Felimazole in de aanbieding

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Kattebeest »

Net begonnen met Felimazole moest ik een aantal weken geleden op een zaterdagnacht met Kasper (14) naar een da. Hij had weer eens een kleine aanvaring gehad met een andere kat buiten. Verschil met vorige keren was dat hij onder het waterige bloed zat: bek, borst, voorpoten. Volgens de da waarschijnlijk een bijwerking van Felimazole; bloedstollingsproblemen. Deze bijwerking heb ik nog niet op het forum kunnen teruglezen. Het enige wat de da namelijk kon vinden was een los ondertandje...

Direct gestopt met de pillen en heb voor begin juni een afspraak gemaakt bij de Lingehoeve (Ja, ja, een hele beslissing en nu al beroerd van het idee hem achter te moeten laten). Als alles goed gaat heb ik over een tijdje een bijna vol busje Felimazole over. Zal dat dan zeker op dit forum aanbieden!
Nancy
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Adriana »

http://www.ossehoofd.nl/bijsluiter.html#felimazole

kijk in de bijsluiter even bij de contra indicaties en bijwerkingen van felimazole! maar op het forum hebben we zolang ik schrijf het nog niet aan de hand gehad, wel veel andere bijwerkingen zoals eetstaking..

wat dapper van je dat je die beslissing hebt genomen en veel goeie ervaringen op het forum met de radio actief jodium therapie, zowel in Gent als Lienden/Lingehoeve.
je bent niet de enige die met stenen in zijn maag aan het moment denkt hem/haar daar achter te moeten laten hoor...
neem aan dat je de schildkliertopics hebt gelezen.. en dat is allemaal goed en meer dan goed gekomen!
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Kattebeest »

Ja! heb de afgelopen weken zowat het hele forum doorgespit op zoek naar ervaringen met zowel felimazole als de radio actief jodium therapie. Erg veel aan gehad tijdens het 'wikken en wegen' voor een behandeling.

Bedankt voor het welkom! en zal aan de andere forumleden denken die net als ik met stenen in hun maag hebben rondgelopen. Zal ook t.z.t. mijn ervaringen met de radio actief jodium op het forum zetten. Even zoeken waar precies ik het kan plaatsen. Dat geldt ook voor het gebruik van Telizen, net mee begonnen om de reis-stress van Kasper wat te verminderen.

Bedankt en veel groeten,
Nancy
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Adriana »

als je je ervaringen bij elkaar wilt houden, dan kun je daar ook een apart topic voor openen met een informatieve titel, zodat snel duidelijk is waarover het gaat..
hier hebben we ervaring met Lienden/Lingehoeve en Enzo, met een giga hoge t-4 en ongewoon veel zwerfweefsel (ectopisch weefsel).
Enzo was al geopereerd, maar dat was niet voldoende.

en het is al een paar jaar een ander beest, veel betere vacht, mooi aangekomen en zelfs kleur ogen is veranderd en groener. hij zou niet meer geleefd hebben zonder.
hij heeft verhoudingsgewijs een hoge dosering gehad en dat heeft erg goed uitgepakt. we laten ieder jaar een keer t-4 prikken en melden dat enthousiast door aan de da AH en Enzo is stabiel en zit netjes onder de helft binnen de referentie.
foto's van voor en na staan in mijn fotoalbum 'grijstijgers'.

baasje van in Gent behandelde Pappie heeft ook vrij veel teruggemeld.
denk dat je best veel aan alle ervaringen kunt hebben.
moet Kasper ver reizen voor de Betuwe? anders missch af en toe ook oefenen en ritje in de auto maken. hier werkt het allerbeste in tuig op een dikke handdoek op schoot.
dan wel vooraf thuis tuigtraining doen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Kattebeest »

Ga zeker in je fotoalbum kijken. En bedankt voor de tip met het tuigje!
Het is ongeveer een uur rijden naar de Betuwe, dat valt dus wel mee. Maar zelfs van een ritje van 10 minuten raakt Kasper van streek. Verder is het een zelfverzekerde kat.

Tijd voor een apart topic: hoe voorkom ik reis-stress, of zoiets.

Groetjes,
Nancy
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

Helaas heb ik nu ook Felimazoletabletjes over. Het zijn er nog 50 (half potje) en het gaat om de 5 mg tabletjes. Ze zijn houdbaar tot mei 2015.

Iemand geïnteresseerd?
Oetje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 20:22

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Oetje »

Onze kat reageerde heel goed om Felimazol, maar onze dierenarts wil (voor de 3de keer controleren op bloed a €120 per keer) en enkel voor een paar dagen meegeven (door omstandigheden hebben we de afgelopen week geen medicatie kunnen geven). Eerste keer moest de controle na 6 weken plaats vinden voordat het effect had nu al na en paar dagen : :shock: shock:

Neem graag wat tabletten over van iemand die ze over heeft.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Kattebeest »

Hoewel ik Kasper maar kort felimazole heb gegeven heb ik wel van mijn da begrepen dat áls je met de medicatie begint je ook zoveel mogelijk een vaste tijd moet aanhouden. In ons geval was dat iedere twaalf uur 2,5 mg. Felimazole is niet niks voor een kattenlijfje. Het hele systeempje wordt als het ware door de medicatie 'gereset'. Hoe meer regelmaat, hoe beter.

Dus mocht je een grotere hoeveelheid felimazole kunnen bemachtigen dan die je nu van je da krijgt, is regelmaat misschien iets wat je in je achterhoofd kunt houden ;-) .

Het kan lastig zijn in je dagplanning. Voor mij was die keuze overigens niet moeilijk. Maar misschien zijn (waren) jouw omstandigheden wel heftig.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
mevrouw
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:41

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door mevrouw »

als er iemand felimazole 2,5 over heeft dan hou ik me aanbevolen.
onze kat van 16 jr heeft het nodig

graag uw reactie met hoeveel pilletjes en wat je ervoor wil hebben , en eventueel woonplaats ivm eventueel op halen.
anders graag verzenden.

alvast bedankt!!
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

Ik heb de pillen niet meer.
LarsV
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2013 16:57

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door LarsV »

Ik ben geïnteresseerd hoe jullie de Felimazole toedienen.

Ik heb begrepen dat ze niet verpulverd mogen worden, kunnen ze in een stukje vlees worden gegeven aan de kat?
(in principe verpulverd de kat ze dan toch bij het kouwen?)...
Bandit
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 09:30

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Bandit »

Hallo,
heeft er nog iemand felimazole in de aanbieding? Onze kat van 17 heeft deze nodig. Ik vind ze bij de dierenarts schreeuwend duur en mogelijk zit er iemand mee in zijn maag... Dan kan ik die overnemen.
Cerna

Re: Felimazole in de aanbieding

Bericht door Cerna »

Misschien.

Onze kat heeft 2,5 mg (roze), maar reageert er niet geweldig op. De dierenarts heeft nu oorzalf besteld, maar ik moet even afwachten hoe dat gaat. Lukt het niet, dan blijf ik Felimazole (+ maagbeschermer) geven totdat we over kunnen gaan op een radioactief-joodbehandeling.
Gaat het goed met de zalf dan heb ik zo'n 60 pillen over.

Wanneer je dus even een weekje geduld hebt?

Je hebt trouwens ook Thiamazol; dat is een goedkoper alternatief.
Plaats reactie