Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Nou jongens nog steeds niks gevonden. Gisteren avond wel gebeld door een mevrouw die alle katten uit de buurt kende en een zwaar vermagerde en verwaarloosde kat zag lopen een straat achter de onze die erg leek op Dio. Zij was helaas haar honden aan het uitlaten en die zijn ongeveer net zo groot als ik dus die kat rende snel weg. We hebben hem nog wel gezocht maar niks gevonden. Net ook nog even gezocht maar het regent en vroeger kwam hij ook nooit als ik riep en het regende. Dus morgen nogmaals proberen en hopen dat mensen hem snel weer ergens spotten zodat we kunnen kijken of het om mijn Dio gaat.

Ik ben wel echt aangenaam verrast door alle betrokkenheid van de buurt. Ik word zo vaak gebeld door mensen met tips of om te vragen of Dio al gevonden is, ook word ik gesmst en gewhatsappt en mensen spreken me aan op straat, mensen spreken zelfs mijn moeder aan om te vragen of ik mijn kat al ken. (hij heeft in het lokale krantje gestaan) dus dat is in ieder geval echt heel lief van iedereen. Als ik hem vind zou ik voor de hele buurt wel taart willen kopen!! Maargoed, eerst even vinden!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door eveline1982 »

Wat vervelend dat hij er nog steeds niet is, daar word je echt moedeloos van! Hoop echt voor je (en voor hem) dat hij snel thuis is, sterkte!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Kattebeest »

Goed weer van je te horen! Hoop dat Dio snel weer bij je is.

En wat fijn die lieve reacties uit de buurt !
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Ja ik hoop echt dat het Dio is die hier nog door de buurt loopt en als het nou nog een keer stopt met regenen dan vinden we hem hopelijk nog!!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 339
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Tember »

Ik duim nog steeds als een malle door! Geef de hoop niet op!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Super lief!! Bedankt. Ik heb zeker weer hoop gekregen en ik hoop echt zo dat het mijn Dio is die hier rond loopt. Ik kan niet wachten tot ik hem weer kan knuffelen en vol stoppen met snoepjes!!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door DeTut »

mijn medeleven hoor, dit is echt heftig om mee te maken. ik gooi er nog wat adviezen tegenaan:supergoed dat de buurt zo meekijkt, hou dat warm, het is z;ó belangrijk dat er tientallen ogen voor je werken! ga flyeren tot een straal van 1/2/ km (alle windrichtingen) en maak je verhaal heel zielig zodat iedereen die het leest wil meehelpen. zoek echt alle leegstaande of anderszins verdachte gebouwen af. zou hij makkelijk met vreemde mensen naar binnen gaan? kijk altijd goed naar ramen in je buurt...
Je bent verhuisd; hoe groot is de afstand tussen de huizen? katten kunnen echt kilometers teruglopen

en...sorry hoor, maar ook deze acties horen erbij:
zijn er slootjes of andere waters in de buurt om te checken...? informeer wie dode dieren van de weg opruimt (gemeente of dierenambulance) en registreren ze dat, eis inzicht in die lijst...
je laatste bericht is al even geleden, heb je nog moed...?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Ja heb ik allemaal gedaan, er zijn hoer redelijk wat sloten met van die buizen enzo erin, daar heb ik ook al gekeken, als ik zoek en roep kijk ik goed bij ramen of buren mijn dio niet hebben gestolen. Ik ben 2 weken geleden opnieuw gaan flyeren in een bredere straal om mijn huis. Ik heb echt alles gedaan, ook gebeld naar de gemeente of ze hem hebben opgehaald, maar ik heb goeie hoop dat hij hier nog in de buurt loopt omdat mijn buurvrouw vorige week belde. Het probleem is dat het steeds zulk slecht weer is en zelfs toen ik nog in mijn vorige huis woonde kwam hij niet als ik riep in de regen. Ik hoop vanavond op beter weer, ik probeer steeds zo laat mogelijk te gaan zoeken maar tot zover geen succes. Mijn oude buren weten trouwens ook dat hij zoek is, maargoed ik ben wel al 8 maanden geleden verhuisd en hij heeft 8 maanden binnen gezeten, ik denk niet dat hij naar het oude huis is gelopen eerlijk gezegd.

Het is zo raar. Hij is gewoon al 4 weken weg!! Ik hoor hem nog steeds snachts stiekem op de aanrecht springen terwijl dat helemaal niet kan, of ik ga er van uit dat als ik thuiskom hij miauwend voor de deur staat! :( Ik hoop echt dat hij de weg naar huis snel weer kan vinden.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

en met hoer bedoel ik natuurlijk hier..... (ghehe sorry!!)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Vind erg dat ie nog niet terug is vreselijk lijkt me dit
ik meen oprecht dat ik hoop dat ie heel gauw weer bij jou is Xx
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door alyda »

Dit is ook mijn grootste nachtmerrie.
Al die onzekerheid.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Had ook echt nooit gedacht dat het me zou overkomen. Dio is een hele lieve kat die ontzettend goed luistert. Als ik hem roep komt hij gewoon ALTIJD! Dus wat er nu aan de hand is..... echt geen idee.

Ik heb gister alleen rond half 12 de hele buurt doorgekamd, goed geluisterd maar echt helemaal niks.... Als mijn buren hem echt hebben gezien dan kan hij zich goed verstoppen.
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door DeTut »

sterkte sterkte!!! dit is zo akelig; het niet weten en begrijpen...ik heb in het verleden een paar x zoekacties ondernomen voor vermiste katten, weet van de gevoelens van onmacht. maar heb toen ook geleerd om niets uit te sluiten. er is ooit een kat in limburg in een vrachtauto gesprongen en daardoor in Den Haag terechtgekomen! Ik zou die oude omgeving (hoever weg?!!) echt betrekken in mijn zoektocht en niet op je oude buren afgaan. Ik zou daar gaan zoeken en ook flyeren, echt. Misschien zit hij bij iemand binnen die hem niet kwijt wil. Maar misschien heb je dit al wel gedaan; ik zou het echt blijven doen....Beloning beloven? (pas er wel mee op, zeg zoiets van 'als de tip leidt tot vinden) Hou vol hoor en ga ZELF kijken in asiel en bij verzamelplek dode dieren.... sorry.
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Ja daar hebben we inderdaad zelf ook gezocht. Ik was ook bang dat hij inderdaad in een auto was gesprongen maar omdat mijn buurvrouw zei dat ze mijn kat hier had gezien en dat hij er zo verwaarloosd uit zag heb ik wel hoop dat hij hier nog ergens loopt. het frustrerende is dat hij niet komt als ik roep!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door pinguin »

Sterkte ik kom regelmatig in barendrecht dus zal voor je uit kijken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie