Wat nu? vlooienmiddel

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Ozzyzorro »

Ik heb mijn katten al 10 jaar en ze komen ook buiten maar ik gebruik geen vlooienmiddel en ze hebben nooit vlooien gehad .dus ik vraag me af of het wel nodig is
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Adriana »

als je kat geen vlooien heeft, dan heeft een vlooienmiddel geen zin.
ik vind het eigenlijk vrij veel chemisch geweld, heb ze er altijd uitgekamd, toen ik ooit een kater met vlooien had.
die was in het begin niet zo hanteerbaar maar na een paar keer vond-ie kammen wel gezellig. en als je het vaker doet word je er vrij handig in. bak met heet water en beetje sop en warme bureaulamp.
vlooien houden van warmte en komen dan automatisch naar boven naar de rug, waar je ze makkelijk kunt wegkammen. je moet het even volhouden totdat je alles hebt en daarna ontwormen. want een kat met vlooien heeft vaak ook wormen.
en een vlooienkam is veel goedkoper dan welk middel ook en gaat generaties lang mee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Boerin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012 22:01

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Boerin »

Er zit wel veel wijsheid in wat je schrijft. Maar zo heb ik het niet geleerd. Katten worden ziek, depressief, chagrijnig van vlooien enz. enz.
Ik wil altijd het beste voor mijn diertjes, en heb geleerd dat dit het beste is voor hun.
Dit = anti vlooien middel, elk jaar laten enten.
Aan de andere kant hoor je ook veel dingen niet, en zo leer je dus elke dag weer bij.
Je noemt het chemisch geweld... tja, daar heb je natuurlijk ook gelijk in.
Maar je leest ook: als ze al vlooien hebben, ben je te laat en is het jouw schuld.
Het is altijd weer zoeken naar de juiste balans.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Adriana »

je ziet het toch gelijk als je kat vlooien heeft?

dan zul je ook onmiddellijk moeten ingrijpen en dan ga je toch niet wachten totdat de handel lekker aangejongd heeft en je huis vol vlooieneieren ligt.... ?
tuurlijk zullen katten hardstikke ziek en beroerd worden als ze vlooien hebben, constant gebijt en bloedverlies.. niet meer lekker slapen en rustig luieren.. brrr..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Chiquita98 »

Volgens mij zie je het niet altijd gelijk hoor. Ik controleer zelf ook niet elke dag op vlooien of eerder naar vlooiepoepjes want die zie je volgens mij ook sneller op de huid. Ik kam ze ook niet elke dag om vlooien te ontdekken.
Ik heb inderdaad tuinkatten vandaar dat ik het beide maar 2x in het jaar doe.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Adriana »

ik bedoel aan het onrustige gedrag en het herhaaldelijk krabben op bepaalde plaatsen..
dan is het bij buitenkatten die in aanraking komen met vlooienkatten ( :cry: verschr zielig en grrmbl :evil: ) in de meeste gevallen raak met een paar vlooien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Chiquita98 »

Ohh ja inderdaad! Het krabben daar let ik sowieso altijd al op
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door castratenkoor »

Als mijn katten geen vlooien hebben behandel ik ze niet tegen vlooien. De laatste keer was 6 jaar geleden toen Timo met vlooien uit een opvang kwam. Toen heb ik ze allemaal 2 x behandeld, daarna nooit meer. Preventief ontvooien is onnodig gif gebruiken in mijn optiek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Chiquita98 »

Eerlijk gezegd heb ik ze ook al een jaar niet meer ontvlooid. Gewoon vergeten steeds spul te halen. Ontwormen doe ik wel trouw moet ik zeggen. Dus ontvlooien zou ik dus ook achterwege kunnen laten?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door castratenkoor »

Het woord zegt het al ONT vlooien. Je gaat de bovenlip toch ook niet ONT haren als er geen haren op zitten ;-)

Ont is iets weghalen - als de kat geen vlooien heeft hoef je er geen gif op te spuiten lijkt mij.
Alleen als je kat(ten) loslopen zou ik het wel doen, zowel ontvlooien als ontwormen.
Ze komen dan waarschijnlijk in contact met dieren met vlooien.
Ook als je een hond heb zou ik het wel doen. Honden spelen met andere honden en lopen via die contacten makkelijk vlooien op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Chiquita98 »

Das logisch. Heb ze voor het laatst ontvlooit toen Balou ziek was en vlooitjes had.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Moeshie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2013 16:20

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Moeshie »

Boerin schreef:Dit was de reactie die ik van de winkel kreeg:

Code: Selecteer alles

De overheid heeft bepaald dat Stronghold niet meer in de vrije handel mag.
Ik baal er echt van. Ik kon het bij hun altijd stukken goedkoper kopen. Scheelde vaak wel 10 euro per verpakking. En met 4 poezen scheelt dat toch aardig wat.
wil je mijn stronghold blauw overnemen ? 6 stuks pipetjes voor 40€ (2 verpakkingen )
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Anne87 »

Dit topic is voor het laatst gebruikt in juni 2012, bijna een jaar terug dus. Topicstarter is sinds 13 juni 2012 ook niet meer online geweest...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Dinky »

Wellicht dat je beter een pb kan sturen ipv in het topic te reageren Moeshie ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Boerin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2012 22:01

Re: Wat nu? vlooienmiddel

Bericht door Boerin »

Moeshie schreef:wil je mijn stronghold blauw overnemen ? 6 stuks pipetjes voor 40€ (2 verpakkingen )
Dank je wel Moeshie.
Heb net toevallig vorige week weer 6 opgehaald bij de dierenarts. :edoh:
Plaats reactie