek dier, euhmmm..naar de dierenarts? Mijn kitten, jongvolwasen kat heeft ernstige gedragsproblemen, ik heb alles al geprobeerd. En dan blijkt dat ze hebben lopen blazen naar ze, of de plantenspuit hebben gebruikt. Als er dan word geopperd dat een maatje een heleboel zal helpen, dan kan dat niet. Maar wel verwachten dat de mensen hier een pasklaar antwoord hebben.

Ook steken we vaak tijd in het beantwoorden en mee denken van de vragen, de helft reageert hierna niet meer.....Ik denk dat je beter goed de topic's kan doorlezen voor je kritiek hebt.

Verder rest mij nog te zeggen, er zijn veel meer kattenforum's. Veel plezier daar :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cherrypie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2013 11:18

Re: Haters

Bericht door Cherrypie »

Ik vind het prima dat mensen er op worden geattendeerd dat ze bewust moeten zijn van hun keuze, maar het gaat mij voornamelijk op de manier waarop dat soms gebeurd, daar probeer ik momenteel mensen bewust van te maken. Elkaar aanvallen heeft geen zin.

Ik bedoel ook zeker niet alle mensen op dit forum en er zullen genoeg mensen zijn die fatsoenlijk reageren. Het gaat mij om het deel dat de boel lijkt te verzieken. Op dood normale vragen werden mensen afgezeken. Dat staat mij niet aan.
Cerna

Re: Haters

Bericht door Cerna »

Nou, nou dat is een gezellige binnenkomer! Voelt zich al aangevallen voordat ze iets geschreven heeft.

Ik ben het gelukkige personeel van drie raskatten en binnenkort komen er nog twee bij. Heb me nooit door iemand hierover aangevallen gevoeld. In tegendeel zelfs, iedereen vindt het alleen maar leuk.
En ik kan zo nog een aantal mensen opnoemen die in een recent verleden een raskat hebben gekocht en ook voor hen geen enkel punt van kritiek van andere forumleden.

Ik ben dus erg benieuwd waar je je info vandaan haalt (hele oude topics waarschijnlijk).
En wanneer je er zo over denkt, waarom laat je dan überhaupt een berichtje achter?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Haters

Bericht door Dinky »

Cherrypie schreef:Ik vind het prima dat mensen er op worden geattendeerd dat ze bewust moeten zijn van hun keuze, maar het gaat mij voornamelijk op de manier waarop dat soms gebeurd, daar probeer ik momenteel mensen bewust van te maken. Elkaar aanvallen heeft geen zin.

Ik bedoel ook zeker niet alle mensen op dit forum en er zullen genoeg mensen zijn die fatsoenlijk reageren. Het gaat mij om het deel dat de boel lijkt te verzieken. Op dood normale vragen werden mensen afgezeken. Dat staat mij niet aan.
Denk dat je dan toch specifieker een topic moet noemen want ik herken dit namelijk niet. Bovendien bereik je denk ik eerder het tegenovergestelde wanneer je op deze manier binnen komt vallen en gelijk een topic opent met de titel Haters.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Haters

Bericht door Brittenbolletje »

Zoals eerder is gezegd, het is maar net hoe JIJ (TS) de dingen leest. Als jij dat op die manier alles leest hier op het forum, wens ik je wel succes op een ander forum.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Haters

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 8 resultaten van pret- en oeps-nesten in huis en ja - ik koop mijn meubels in de kringloop. Ik ben inderdaad een voorbeeld van iemand die tegen het zomaar vermeerderen van katten is - voor de lol. En tegen het ongecastreerd los rond laten lopen van katten.
Dus mijn huis vol wegwerpartikelen om het maar zo te zeggen.
Ik heb in mijn ruim 30 jaar katten veel verschoppelingen erdoor gesleept, maar ook veel verschoppelingen gehad waarbij ik de strijd op moest geven en het diertje verloor. Zowel met raskatten (perzen en burmees) als met HTK - katten. Geloof me na zo'n verloren strijd heb je veel verdriet.

Door niet verder na te denken over de consequenties, veroorzaken mensen veel leed onder dieren en verdriet voor de mensen die hun nek uitsteken.

Eigenlijk is het zomaar een nestje nemen in mijn optiek alleen verantwoord als je alle jongen zelf thuis huisvest. De mededeling "ja maar ik heb/zoek voor allemaal een goed tehuis" is naar mijn mening een kromme gedachtengang. De mensen bij wie jij je kitten plaatst, hadden er anders eentje uit het asiel/kittenopvang kunnen nemen. Dus er blijven er onnodig extra in het asiel/opvang zitten.

En dat is mijn bescheiden mening - waar ik volgens mij volledig recht op heb.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Haters

Bericht door Adriana »

Cherrypie schreef:Beste mensen,Ik heb op dit forum het gevoel dat ik naar een puberforum kijk, waar mensen elkaar weg pesten, belachelijk maken en elkaar niet in hun eigen waarde laten. Voornamelijk als het gaat om de zogenoemde "pret nestjes" en raskatten zijn een groot deel van dit forum niet normaal bezig.

Mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen en zich voornamelijk respectvol naar anderen gedragen en hun keuze respecteren.

Jammer, ik had graag onderdeel uit gemaakt van een mooi forum waar mensen dieren en elkaar met liefde behandelen.

Ik zal verder moeten zoeken, want hier wil ik mij niet begeven.
beste cherrypie, verschuil je niet achter een schuilnaam maar stel je eerst even fatsoenlijk voor voordat je de aanval opent.

veel forumleden besteden al vele jaren een deel van hun vrije tijd om kattenpersoneeltjes en liefhebbers op te vangen bij vragen over de verzorging en ook wel aanschaf en introductie van hun dieren.
ze denken mee en dragen informatie en argumenten aan.
allemaal gratis en ongelofelijk goed bedoeld.
en we hebben al heel wat personeeltje ondersteund met verzorgingstips en mentaal bij inslapen, vermissing of andere ellende..

ik zie heel wat berichten en ook al heel wat jaren en heb bij jouw reactie de indruk dat je uit bent op soort van knuppel in hoenderhok-ruzietje met deze aanval.

als je minder prettige berichten bij raskatten bent tegengekomen dan grote kans dat ze van mij zijn bij de 'peterbald' en 'sphynxen'-topics - en daar neem ik helemaal niks van terug!!

wens je veel plezier, goeie sfeer en constructieve inbreng en reacties bij je volgende forum! ;-)
Laatst gewijzigd door Adriana op 23 aug 2013 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Haters

Bericht door Anne87 »

Je hebt ZO gelijk! Ik met mijn twee raskatten word hier echt uitgekotst door iedereen, niet waar jongens? Elke dag hatemail, lullige berichten, dreigtelefoontjes... Ja. Afgrijselijk forum dit.
Waren er maar fora waar mensen elkaar accepteerden, hielpen bij hun katten en hun standpunten over ras of geen ras uit leggen... Oh... Wacht...
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Haters

Bericht door Kattebeest »

Cherrypie schreef: Iedereen heeft toch zijn eigen keuze?! Mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen en zich voornamelijk respectvol naar anderen gedragen en hun keuze respecteren.
Op dit forum komen de forumleden vooral op voor het belang van de kat. Dat wordt vaak vergeten, zie quote hierboven ;-). Soms lijkt het belang van mensen belangrijker, juist omdat ze (vooral) doen waar zij zich bij goed voelen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Haters

Bericht door Adriana »

cherrypie, ik zie in je profiel dat je pb is uitgeschakeld en dat niet wordt weergegeven wanneer je het forum bezoekt/hebt bezocht. afdeling stiekem dus..
bovendien niet even voorstellen en dan zo gaan zitten blaten over fatsoen en respect..?
en pubergedrag? en afzeiken? en wat je ons allemaal nog meer verwijt? hihi hihi ....

;-) Nancy/kattebeest heeft helemaal gelijk:
we komen hier op voor het welzijn van katzels en niet voor het welbevinden van mensen met lange tenen.. en doei..!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie