"moeilijke" kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
KimmoKim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:02

Re: "moeilijke" kat

Bericht door KimmoKim »

het is volgens mij geen natte FIP, want hij heeft geen opgezette buik, wat bij de natte variant toch een belangrijk symptoom is

en eigenlijk heb ik me niet goed laten informeren, want toen ze vertelden wat er mogelijk aan de hand was en het woordje "dodelijk" viel, toen was ik mijn emoties niet de baas en ben ik het pand uitgerend en mijn vriend wist het ook ff niet meer, dit kwam zo rauw op ons dak, voor gisteren had ik nog nooit van FIP gehoord en nu beheerst het mijn leven.... :-(

heb net ook even met hem op de weegschaal gestaan, 3.1 kilo voor een kat van 13 maand..... te weinig? of is dat goed? (hij woog in maart 3,5)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: "moeilijke" kat

Bericht door DeTut »

begrijpelijk dat je in paniek raakt, goed dat je je dat nu realiseert.ik neem aan dat je maandag bij de d.a. rustig alles op een rij laat zetten? want nogmaals, naar mijn weten kan FIP niet zo makkelijk voor 100% vastgesteld worden (zeker de droge, langzame vorm niet); bepaalde bloeduitslagen kunnen het wel waarschijnlijk maken. lees je goed in (zie ook elders op dit forum)en zet voor de d.a. je vragen, observaties op papier. zie ook mijn eerdere opm. over je andere kat en de herkomst. over het gewicht: of 3.1 te licht is hangt ook af van de bouw, op de foto zie ik een vrij tengere, ('vrouwelijke'?) kat. maar als de d.a. het ondergewicht vindt zal het zo zijn. die temp van 38.2 leek mij niet zo slecht, mag tussen 38-39 zijn. maar ja dat-ie wat mankeert is duidelijk, zo'n jonge kat hoort niet maanden lusteloos te zijn, de aanval op zijn weerstand door castratie zal de infectie getriggerd hebben...
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
KimmoKim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:02

Re: "moeilijke" kat

Bericht door KimmoKim »

vandaag weer bezoekje DA gedaan... hij (ja, de kat op de foto is een katertje) heeft 2 injecties gehad, een ontstekingsremmer en een eetlustopwekkende injectie en astronautenvoer meegekregen, hij heeft inmiddels 1 bakje van dat voer leggegeten, dat is toch al weer wat.

en die loomheid..... ja het weer werkt ook niet echt mee, in ons huis is het 29 graden, daar word ik ook traag van
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: "moeilijke" kat

Bericht door flower1980 »

Wat een naar nieuws.... Heel veel sterkte!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
KimmoKim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:02

Re: "moeilijke" kat

Bericht door KimmoKim »

HET iS GODZIJDANK GEEN FIP!!!

Sterker nog, hij is niet eens drager van het coronavirus, er is verder ook niks uit het bloedonderzoek gekomen.

Waarschijnlijk dan toch iets psychisch?!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6839
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: "moeilijke" kat

Bericht door Dinky »

Fijn dat het geen fip blijkt te zijn :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: "moeilijke" kat

Bericht door Kattebeest »

Heel goed nieuws!

Vraag is indd wat er dan wel aan de hand is. Hij komt bij mij wat mager over, houding en postuur doen in eerste instantie denken aan een senior op leeftijd. Ligt hij op de foto onder een bed of bank? Heeft je da nog iets gezegd, wat het dan wel zou kunnen zijn?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: "moeilijke" kat

Bericht door DeTut »

wat een opluchting! zoals ik hier eerder zei; FIP is ook niet 1-2-3 vast te stellen; begrijp niet zo goed dat d.a. dit zo snel heeft laten vallen... maar goed, hoe nu verder? ik neem toch aan dat je wel verder gaat zoeken want de symptomen zijn langdurig en serieus genoeg. zie mijn tips en vragen uit 2 berichten kun je er iets mee?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: "moeilijke" kat

Bericht door flower1980 »

oh wat fijn! Hopelijk wordt de oorzaak wel snel gevonden.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: "moeilijke" kat

Bericht door Adriana »

KimmoKim schreef:HET iS GODZIJDANK GEEN FIP!!!

Sterker nog, hij is niet eens drager van het coronavirus, er is verder ook niks uit het bloedonderzoek gekomen.

Waarschijnlijk dan toch iets psychisch?!
wat fijn dat er uitgebreid bloedonderzoek is gedaan en is gecheckt op coronavirus.
heb je de gegevens, dus alle waardes met referentie en kun je die hier even in je topic zetten?
en anders assistente laten doormailen.. want ik vermoed dat het idexx vetmed is en dat is een heel overzicht..

je katzel heeft veel weg van een aziaat en het zou heel goed stress kunnen zijn en zich afgewezen voelen...
en dan zou je de stress-demp kant op kunnen met bv feliwayverdamper, beetje valeriaan op een wattenschijfje, telizen, zylkène (dierenarts) of destress (huisdierendokter).
zoek via de zoekfunctie rechtsboven zelf even op onze ervaringen met die middelen..

en als je dierenarts ooit over clomicalm begint, dat is een paardenmiddel en niet/niet geven hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
KimmoKim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:02

Re: "moeilijke" kat

Bericht door KimmoKim »

We zijn nu een maand verder en et gaat redelijk, hij heeft momenten dat ie heel veel eet en momenten dat ie minder eet, hij heeft ook ontzettend last van stemmingswisselingen, ik denk dat het met die kleine te maken heeft, die mag ook niet in een straal van een meter bij hem komen want dan word ie heel boos, het gaat stapje voor stapje beter, maar hij is nog lang de oude niet
Plaats reactie