Kleurslag birmaan kittens

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
kennyek93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 00:50

Kleurslag birmaan kittens

Bericht door kennyek93 »

Ik had een vraagje over aangeboden kittens die ik heb gezien. Bij dit aanbod staat dat ze beide sealpoint zijn, nou zijn de foto's wat wazig. Kunnen jullie toevallig zien of deze info correct is?
Hier wat foto's

http://i1283.photobucket.com/albums/a54 ... 638950.jpg
http://i1283.photobucket.com/albums/a54 ... 5df99d.jpg
http://i1283.photobucket.com/albums/a54 ... 3d27d9.jpg
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door eveline1982 »

Ik weet van kruising siameesjes sealpoint dat de maskers met de tijd steeds donkerder word en uitbreid :) het lijkt in ieder geval wel op een sealpoint in mijn ogen, maar ik ben geen echte raskenner :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kennyek93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 00:50

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door kennyek93 »

Dat het zich later uitbreid dat wist ik ook inderdaad. Het ging mij meer om de kleur, of die overeenkomt met sealpoint. Mijzelf leek het mij ook wel de goeie kleur. Maar een second opinion kan nooit kwaad natuurlijk. :-P
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
gaat het je om het karakter of puur om het uiterlijk?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij ook sealpoint.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door Zuri »

Seal point of chocolat point. Al wordt het inderdaad pas duidelijker wanneer ze ouder worden.

Zijn dit kittens van een cattery die is aangesloten bij een rasvereniging? Heb je je al verdiept in de raskenmerken van de Birmaan?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
kennyek93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 00:50

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door kennyek93 »

Ik zal ff jullie vragen beantwoorden. Ja deze mensen zijn ingeschreven al cattery. De katten hebben een stamboom, zijn ingeënt en ontwormt. Het ging mij om het uiterlijk, het is een cadeau voor mijn moeder, die word 50 jaar volgende maand. Het zit namelijk zo: wij hebben tot 2006 namelijk ook zelf 17 jaar een Birmaan gehad. Deze was ook een sealpoint en mijn moeder vond dit de mooiste kleurslag. De foto's waren wat wazig, en net zoals jullie al zeiden, ze zijn nog redelijk jong dus ik zelf vond het wat moeilijk te zien.

Ik ga in ieder geval een afspraak maken om ff langs te gaan zodat ik het zelf ook kan zien. Bedankt voor jullie reacties! Blij dat de informatie dus wel correct was. ^^
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door Zuri »

Bedankt voor de verdere info. Veel plezier en succes!

Als ik een ongevraagde tip mag geven: neem ze allebei of een rasloos maatje bij een van beide. Heilige birmanen zijn ontzettend aanhankelijk en hebben graag een maatje. En zeker een kitten heeft graag een maatje om zich mee te vermaken en van elkaar te leren. Maar ook als ze volwassen zijn doen birmanen graag dingen samen. ik kan het weten met twee heilige birmanen. En een goede fokker plaatst een heilige birmaan niet zonder een maatje.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
kennyek93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 00:50

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door kennyek93 »

Klopt, dit hebben wij ook gemerkt bij onze vorige Birmaan. Hiernaast hadden wij een normale huis-tuin-keuken kat (weet zo gauw de benaming niet meer). Ze hebben 17 jaar naast elkaar geleefd, je kon echt merken dat ze wat aan elkaars gezelschap hadden.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door Zuri »

Gelukkig :-)
Ik zou het zo sneu vinden als zo'n kleintje in zijn eentje geplaatst zou worden. Ze zijn zo lief en ze houden zo erg van gezelschap. En hoe veel aandacht je birmaantjes ook geeft, een kattenmaatje kun je niet voor ze zijn ;-)

Dit geldt trouwens ook voor ras / rasloze kittens, maar voor birmaantjes extra.

Leuk hoor! Weet je moeder dat ze gaan komen of is het echt een verrassing?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
kennyek93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013 00:50

Re: Kleurslag birmaan kittens

Bericht door kennyek93 »

Echt een verrassing. Hihi, weet zeker dat ze het niet ziet aankomen. :grin:
Plaats reactie