Artose en Novavam

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
misspoezz
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2013 21:32

Artose en Novavam

Bericht door misspoezz »

Hallo

Mijn oude te dikke kat heeft artrose.
Ze doet het goed op Novacam, voelt zich duidelijk fijner en beweegt meer.
Waardoor ik hoop dat ze ook wat gewicht kwijt gaat raken.

Nou wil ik graag Novacam online bestellen want mijn dierenarts vraagt de hoofdprijs (en wil voor iedere scheet de poes weer zien en wéér een consult rekenen)

Ik wil de Novacam dus eigenlijk daar niet meer halen maar online bestellen.
(ben van plan een andere dierenarts te gaan zoeken maar zit er verder geen in mijn woonplaats)
Daar heb je weer een recept nodig, die ik dus bij mijn huidige dierenarts niet hoef te verwachten dat scheelt ze zelf omzet.
Weet iemand waar het (veilig) besteld kan worden zonder recept dierenarts mee te sturen?
Ik zoek dus niet iets illegaals ofzo, voor de duidelijkheid.


Vast bedankt,Mizzpoez
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Artose en Novavam

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
novacam is receptplichtig, je zult dat niet buiten een dierenarts om kunnen bestellen, denk ik.
bovendien moet je er erg voorzichtig mee zijn omdat het (meloxicam) in hogere doses forse nierschade kan veroorzaken. het is bekend dat het in een erg lage hoeveelheid goed werkt bij pijnklachten/gewrichtsklachten..

wat je zou kunnen doen is uitwijken naar een andere pijnstiller en onderaan de pagina vind je Medpets, missch staat daar iets bij dat werkt.
ook bij http://www.huisdierendokter staan vrij verkrijgbare middelen die missch verlichting kunnen geven bij pijnlijke gewrichtsklachten en/of pijnklachten (analgos). dat is vrij verkrijgbaar maar je hebt niet de garantie dat het werkt.
heb je je bezwaren met de dierenarts doorgesproken? missch kunnen jullie samen een redelijke oplossing vinden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Artose en Novavam

Bericht door Katelijne »

Wat bij Azraël goed hielp tegen zijn artrose was Seraquin, een voedingssupplement met glucosamine en chondroïtinesulfaat. Zonder de nefaste bijwerkingen van metacam en consoorten. We zagen hem echt enorm vooruit gaan.

Glucosamine en chondroïtinesulfaat worden trouwens ook bij mensen met artrose gebruikt. Mijn vader heeft ook zo'n potje met pilletjes staan!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Artose en Novavam

Bericht door Adriana »

topic starter heeft op 10 april een bericht geplaatst en is erna niet meer langs geweest...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Artose en Novavam

Bericht door BillyJean »

maf is dat toch, je neemt de moeite om je aan te melden, een vraag te stellen en dan nooit meer kijken of er een antwoord is.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Artose en Novavam

Bericht door Chiquita98 »

Ja of expres om weer een discussie uit te lokken over dit medicijn. De titel zitten ook verrekte taalfouten in....(maar goed dat is mijn ergenisje ;-) )
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Artose en Novavam

Bericht door Cerna »

Je kunt ook naar de antwoorden kijken zonder in te loggen (dus stiekem).
Plaats reactie