scheren?!

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

scheren?!

Bericht door xdenise »

Hoi allemaal!

Ik ben een tijdje afwezig geweest op het forum, maar hier ben ik weer!

Op onze zolderverdieping is het op warme dagen nogal heet. We hebben een ventilator staan en houden de ramen open, maar ik merk nu toch dat de poezen er last van krijgen afgelopen dagen. (Die liggen praktisch voor pampus de hele dag). Aangezien de zomer wellicht nóg warmer wordt zijn we op zoek gegaan naar een airco, maar helaas is dit geen optie.

Nu zag ik tijdens het bestellen van spullen op Zooplus een kattentrimmer/scheerapparaat voorbij komen.. Dus met wat ge-google zag ik dat langharige poezen nogal eens een trimbeurt ontvangen. Ik vraag me af, is het een idee om de poezen te trimmen tegen de hitte?? Of is dat absoluut niet de bedoeling?

Liefs
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: scheren?!

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik het niet doen, tenzij het om langharige katten zou gaan die te vol klitten zitten.
Korthaar katten doe je geen plezier met scheren tegen de hitte.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: scheren?!

Bericht door Kattebeest »

Vandaag was het hier bijna 32 graden... Kasper ligt dan ook voor pampus. Voordeel is dat hij uit een paar verdiepingen kan kiezen maar vreemd genoeg ligt hij 's nachts toch bij mij en ik lig vlak onder een geïsoleerd dak waar de warmte heerlijk :-( blijft hangen. Daar is het vannacht zeker nog 28 graden.
Scheren klinkt nogal heftig, zelf nooit aan gedacht.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: scheren?!

Bericht door Dinky »

Zou eerder zoiets van koel blokken halen en die in handdoek of zo wikkelen als je het idee hebt dat ze het te heet hebben ;-)
Volgens mij heb je ook wel verkoelende matjes voor honden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: scheren?!

Bericht door Chiquita98 »

Nee zou nooit gaan scheren. Toen ik een zolder appartement had legde ik natte handdoeken op de vloer zodat ze daar op konden afkoelen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: scheren?!

Bericht door xdenise »

Ahh dank voor de tips :D zal zeker even op zoek gaan naar de matjes.
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: scheren?!

Bericht door BillyJean »

Op mijn werk is kortgeleden een Ragdoll vanwege klitten op diverse plekken geschoren, de vacht komt heel anders van kleur terug, heel raar en niet mooi
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: scheren?!

Bericht door lisaasil12 »

Ik zou inderdaad opzoek gaan naar die matjes (misschien is het ook nog een idee om een doek ofzo voor het raam te hangen zodat er minder licht en dus ook warmte binnen komt?)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: scheren?!

Bericht door xdenise »

Bij deze even een update hoe de poezen deze extreme hitte vandaag hebben verdragen. (Ja het was hier binnen 30 graden...) Wellicht hebben andere baasjes hier wat aan :)

De koeldekens hebben we uiteindelijk niet aangeschaft omdat we deze nogal prijzig vonden. We maken nu onze eigen koeldeken: koelelement uit de vriezer in een handoek gewikkeld. Daarnaast hebben we ze laten pootje baden in een koel laagje water in de gootsteen en hun vachtje vochtig gemaakt (met de hand, niet met de volle kraan erop), heb het idee dat dat ook goed helpt.

Morgen zijn we de hele dag uit huis, dus dan zullen we natte handoeken (incl die met koelelement) in huis leggen. Wellicht dat we hun pootjes nog even nat maken voor we weg gaan, dat hangt er vanaf hoe heet het dan is.
Meow is like aloha - it can mean anything ~
MainCoon
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2013 12:38

Re: scheren?!

Bericht door MainCoon »

ik heb een vriendin en doe ze wel scheren. ze redeneert jij llop toch ook niet net als de warmte nu in een winterjas?!tja dat si ook zo natuurlijk. haar katten krijgen in een mum van tijd weer een prachtige vacht terug.
maar een buurvrouw van me heeft een halsband voor de hond voor te koelen. is dit er ook niet voor katten??
want daisy vindt het heerlijk en scheelt een hoop want nu hijg ze niet meer zo erg,gaat er voor zitten als ze hem aankrijg ze vind hem dus zelf heerlijk!
Plaats reactie