Na sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Na sterilisatie

Bericht door LauWieJ »

Goedemorgen iedereen,

Ruim een maand geleden nu heb ik mijn poes laten steriliseren. Alles is heel goed gegaan, geen last ervan gehad. Maar nu dus ruim een maand later, zit er bloed bij d'r vagina. Dinsdag naar de dierenarts geweest en die zegt dat het een ontsteking zou kunnen zijn in de baarmoeder, dus antibioticakuur gekregen. Nu komt er een beetje bruinig vocht af en toe uit. Zal dit de werking zijn van de antibiotica?



Groet Laura
Groetjes van Laura en Misty
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Na sterilisatie

Bericht door Brittenbolletje »

Als ze goed gecastreerd is dus de volledige eierstokken echt weg kan ze geen BMO (baarmoederonsteking) krijgen. want al die hormonen zijn weggehaald. Als ze nu 1 maand later dit heeft is denk ik niet alles weggehaald. Bruine afscheiding uit haar vulva is niet goed.
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Na sterilisatie

Bericht door LauWieJ »

Okee dank je wel..
Nu heeft ze het niet meer, ik wacht de antibiotica af en als er dan nog iets geks is ga ik weer naar de DA..
Groetjes van Laura en Misty
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Na sterilisatie

Bericht door Brittenbolletje »

De ab zou tegen de bmo moeten werken dus dat ze het nu niet meer heeft kan prima door de ab komen. als je 1 maal klaar bent met de Ab en het komt ooit terug is er toch een foutje door je DA gemaakt. Ik zou dan adviseren om ook de baarmoeder eruit te laten halen.
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Na sterilisatie

Bericht door LauWieJ »

Ik dacht dat ze dat ook gedaan hadden toen.. Was naar een andere dierenarts afgelopen dinsdag en die zei alleen de eierstokken die weg waren..

Ik heb nog 10 antibiotica pillen dacht ik dus eerst maar het kuurtje afmaken..
Groetjes van Laura en Misty
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Na sterilisatie

Bericht door Brittenbolletje »

Ja een AB kuur moet je ook afmaken anders kunnen de bacterien daar resistent van worden als je stopt. Waarschijnlijk heb je clavubactin gekregen?

Meestal als de baarmoeder er aan de buitenkant goed en rustig en zo uit ziet laten ze die zitten.
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Na sterilisatie

Bericht door LauWieJ »

Ik heb synulox mee gekregen.
Okee.
Groetjes van Laura en Misty
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Na sterilisatie

Bericht door Brittenbolletje »

Synulox is het zelfde :). alleen vloeibaar. Succes houd ons maar op de hoogte. Hoop voor je dat het geen bmo was en dat de ab goed aanslaat en je daarna klaar bent en de poes ook :)
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Na sterilisatie

Bericht door LauWieJ »

Okee haha.. Zal ik doen,, hoop ook dat het aanslaat en het niks ernstigs is..
Groetjes van Laura en Misty
Plaats reactie