Kittens alleen thuis

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Vlinder12
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2013 19:28

Kittens alleen thuis

Bericht door Vlinder12 »

Tot nu toe heb ik de kittens altijd apart gedaan als ik wegging ook snachts maar sinds 2 nachten zijn ze gewoon samen. Het gaat al heel goed samen. Maar nu ga ik zaterdag de hele dag en meest van de nacht weg. Zal ik ze samen laten of toch apart houden omdat de oudste dan normaal alleen in de gang en keuken blijft als ik weg ging. Ik heb de kitten dan 1.5 week . Want als ik nu wegga en houd ze apart blijven ze miauwen tegen elkaar de grote tenminste
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Dinky »

Waarom wil je ze uit elkaar halen?
Juist als je weg gaat hebben ze extra aan elkaar omdat er geen aandacht van het vrouwtje komt. Tenminste zo zou ik denken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Vlinder12
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2013 19:28

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Vlinder12 »

Omdat de oudere kitten de jongere vaak in de houdgreep neemt en de kleine schreeuwt als een speenvarken en ik dan de oudere roep en hij dan stopt. De oudere wil hard handig spelen met de kleinere en bijt en krabt . Ik doe dat uit voorzorg zal wel niet zon goed idee geweest zijn
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Anne87 »

Dat gebeurt hier ook. De oudere wil de baas zijn en neemt de jongere in de houdgreep. Op het moment dat de jongere dat accepteert en stil blijft liggen, is het goed. Dat zullen ze toch 'uit moeten vechten', dus niet ingrijpen, pas als er bloed vloeit (en dat gebeurt eigenlijk nooit).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Dinky »

Je geeft al aan dat ze inmiddels al twee nachten samen zijn gebleven en dat dat goed gaat (in die tijd sta jij er ook niet bovenop maar lig jij als het goed is te slapen). Daarom zou ik ze gewoon samen laten en kijken hoe dat gaat. Pas als er bloed vloeit zoals Anne zegt zou je in moeten grijpen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Vlinder12
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2013 19:28

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Vlinder12 »

Jaaaa dat weet ik maar ben dan niet thuissssss
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Anne87 »

Ja, dus? Het lijkt me veel vervelender voor ze als ze apart zitten als je er niet bent, omdat ze daarna mogelijk weer aan elkaar moeten wennen. Laat ze lekker bij elkaar, ze stoeien het wel uit. Misschien dat de jongste even piept ofzo, maar die leert snel genoeg dat als hij stil ligt, hij weer losgelaten wordt. Niks om je (te) druk over te maken.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door eveline1982 »

Dat is normaal gedrag hoor, mijn kater neemt de ukkies ook regelmatig in de houdgreep, ziet er erg zielig uit maar als ze zich hebben los gewurmt komen ze 2 tellen later weer naar hem toe om uit te dagen. Gewoon lekker bij elkaar laten, als de kater de kitten echt pijn had willen doen had ze onderhand wel al met abcessen rondgelopen of grote korsten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Dinky »

Vlinder12 schreef:Jaaaa dat weet ik maar ben dan niet thuissssss
Waarom zouden ze zich anders gaan gedragen als jij niet thuis bent ten opzichte van als jij slaapt en ook geen toezicht houdt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door lidewij020 »

Je kunt voor wat extra verstop en schuilplekjes zorgen voor de kleinste.
Een doos met gat erin waar alleen de kleine door past bijvoorbeeld. Als het te erg wordt kan het kitten zelf kiezen om weg te kruipen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kittens alleen thuis

Bericht door Freya13 »

ik zou er trouwens ook als je thuis bent, niet tussenkomen. Als jij altijd bemiddelt, leren ze nooit hoe ze als katten met elkaar om moeten gaan
Plaats reactie