2de kitten.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

2de kitten.

Bericht door Skirt »

Hallo allemaal,
Ik zat al eventjes rond te neuzen op de site en heb me nou toch maar aangemeld.
Ik heb nu een kitten van 13 weken(Marley) en aankomende zondag komt er een kitten bij van 8 weken (Bob).

Nou heb ik marley 2 weken en hij gebruikt mijn handen heel erg als speeltje, bijten en krabben! Nou vind ik dat af en toe niet erg, maar hoe kan ik het afleren zodat bob het straks ook niet gaat doen.

Ik heb ook nog een tweede vraag, aankomende zondag komt Bob. Hoe kan ik ze het beste aan elkaar laten wennen?

Groetjes Sharon.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 2de kitten.

Bericht door Adriana »

heel goed dat je een tweede kitten hebt en je zult zien dat ze elkaar opvoeden en dat handenbijten snel tot het verleden behoort. ze doen dat ook bij elkaar en bijt is piep is au is ho! ze leren het elkaar vrij snel af.. en zelf zou je niet meer met je handen moeten laten spelen maar speelhengel gebruiken..
kan Bob nog wat tijd bij zijn moeder doorbrengen want 8 weken is wel heel erg jong om het nest te verlaten...
zou Bob in zijn mandje laten maar luikje half open zetten en dan heel rustig afwachten en niet ingrijpen. ruimte beetje beperken tot één kamer. Marley zal nieuwsgierig zijn en komen snuffelen en als Bob gezond en levendig kitten is dan zal hij contact leggen. neusje/neusje is een goed teken en kittens zijn over het algemeen snel aan elkaar gewend.
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Re: 2de kitten.

Bericht door Skirt »

Wow, wat een snelle reactie. Dank je wel.
Oke, ik heb ook net zo'n hengel gekocht. Kijken hoe hij daarop reageert.

Bob kan helaas niet langer blijven. Het huis waar hij nu in woont is best wel klein en wordt op het moment gedeeld met nog 8 kittens, 2 moederkatten, 2 forse honden. En twee baasjes die zware kettingrokers zijn. Ze kunnen niet naar buiten en ben in dit geval wel blij dat ie zondag komt. Anders had ik ook gevraagd of hij nog wat langer kan blijven.

Groetjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2de kitten.

Bericht door nellebel »

wat je ook kunt doen is als marley weer op je handen bijt dat je je hand stil laat liggen en au zegt. als je je hand gaat bewegen ziet hij het helemaal als prooi en zal hij nog fanatieker doorgaan.
Hier lees ik vaker dat je beter helemaal je handen niet als speelobject kunt gebruiken. moet heel eerlijk bekennen dat ik in een speelse bui lekker wild over hun vachtje of buikje wrijf ans dat ze dan gaan kangoeroetrappelen met hun pootjes en bijten in mijn hand. maar altijd speels, als het pijn doet zeg ik au en laten ze meteen los. gijs onze bangerd vind het heerlijk als ik flink over zijn buikje wrijf (hij vertrouwd mij en mijn man helemaal daarin) guusje vind het leuk om te doen en die draai ik dan op de tegels helemaal rond. net zo'n tolletje wat je opdraait. die wordt helemaal wild en springt rond en gaat meteen weer liggen alsof ze wil zeggen "mama nog een keer"!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Skirt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mei 2013 10:35

Re: 2de kitten.

Bericht door Skirt »

Dank je wel.
Ik zal het merken aankomende zondag.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 2de kitten.

Bericht door eveline1982 »

De kans is groot dat ze (na een wen periode) op mekaar gaan focussen en het bijten in jouw lichaamsdelen grotendeels zal verdwijnen. Een poosje terug hadden mensen een kitten bij mij opgehaald, ze waren ook al opzoek naar een maatje maar dat was buiten het seizoen dus best moeilijk te vinden. Ze werden horrendol van Tijger, ze beet in hun enkels, viel ze aan, en deed zo een beetje alles wat niet mocht! Haar zusje werd bij mij terug gebracht omdat ze gedragsproblemen aan het ontwikkelen was, en de mensen liever niet nog een kitten erbij namen. Lola is een paar dagen later naar Tijger verhuist en ze hebben helemaal geen problemen meer gehad! Tuurlijk werd er nog wel gespeeld, maar het slopen deden ze op elkaar :)

Ik ben zelf een grote voorstander van lekker bij elkaar laten direct. Er zal wat geblazen worden, en misschien zelfs tikken uitgedeeld worden maar vaak zijn ze op zo een jonge leeftijd nog lekker flexible en weten ze mekaar binnen een paar dagen wel te vinden :). Ik heb zo een 2 weken geleden een kitten binnen gekregen die alleen was (toen 7 weken) een aantal dagen terug kwam er een kereltje bij die gevonden is van ca nu 6 weken oud. Het heeft wel geteld een uur geduurd en toen zochten ze elkaar al op :)

Alvast heel veel plezier van je 2 ukkies :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie