Kitten 8 weken

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
mariekeaantgoor
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2013 14:59

Kitten 8 weken

Bericht door mariekeaantgoor »

Hallo,

Sinds zondag heb ik een kitten van 8 weken ze komt uit een nest van 5. Tot op het laatst heeft ze nog melk gekregen van haar moeder en ze waste haar ook nog tot op het laatst. Nou ze bij mij woont stinkt ze ineens heel erg bij dr poepgat en heb het idee dat ze het niet goed schoonmaakt. Daarnaast kan ze ook moeilijk poepen, want ze miauwt er zo bij! Verder is ze erg tevreden maar maak me wel zorgen. Kan het zijn dat dit komt omdat ze nou ander voer heeft? Verder is ze erg op dr gemak en komt gerust bij me liggen enzo.
Morgen krijgt ze een wormenkuur...

Groetjes Marieke.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten 8 weken

Bericht door eveline1982 »

Voelt haar buikje wel soepel aan? Of is het bol en opgezwollen? Dan is de kans op wormen erg groot. Het kan zijn dat ze wat aan de diaree is geraakt door de stress van de verhuizing. Blijf het wel goed in de gaten houden, en als je het niet vertrouwt, raad ik je aan naar de dierenarts te gaan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Kitten 8 weken

Bericht door BellePippa »

Welk voer geef je? Kittens van 8 weken hebben heeele gevoelige orgaantjes die nog in volle ontwikkeling zijn. Die moet je geen goedkoop voer geven. Ik gaf mijn eerste kitten eerst Purina en daar kreeg ze ook diarree van en hele vieze stinkpoep. Bleek dat dat veel te hard was voor kittens. Ik raad je aan om zsm over te stappen op Royal Canin Baby Cat. Dat is droogvoer speciaal ontwikkeld voor kittens tot 4 maanden (zeg ik uit mijn hoofd?) Tot jong in ieder geval! Toen ik ben overgestapt, ging het echt de dag erna meteen goed en geen problemen meer mee gehad!!

En inderdaad even aan haar buikje voelen. Bijna alle kittens hebben wormen, vandaar dat je die wormenkuur in het aller begin om de zoveel weken moet geven. Kuurtje is dus sowieso goed! :)
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Marije64
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2013 10:08

Re: Kitten 8 weken

Bericht door Marije64 »

Toen wij ons kitten kregen hebben we ons ook een tijdje zorgen gemaakt over haar eetgedrag. Ze at heel weinig en had diarree.
Een aantal dagen heb ik haar brokjes gegeven die ik had laten weken in een beetje warm water. Het werd een soort papje dat ze gelukkig wel at. Na een week was de diarree verdwenen en at ze gewoon de droge brokjes.
Waarschijnlijk had het slechte eten te maken met de stress van het uit het nest gehaald worden. Maar gelukkig is het helemaal goed gekomen!
Plaats reactie