Kat aangereden, 2 poten zwaar gewond

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Petravb
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2013 23:54

Kat aangereden, 2 poten zwaar gewond

Bericht door Petravb »

Hallo allemaal!
Mijn kat is gister aangereden!
Hij is nog naar huis komen lopen en in zijn mandje gaan liggen! Ik ben direct naar de dierenarts gegaan, die hebben foto's gemaakt waaraan ze konden zien dat 1 achter poot flink gebroken was.
Ik zou dan zijn pootje voor 1200 kunnen opereren dat hij vast gemaakt word..
Of het pootje amputeren. Toen ik dus voor het amputeren had gekozen,bleek dat zijn rechter achterpoot er ook niet zo best uit zag, maar ze dierenarts ging toch zijn best doen en gaat dit pootje dan spalken.. Vanmiddag is hij geopereerd, zijn pootje is geamputeerd en de wondjes netjes gehecht.
Hij moet nu nog een nachtje bij de da blijven en hopen dat hij naar huis mag morgen!

Heeft iemand dit soms wel is mee gemaakt? Want hoe moet hij gaan poepen en plassen? Hij moet zijn gespalkte pootje namelijk 6 weken met rust houden! Want als het niet gaat met dat gespalkte pootje dan moet ik hem wss in laten slapen! En dat wil ik echt niet!!
Ik hoop dat jullie mij misschien goede raad of advies kunnen geven! Want ik weet het niet neer!

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat aangereden, 2 poten zwaar gewond

Bericht door nellebel »

ik kan je alleen maar zeggen heel vee lsterkte ermee, en wat goed van je dat je hem toc heen kans geeft. ik denk dat er wel anderen zijn hier die je advies kunnen geven.
misschien eens zoeken in de zoekfunctie op katten met pootamputatie. er zijn er meer geweest hier, davinci oa maar dat kwam door kanker, maar pootje werd wel geamputeerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat aangereden, 2 poten zwaar gewond

Bericht door eveline1982 »

Wat verschrikkelijk, arm beessie :( . Hier geen gebroken poten mee gemaakt maar wel verbrijzelde bekken. We hebben Poes de kater toen 6 tot 8 weken in een bench moeten houden, zijn blaas was ook verbrijzeld waardoor hij zijn urine liet lopen. Doordat hij niet kon lopen liet hij zijn ontlasting (dmv laxeermiddel) ook gewoon gaan. We hebben hem toen zo een 3x per dag moeten schoonmaken incl bench.

Denk dat je je kater het beste ook in een grote bench kan houden, kattenbak ernaast en zijn eten en drinken. Misschien laat hij het lopen, en dan is het simpel door hem (en de bench) goed schoon te houden. Als hij wel op de bak gaat, hoeft hij in ieder geval niet enorm veel meters te maken.

Heel veel sterkte, en hier duimen de duimpjes hard mee dat hij het zal redden!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat aangereden, 2 poten zwaar gewond

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
rapido grote bench regelen of maken van een paar gaaspanelen van Gamma

we hebben geamputeerde poten en een aantal gebroken achterpoten met benchrust, bv
bij Felix en Garfield.

en nog een soortgelijk geval overreden in de sneeuw met kerstmis, maar moet ik even opzoeken..
dat was Yumos en die is met strikte benchrust weer behoorlijk hersteld..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 59&t=22565

als je zoekt via forumoverzicht bij 'ongevallen' dan kom je een hele serie tegen met waardevolle tips..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie