miauwen/piepen maar waarom?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door Brittenbolletje »

De kleine spruit die ik hier nog heb rond lopen van nu ruim 5 maanden piept miauwt als ze wakker word. Vind het wel lief klinken maar weet niet waarom. Ook als ze ergens zit piept/miauwt ze ook. Alsof ze roept of onrustig is, of zal het een geruststellend idee zijn van haar? als ik haar dan roep als ik dat miauwen/piepen hoor komt ze naar me toe gerend en gaat gewoon lekker hard knorren. Nu ligt ze lekker te slapen op de krabpaal en doet het ook in ene kijkt rond half liggend miauwt/piept en gaat weer rustig slapen. Ze ziet mij zitten vanaf mijn plek waar ik nu zit achter de computer. Iemand enig idee of het iets betekend? Bedoel ook niet iets ernstigs hoor maar vroeg me dat af. Heb nog nooit een kat gehad die dat zo veelvuldig doet als zij vandaar. Vind het zelf wel lief klinken. Ze doet het ook als ik nu naar haar toe zou lopen en rustig begin te strelen/aaien. dan piept/miauwt ze ook en knort daarna.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door mittenslief »

heb hier momenteel ook zo'n vocaal kitten zitten, wel superlief....echte pratertjes
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door nellebel »

gijs is ook zo'n pieperd. nu 2 jaar kan hij nog steeds niet miauwen. soms hoor ik hem in de keuken rondlopen en dan kletst (piept) hij wat af. als ik hem roep komt hij piepend aangerend en is hij blij. heb me ook wel eens afgevraagd wat er dan is, maar hij is gewoon een dikke piepzak (sorry gijs)
gijs reageert altijd terug met een piepje als je tegen hem praat, hij moet altijd het laatste woord/ piepje hebben. of prrrtje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door eveline1982 »

Heb hier in de opvang ook wel van die vocale type'tjes gehad. Je hoorde de hele dag door ze miauwen en piepen bij alles wat ze deden. Waarom? Geen flauw idee, ze waren gezond en tevreden. Denk dat het gewoon het karakter is :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door nellebel »

je hebt op you tube ook zo'n filmpje van 2 katten die tegen elkaar zitten te kletsen. zo miept en piept ons gijsje dus ook. hij piept zelfs tegen de tafelpoot als hij die lief vind
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door eveline1982 »

Hahahah mooi he, Donna was 1 van mijn vocaalste kittens. Een lief bergje kitten, rood/wit en van een flink voormaat kwa bouw met een super dikke vacht (dus uberschattig). Zij piepte tegen alles en iedereen. Met de speeltjes werden ook complete gesprekken gevoerd, heb het helaas nooit vastgelegt :( . Als ze op schoot lag te slapen (ze kon op de 1 of andere manier vrijwel alleen op schoot of tegen de honden aan slapen) en je zei heel zacht Donna, dan hoorde je weer heel zachtjes prrrt, oh dat was zo lief, smelt alweer als ik eraan terug denk :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Renatevanderveer

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door Renatevanderveer »

Hier ook twee kletsertjes. Snickers roept heel hard als je thuis komt, ter begroeting.
Bounty mieuwt wat af, meestal zonder reden.
Beide pprrttten heel hard als je ze aait terwijl ze opgekruld liggen te tukken.

De enige keer dat Bounty het op een gillen zet, is als de Foodmaze leeg is.
Stel je voor dat je zonder brokjes zit!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door Ikey »

Skippy is ook zo'n pieperd. Ze doet het ter begroeting, klinkt een beetje als prrr-piep, of om te checken waar ik ben als zij in de keuken ligt en ik in de huiskamer zit. Ze doet het als soort van giechelen, denk ik dan, als ik 's morgens de slaapkamerdeur open doe en ze naar binnen sjeest. En natuurlijk om aandacht te trekken, zo van: hallo, aai mij eens even ;-)
Diesel is minder vocaal, die miauwt alleen als hij iets wil ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door Brittenbolletje »

Nou zo te lezen zijn er nog meer van die poezenbeesten lekker vocaal :)
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door BellePippa »

Ik heb er hier ook 2! Louis die miauwt net als Skippy als ik in een andere kamer ben, denk als een soort van check om te kijken waar je bent.. En Pippa eigenlijk hetzelfde, alleen die miauwt nog niet, die piept. Echt nog een kittenpiepje. MIEUW. En ze prrten de hele dag door tegen elkaar... Pprrrieuw? Prrrreeeuu... zoals inderdaad die 2 katten uit het youtube filmpje -ik ken hem, hilarisch!! Hij heet The Two Talking Cats & translation-
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door castratenkoor »

Hier ook de nodige kwebbelaars, heel gezellig vind ik dat. Bram is nog wel een iets TE nadrukkelijk aanwezig. Als ik in de telefoon praat weet hij van gekkigheid niet hoe hij mijn aandacht moet krijgen. Kat betekent meemiauwen en klauwen in mijn vlees slaan. Als B. en ik samen in de kamer zijn en dan ook nog praten tegen elkaar dan raakt hij ook helemaal oververhit. Op de een of andere manier is al mijn aandacht voor Bram - vindt hij. Gek genoeg heeft hij er geen probleem mee als ik met katten knuffel of praat.

Rik kan me achtervolgen en praat dan terug als ik tegen hem praat. Bob praat ook terug als ik tegen hem praat. Timo ook wel maar minder. Timo spint meer als antwoord op aandacht.

Joep staat vaak hele concerten te geven op de overloop, dat gaat gepaard met rollende rrrr-en en veel ooooooooooooo.

De zwijzaamste katten zijn Thijs en Teun die laten zelden hun stem horen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door BellePippa »

Joep staat vaak hele concerten te geven op de overloop, dat gaat gepaard met rollende rrrr-en en veel ooooooooooooo.
Casanova!!! :pdtser:
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Gebruikersavatar
Esmeralda1988
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 jul 2013 17:15

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door Esmeralda1988 »

nellebel schreef:gijs is ook zo'n pieperd. nu 2 jaar kan hij nog steeds niet miauwen. soms hoor ik hem in de keuken rondlopen en dan kletst (piept) hij wat af. als ik hem roep komt hij piepend aangerend en is hij blij. heb me ook wel eens afgevraagd wat er dan is, maar hij is gewoon een dikke piepzak (sorry gijs)
gijs reageert altijd terug met een piepje als je tegen hem praat, hij moet altijd het laatste woord/ piepje hebben. of prrrtje

Dat doet mijn kitten dus ook, hij kan niet Miauwen, vind het wel vreemd, hij is nu 5 maanden, en er komt alleen een piepje uit... :oops:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door nellebel »

och esmeralda, dat wordt eigenlijk alleen maar schattiger. nu is mijn grote kerel al 2 jaar en dan komt er zo'n kittenpiepje uit. ik vergelijk gijs altijd met een cavia qua geluid van dat wiekwiekwiek. als hij zijn dolle 5 minuten heeft loopt hij heel hard met dat geluidje kwekkenddoor de kamer (gijs rent niet echt, wordt hij moe van). staartje zwiepert dan heen en weer. lig ik echt in een deuk. hij is een echte kletserd. guusje kan soms wat iriitant klinken, die heeft van die hele lange miauuuuuuuuuuuuuw tjes. vooral als baasje te lang weg blijft (die belt als hij weg rijdt op zijn werk en is dan een half uur later thuis. mw staat dus vanaf dat belletje een half uur keihard schreeuwend te miauuuuuuwen naar het basaje)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Kitty1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2013 00:48

Re: miauwen/piepen maar waarom?

Bericht door Kitty1986 »

Bij mij piepen ze ook alle 3 en zijn nu 14 weken, dus wel wat jonger.
Onder het spelen, als ze wakker worden etc.
Plaats reactie