kat met slappe acherhand, valt om, DA kan niks vinden

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
forestpony
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013 19:55

kat met slappe acherhand, valt om, DA kan niks vinden

Bericht door forestpony »

Ik maak me vreselijke zorgen om mijn 10 jarige poes. een week of 3 geleden heeft ze een "aanval" gehad. Ze kan niet meer lopen, viel om en draaide met haar hoofd. Meteen naar de DA gegaan, onderweg liet ze alle ontlasting lopen. De DA hield het op epilespie. De volgende dag was er niets meer aan haar te merken, ze was weer helemaal de oude.

Nu een week of 3 verder heeft ze opeens een slappe achterhand, bij op en afspringen van de bank valt ze om en heeft ze moeite zich te stabiliseren. Op een harde ondergrond als ze normaal loopt valt ze niet om, wel loopt ze wat langzaam met iets wijde achterpoten. Verder eet ze goed en wast zich en doet normaal.
Gisteren uitgebreid onderzoek bij de DA laten doen omdat de klachten niet wegtrekken. DA kon niks afwijkends vinden behalve "spierzwakte"zoals zij dat noemde.

Bloeduitslagen waren ook allemaal goed op enkele kleine afwijkingen na die volgens de DA voor haar leeftijd gebruikelijk zijn.

De PH waarde is iets hoog, 7.53
CHO3 iets te laag, 18.5
PCO2 iets te laag, 24
tCO2 iets te laag, 19.2

Iemand hier ervaring mee, want al is volgens de DA waarschijnlijk de nasleep van een Epilepsie aanval zit me niet lekker.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kat met slappe acherhand, valt om, DA kan niks vinden

Bericht door eveline1982 »

Kunnen het geen kleine tia's zijn?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: kat met slappe acherhand, valt om, DA kan niks vinden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Daar dacht ik ook aan
heel herkenbaar bij hond van ouders
al was dat heftiger
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
forestpony
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013 19:55

Re: kat met slappe acherhand, valt om, DA kan niks vinden

Bericht door forestpony »

Dacht ik zelf ook maar volgens de DA uitgesloten. Oogreflexen waren goed en dat schijnt bij een tia anders te zijn.
Plaats reactie