wennen aan nieuwe kamerschikking

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

wennen aan nieuwe kamerschikking

Bericht door Freya13 »

Misschien staat mijn onderwerpje niet helemaal juist, want mijn katten zijn eigenlijk niet echt angstig ...

Dit is de situatie: dit weekend (zaterdag) hebben we een aantal zaken veranderd in de kattenkamer: het katteneten staat nu iets hoger (op een verhoogje) zodat de hond er niet aan kan, er ligt een mat onder de kattenbak (tegen de uitloop van de kattenbakkorrels) en ook de plaatsing van de meubels is wat veranderd. Ik merk nu dat dit de katten echt stoort. Is dit een kwestie van wennen of kan ik de zaken toch beter laten zoals ze waren? Hoe lang duurt het voordat een kat aan iets went (zoals de andere positie van meubels in de kamer of de andere plek van de etensbakjes)?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: wennen aan nieuwe kamerschikking

Bericht door pinguin »

Ze moeten er even aan wennen. Katten zijn gewoonte dieren en kunnen slecht tegen veranderingen. Zolang ze niet sluipen of ander extreem angstig gedrag vertonen zou ik het even zo laten. Met een paar dagen zijn ze er wel aan gewent denk ik.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wennen aan nieuwe kamerschikking

Bericht door Dinky »

Denk dat het per kat zal verschillen hoe snel ze wennen. Klinkt alsof ze er nog wel aan kunnen wennen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie