Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Angelocanu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2013 13:34

Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door Angelocanu »

8 Maanden geleden was het zover. Ik mocht filoe gaan halen in het asiel. Filoe was 1 van 5 kittens uit een nestje straatkatten. Helaas zijn alle broertjes en zusjes snel overleden aan de katten / niesziekte. Enkel mijne filoe is er " gezond " uitgekomen. Filoe was een echte speelvogel die je overal volgde , en liefde gaf hij in overvloed. De laatste 4-5 dagen begon filoe raar gedrag te vertonen. Wou enkel nog water van de kraan , eet enkel blikvoer "sap" en wil niet meer spelen. Mijn lieve jongen die je altijd mocht oppakken was nu schuw , miauwde klagend en kwam nog maar zelden knuffelen. Eerst dacht ik aan een depressie / hormoons veranderingen door zijn recente castratie. Eergisteren besloot ik de dierenarts te raadplegen. Eens daar zag ik aan het gezicht van de arts dat het niet veel goeds kon betekenen. Hij ademt veel te snel , is te mager , heeft bloedarmoede en zijn buik lijkt opgezwollen. De arts denkt onmiddellijk aan fip en neemt bloed af voor labo onderzoek. En inderdaad de bloedwaarden bevestigen de vermoedens van de arts... Mijn lieve jongen gaat dood. 2weken heeft hij nog gekregen. Met methylprednisolon en Feliway ferromonen ga ik proberen hem nog 2 leuke weken te geven... Vanaf dat hij stopt met eten en drinken moet ik hem laten inslapen. Had toch gedacht dat mijn kinderen hem ooit nog gingen strelen. En gauw zal niemand hem nog aaien , iets wat hij ooit zo graag had.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door nellebel »

wat een triest verhaal. heel veel sterkte en maak er nog goede weken van voor filoe. ik hoop niet dat hij pijn heeft.
ik dacht trouwens dat FIP niet te zien was in het bloed. maar dat weten anderen vast wel
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Angelocanu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2013 13:34

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door Angelocanu »

Bedankt voor je steun .. IK zal er zeker alles aan doen om hem nog de beste tijd te geven.. En fip kan men niet onderscheiden van het corona virus. Ze kunnen echter wel de ziekte bevestigen dmv de symptomen en de bloedwaarden. Nogmaals bedankt , Angelo en filoe
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door lisaasil12 »

Sterkte ermee, het is natuurlijk een groot verlies. Geef hem een leuke 2 weken, en geniet zelf ook nog van hem. Hij boft maar met z'n baasje als jij! Veel sterkte nogmaals
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

He bah wat naar!!! Strekte! :(
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte komende tijd.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door castratenkoor »

Waarschijnlijk is de castratie dan de trigger geweest om FIP actief te maken. Dit klinkt wel als foute boel inderdaad. Sterkte en ik hoop dat jullie nog wat mooie dagen gegund zijn. Helaas ben ook ik katten verloren aan FIP. Eens dat de kop opsteekt is het gauw afgelopen. Mijn advies is het niet een lijdensweg te laten worden. Dus op tijd afscheid nemen.

Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Angelocanu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2013 13:34

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door Angelocanu »

Heb ook al gedacht dat de castratie de trigger is geweest.. Mijn kleine jongen..... Van alle shit in men leven en dat is veel , doet dit toch echt het meest pijn. Ik voel me alsof ik constant moet overgeven. Mss erg om te zeggen maar mensen die doodgaan vind ik zo erg niet. Mensen liegen , bedriegen , stelen , en moorden. Mijn lieven jongen heeft nooit iets slecht gedaan en dat maakt afscheid zo moeilijk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door castratenkoor »

Ik kan me goed voorstellen dat dat nu even zo voor je voelt. mensen stellen je teleur, je liefste kat houdt onvoorwaardelijk van je. Hij vendient dit niet en jij ook niet.
Maar het is uiteraard niet de schuld van de gehele mensheid.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Angelocanu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2013 13:34

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door Angelocanu »

Het gaat slecht met men lieve jongen... sinds vandaag knarst hij bij het eten... ( hij eet tenminste)
Ik zie hem ook steeds proberen om kattenzand te eten.. Dit wrs omwille v/d bloedarmoede..Heb ook geprobeerd om kattengras te geven waar veel foliumzuur inzit , maar dat wil hij niet meer. Ik hoop dat hij op z'n minst geen pijn heeft
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door mittenslief »

ben bang dat hij wel pijn heeft....zelf ook 1 verloren aan FIP (simba was pas 16 weken)....ik weet dat het heel wrang is maar je mag hem niet laten lijden, als hij helemaal vol loopt met vocht krijgt hij het verschrikkelijk benauwd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door lisaasil12 »

Heel veel sterkte, ik hoop dat hij echt geen pijn heeft. misschien kun je water door zijn (kitten) brokjes of natvoer doen zodat het nog zachter word
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door lisaasil12 »

Leeft hij nog? Zo nee, Vreselijk! extreem super veel sterkte. zo ja, hoe gaat het nu??
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn liefste Filoe (8maanden) gaat sterven aan FIP

Bericht door jennli »

Naar verhaal! Wat sneu! Sterkte!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie