Nog een kitten?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Vlinder12
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2013 19:28

Nog een kitten?

Bericht door Vlinder12 »

Hallo allemaal. Ben een alleenstaande vrouw met kind en een kater van 9 maanden ( Gerrit ) woon in een flat 3 hoog waardoor het een indoor kat is. Natuurlijk is hij nu heeeel actief en geregeld door mijn werk alleen. Nu mijn vraag is het raadzaam om er een kitten bij te halen? Kan er nl 22 juli 1 tje krijgen. Wel of niet wie heeft ervaring? Gerrit is een kater dan een kater erbij of poes? Gr.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Nog een kitten?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Doen! Als t karakter erbij past lekker proberen is zoveel leuker voor je kater
hoe oud is de nieuwe? Zal niet een te jonge doen maar 1 rond dezelfde tijd
bij ons schelen ze drie maandem
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nog een kitten?

Bericht door Chiquita98 »

Gewoon lekker doen!! Niks is leuker dan dat katten ook met elkaar kunnen leven.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BellePippa
Lynx
Lynx
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 jun 2013 17:14
Locatie: Amsterdam

Re: Nog een kitten?

Bericht door BellePippa »

Haaaaaa, het favoriete onderwerp! -waar is Adriana?-. Inderdaad, ik kan het alleen maar AANRADEN! Ik had ook een kitten alleen en die werd al snel zo druk en wild dat ik haar energielevel en gebijt niet aan kon als mens. Dus toen heb ik er een kitten bij gehaald en dat is de beste keuze geweest!! Ik woon ook in een klein appartement en bij mij zijn het ook indoorkatten. Ze racen achter elkaar aan door het huis, rollebollen heen en weer en doen àlles samen!! Wel belangrijk is in een flat, dat je ook gebruik maakt van de hóogte, anders dan kunnen ze hun ei niet goed kwijt.. Echt een genot om te zien en je voelt je niet meer schuldig wanneer je het huis uit gaat. Dat had ik eerst wel, toen mijn ene nog alleen was.

Wat heel belangrijk is, is dat het energielevel van beide katten op hetzelfde niveau is. Als Gerrit (geweldige naam!!) heeeel druk is, dan moet je er eentje bij zetten die even druk is als Gerrit. Anders is die ander allang uitgespeeld en dan blijft Gerrit aan hem/haar plukken... Als Gerrit rustig is, dan haal je er een rustige bij. Is Gerrit een ras, of heeft-ie delen van een ras in zich, of is het voor zover jij weet een HTK (Huis-tuin-keuken), want dan kan je goed karakters inschatten. En inderdaad leeftijd is belangrijk, wat Cindy al zegt.. Mijne schelen 3 wéken, dus die zijn heel erg aan elkaar gewaagd haha!

Kijk eens in mijn album (onder mijn berichtje in mijn onderschrift is de link), dan kan je zien hoe het bij mij allemaal is verlopen!! :)
Omarm je, verwarm je, ik zie je en voel je, ik aai je, ik streel je, ik knuffel en kroel je

Xje Marthe, Louis & Pippa, bekijk onze serie hier
Vlinder12
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2013 19:28

Re: Nog een kitten?

Bericht door Vlinder12 »

Oké dus aangeraden word een kater die ca 9 maanden is dus een kitten van 12 weken is dan niks ?. En ja hoogte heb ik genoeg hier hihi. Woon 3 hoog
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nog een kitten?

Bericht door Chiquita98 »

Dat kan echt nog wel hoor een kitten van 12 weken erbij! De jongste van mij was ook bijna een jaar toen ik er nog een kitten bij kreeg. Het gaat zeker goed als je katje van 9 maand nog lekker speels is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Nog een kitten?

Bericht door Anne87 »

Dat kan prima ja! Onze Noodle is nu 11 maanden en Milo is 4 maanden. Toen Milo een maand geleden hier kwam als kitten van 12 weken, was Noodle 10 maanden, en het zijn de dikste maatjes geworden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nog een kitten?

Bericht door castratenkoor »

Prima idee een kitten bij Gerrit te plaatsen! Hou wel rekening met even een paar dagen oorlog. Niet van schrikken komt goed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie