Omrollen in zand?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Omrollen in zand?

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu (kater 5,5 jaar, dwaas) rolt nu al 2 dagen in het zand en loopt de hele dag met rond met zand over zijn hele lijf.
Waarom doet hij dit?
De da heeft hem donderdag nog na gekeken en zijn vacht was schoon. Vlooien of hitte kan het niet zijn. Een paar uur geleden heb ik hem gekamd. Daarna kwam hij nog zanderig binnen. Wat mis ik.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Omrollen in zand?

Bericht door Ms Maaike »

Geen idee of je iets bijzonders mist. Mickey doet dit ook (hij ruit op dit moment), maar niet speciaal in het zand. Misschien heeft hij jeuk van het ruien? Of is hij niet in de rui?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Omrollen in zand?

Bericht door castratenkoor »

Ligt er misschien wat aangenaams daar in het zand. Dat hij die geur aan wil nemen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Omrollen in zand?

Bericht door Robijn »

Laatst was er een kater bij ons in de tuin, en die zat ook als een gek te rollen in het gras.
We begonnen zelfs te twijfelen of het misschien geen poes was, die krols was...
Een dag later zagen we onze Sem op precies dezelfde plek in het gras rollen...!
Wij denken dat beide katers hun geurtje afgeven, om de grond/tuin te 'claimen'.

Ik heb de kater van de buren ook wel eens zien rollen in bep. gras/rietpollen. Maar ik denk dat deze een bep. geur afscheiden waar hij opgewonden van werd (net als kattenkruid, of andere planten die katten aantrekkelijk vinden, en daar graag in gaan rollen of op gaan liggen).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Omrollen in zand?

Bericht door BloemTetsu »

Vele mogelijkheden :) Dank voor het meedenken.

Tetsu verhaart wel, maar niet heel veel meer. Kamen vind hij niks. Veel kammen werken ook onvoldoende bij hem.

Zijn ruikvermogen is slecht, tenzij er iets heel erg hard stinkt. Maar hij is een paar keer ontsnapt uit de tuin en toen ook zwart terug gevonden buiten. Leven de locator. Het rollen gebeurt op verschillende plekken. De tuin is hersteld.

Claimen zou kunnen, maar in de tuin komt verder geen ander katten, naast Bloem.
Kattenkruid, of andere opwindende geurtjes zou theoretisch wel op Tetsu werken, net als feromonen.
Hij is gecastreerd.

Als het Tetsu een paard, koe of hond was, is het duidelijk.
Het ziet er wel koddig uit, net een kind wat vies van het buitenspelen terugkomt en zich van geen kwaad bewust is. Maar als er iets jeukt of dwarszit wil ik het wel weten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Omrollen in zand?

Bericht door nellebel »

gijs doet dat altijd in een bepaald hoekje in de kamer. dan maakt hij allerlei vreemde hoge piepgeluidjes. wij noemen het "gijs heeft een steekje los" .
rollen in het zand hebben nog al mijn katten gedaan die buiten kwamen. als guusje en gijs buiten komen aan hun tuigje gaat het ook altijd eerst richting zand om hier doorheen te banjeren en dan te rollen.
guusje doet het binnen ook in het kattegrit dat voor de bak is gevallen (ik heb een mat voor de bak waar dus de korreltjes op blijven liggen, daar rolt zij door)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Omrollen in zand?

Bericht door Chiquita98 »

Joh die van mij doen dat ook in de tuin hoor. Had vorige week potgrond geknoeid buiten en ja hoor gizmo ging er in rollen. Volgens mij is het diereigen. Op hun rug kunnen ze zelf namelijk moeilijk bij dus dat schuurt lekker.

Bij mij is het daarom ook nooit schoon. Komt er weer eentje binnen vol met zand :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Omrollen in zand?

Bericht door eveline1982 »

Beer gaat nu ook iedere keer de tuin in om dan direct op de tegels te liggen rollen. Deed hij nooit, maar hij komt helemaal ontspannen daarna binnen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Omrollen in zand?

Bericht door BloemTetsu »

Dat katten wel eens omrollen wist ik. Maar nu komt Tetsu al 4 dagen elke keer weer onder het zand binnen.
Ik moet er verder dus niks achter zoeken en hem vaker proberen te kammen. Dan gaat zijn ontspannenheid ook weer over.
Kan het ook door de droge lucht komen?
Zijn het meer de katers die het doen? Afgezien van Guusje, hebben jullie over jullie katers. Ga ik van uit.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Omrollen in zand?

Bericht door Ms Maaike »

Ja klopt, Pippi doet het nooit (maar die heeft ook een heel andere vacht) en Mickey doet het nu een week ongeveer. Misschien een combinatie van geur afgeven en droge lucht/jeuk? Geen idee. Ik maak me er geen zorgen om; Mickey is in prima conditie verder, heeft geen vlooien en hij is in februari nog ontwormt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Omrollen in zand?

Bericht door Chiquita98 »

Gizmo doet het nu ook weer wat meer. Zou er niks achter zoeken. Ze doen het hier allemaal wel hoor incl. de poes! Maar Gizmo doet het eigenlijk het vaakst.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Omrollen in zand?

Bericht door BloemTetsu »

Bedankt voor de geruststelling :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie