Bo misschien natte FIP..

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Bo misschien natte FIP..

Bericht door Peej »

Dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes. Rationeel gezien weet ik ook we dat het de enige juiste beslissing is geweest, hoe moeilijk het ook was. Als we het niet gedaan hadden dan had hij pijn gehad, en hoe graag ik hem ook nog om me heen zou willen hebben, dat was dan niet in zijn belang geweest.

We missen hem ontzettend, bij alle kleine dingen in huis lopen we er weer tegenaan. De laatste weken ging hij niet meer naar de kattenbak, maar deed hij alles gewoon op de stenen in de gang of de mat voor de voordeur. Toen was dat vervelend, nu mis ik het gewoon dat ik in de ochtend niet meer uit hoef te kijken waar ik loop ;) Geen Bo meer die aan komt rennen zodra hij het senseo apparaat hoort, en geen Bo die om een stukje ham komt schooien als de koelkast open gaat.

Onze andere poes heeft even de tijd nodig gehad om aan hem te wennen, en dikke vriendjes waren ze ook niet, maar zelfs zij is nu continue aan het zoeken en slaapt in het mandje waarmee Bo naar de dierenarts is gegaan.

We hebben besloten om hem te laten cremeren, en dat word gelukkig allemaal door de dierenarts geregeld, dus over een poosje hebben we een mooie urn in huis. Mijn vriend vind het belangrijk om iets tastbaars te hebben (hij heeft wat moeite met het beseffen van zulke gebeurtenissen), en op het moment dat hij er aan toe is dan wil hij Bo graag uitstrooien. Terug naar de natuur..

Ben blij dat ik hier toch nog even extra de bevestiging krijg dat we er goed aan gedaan hebben.. Soms twijfel je gewoon of er echt niet nog een andere optie was :)
Gebruikersavatar
rymcke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:19
Locatie: Steijl
Contacteer:

Re: Bo misschien natte FIP..

Bericht door rymcke »

Heel veel sterkte gewenst.
Maar 1 ding is zeker, jij hebt er alles aan gedaan en hij heeft een kei mooi leven gehad bij jullie.
Een kopje van Sophie, Fleur, Kika, Lasse, Giz & Noa
En een stevige poot van Mars maakt mijn hele dag goed
paasnini

Re: Bo misschien natte FIP..

Bericht door paasnini »

Wat verschrikkelijk. Zo oneerlijk. Veel sterkte.
Billy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2013 12:42

Re: Bo misschien natte FIP..

Bericht door Billy »

Beste katten & poezen liefhebbers, mijn kat Billy is vorige week ingeslapen. Bij Billy was FIP (nat) gediagnosticeerd.De schrik slaat je om het hart, misschien,misschien toch iets anders....denk je. Geen koorts, geen diarree.Maar alles ging razendsnel,nog geen twee weken bij elkaar. In 1e instantie,nadat BIlly afwijkend gedrag vertoonde werd er een abces geconstateerd op zijn staart, opgelucht dat ik was, maar daarna verslechterde de zaak.En na een zuurstofbehandeling, een rontgenfoto en een
buikholtepunctie, was het nieuws verpletterend. Billy werd helaas maar 11 jaar.Rust zacht lieverd.
Cerna

Re: Bo misschien natte FIP..

Bericht door Cerna »

Heel veel sterkte! Fip is een sluipmoordenaar.
Plaats reactie