Forse verdikking door sterilisatiewond.

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door castratenkoor »

Super - dat geneest goed zeg!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Renatevanderveer »

Vandaag Bounty weer op de weegschaal gezet om te kijken hoe het ervoor staat.
En ik schrik best wel een beetje.. 300 gram eraf!

Nu vraag ik me af, zou dit door de sterilisatie kunnen komen?
Ze had namelijk een vergrote baarmoeder, die is verwijderd.
Maar dit weegt toch geen 300 gram op een poezenlijfje?

Bounty krijgt hier onbeperkt TOTW en één per dag natvoer.
Ik wissel af tussen Gourmet Mousse en Almo Nature.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat de sterilisatie best heeft meegewerkt aan dat afvallen - ten eerste wat er uit gehaald is en ten tweede de aanslag op haar lijf met narcose en zo, en 1 - 2 dagen amper eten.
Ik vind het persoonlijk niet verontrustend. Zou haar wel blijven wegen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Renatevanderveer »

Ja, dat doe ik ook!

Ik vind het alleen zo teleurstellend, al is de situatie er natuurlijk wel naar..
Zo ons best gedaan om op de 2,5 kilo te komen..
2,2 kilo klinkt, naar mijn mening, heel erg weinig voor een poes van negen maanden..

Al werd ik even herinnerd aan het babyvetjes verhaal van Adriana, haha.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Adriana »

maar je kunt Bounty toch wat bijvoeren met wat vetter voer? huid+vacht van Sanabelle is redelijk vet en het nierdieet van Happy Cat. dat klinkt missch raar maar niervoer is hoog energetisch om nieren zoveel mogelijk te sparen en 'normale' katten komen daarvan aan (zie ik hier want Bolletje moet inmiddels toch wel wat afvallen en nee, geen babyvet meer Bolle, maar vetrollen..!)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renatevanderveer

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Renatevanderveer »

Haha, ik moest wel lachen om je bericht, Adriana!

Ik heb inderdaad even gekeken naar Sanabelle en ik denk er even over na.
Ik vind het nogal prijzig en om dan meteen zo'n grote zak te kopen.
Toevallig iemand die het ook geeft, die wellicht een proefzakje kan sturen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Adriana »

ja, wat wil je hebben? ik heb beide in de aanbieding...
Sanabelle heeft toch wel 400 grs zakjes? en nierdieet HC kan ik je zo sturen en dan stuur ik Bolletje wel weer naar de brievenbus hoor, doet-ie dagelijks met al die crazy bugs.. ghihi ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renatevanderveer

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Renatevanderveer »

Ik stuur je wel ff een Pbtje!
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Robijn »

Kan Happy Cat Nierdieet dan ook aan katten worden gegeven die geen nierpatiënt zijn, Adriana?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Adriana »

ja, waarom niet?
de samenstelling van bijvoorbeeld Happy Cat nierdieet is erg breed, eiwitgehalte is lager en er zitten voorverteerde k's in. geen medicijnen en/of chemische stofjes om beter te verteren.
hier hebben ze moeite met hoge eiwitgehaltes, ook de jonkies. dat geeft onmiddellijk gierende diarree en malaise. en met wat lager eiwitgehalte zakken ze echt niet door hun poten, allesbehalve...
en ik ben niet de mening toegedaan dat katten dus en alleen voer met hoog eiwitgehalte moeten hebben, want vleeseter, maar dat is een andere discussie..

je hebt twee soorten nierdieet voer, voer via da's (met medicijnen weet ik zeker..) en vrij verkrijgbaar nier dieet voer. dat laatste is door zijn samenstelling beter geschikt voor katzels met beperkte nierfunctie. daarnaast moet een nierkatzel afhankelijk van de ernst natuurlijk ook medicijnen krijgen maar dat staat los van het voer.

bij het nier dieet voer moet je de nieren zoveel mogelijk ontlasten.
dus alles wat energie geeft en niet via de nieren gaat is dan beter.
sommige voeders zijn veel vetter en andere hebben meer kh's om dat te bereiken.
Happy Cat is zowel vetter als heeft voorverteerd zetmeel à la de muizenmaag. dit om de alvleesklier te ontzien en het is voor katzels de natuurlijke vorm.

HC is hier zeer favo maar vooral Bolle wordt daar te dik van, zijn stofwisseling werkt anders dan die van zijn broer Maks en zeker anders dan die van Enzo, die wèl moet aankomen.

en omdat Bounty zeker weten Aziatische trekken heeft (en dus gevoelige nieren) zal dit soort voer missch ook wel wat beter vallen en zal ze daarop missch ook wel aankomen.
en het kan geen kwaad denk ik - en die ervaring heb ik dus al jaren.
en als het anders is dan lees ik dat graag en graag met uitleg en args..

zo kun je dus de beaphar range kuipjes natvoer met veel smaken ook gerust aan wat oudere katzels geven om hun nieren te ontlasten, zodat ze missch wat langer een betere kwaliteit van leven hebben, zonder officieel nierpatient te zijn..

de officiële nierdieetvoeders zoals voorheen alleen via de dierenarts (bv Trovet, RCanin, Hills etc) zou ik niet geven want ik weet zeker dat daar chemisch aan gesleuteld is en in sommige voeders zit medicatie, terwijl het niet op de verpakking staat, want bedrijfsgeheim. grote bonje daarover gehad met meneer Hills..

oeps is weer een heel verhaal geworden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Forse verdikking door sterilisatiewond.

Bericht door Robijn »

Maakt niet uit, Adriana, dat het een lang verhaal is geworden, het is in ieder geval wel een duidelijk verhaal; ik was gewoon nieuwsgierig. Heb weer wat geleerd!
Ik geef nu ook al Happy Cat; en misschien kan ik dan ook een keer HC nierdieet aan Robijntje en Sem geven; die zijn ook allebei best slank en zouden best iets mogen aankomen van mij.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie