Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door marjon1989 »

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht en daar gaan we eind mei/ begin juni in. Nou heeft dat huis een grote tuin en zijn mijn katten nog nooit buiten geweest. Van mij mogen ze wel naar buiten tegen die tijd, maar dan alleen als wij ook in de tuin zijn. Ik wil ze ook echt (voor zo ver mogelijk) in de tuin houden, want ik ben veel te bang dat ze daarbuiten doodgereden of gestolen worden of iets verkeerds eten. Nu wil ik ook weer niet een bunker van mijn tuin maken.

Dus graag wil ik van jullie ideeën, het liefst met foto's om onze tuin katproof te maken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door nellebel »

wij hebben een paar maanden geleden gekeken naar opties. onze tuin is gedeeltelijk afgezet (hoge muren en gaaswerk in de heg, omdat onze vorige katten geen hoogvliegers waren.
guusje en gijs wel, die mogen alleen met tuigje buiten.
bij dat bedrijf hebben ze in de lengte 2 lange palen die rollen. dus zou de kat erop willen springen, rollen de palen en valt ze eraf. ik heb geen foto's. het heet cat rol
je ziet ook wel eens dat er bovenaan de schutting een stuk naar binnen komt zodat ze er niet tegenaan kunnen klimmen (even zoekfunctie hier gebruiken)
bij ons is dat niet te doen, mogelijk dat wij nog een keer overgaan op een buitenren voor ze te maken.
ik zou ze ook niet zomaar buiten laten. veel te groot risico.
willen ze wel buiten?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door marjon1989 »

Oke thanks voor de tip.. Zal het even opzoeken. Ze zijn erg nieuwsgierig, dus denk dat ze uiteindelijk wel naar buiten willen ja. Maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren :smile:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een ren van 10 meter in mijn achtertuin en ben daar super blij mee. Ze kunnen er via een kattenluikje in en uit. Nooit hoef ik bang te zijn voor ontsnappingen.

jennli heeft haar grote tuin door een bedrijf catproof laten omheinen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door jennli »

Klopt. Je vindt foto's ergens vrij achteraan in mijn album. Laten maken door Otten petcages. We zijn er heel erg tevreden mee.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door marjon1989 »

Oke ik voel me een beetje dom, maar hoe kom ik in jouw album? Ik kan nergens op klikken bij je profiel.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=1590
(moest toch wachten totdat mijn broden uit het blik konden, dus even door jennifers fotoalbum gehuppeld en dat is altijd gezellig! ;-) )

en jennifers fotoalbum vind je door jennli bij 'zoeken' rechtsboven te typen en dan de berichten na te lopen en daar zit bij de topics natuurlijk altijd jennifers eigen fotoalbum bij!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Kennelplaten zijn op maat te maken - van Corton in Kampen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb ook gaas op de schutting. Ik had ook een soortgelijke constructie als Jennifer(alleen veel lelijker haha) maar Balou klimde er toch tegen op. Nu heb ik heel lelijk gaas erop wat bijna recht naar beneden valt, maar tis wel functioneel en dat is voor mij het belangrijkste. Ik heb veel planten tegen de schutting zodat ik niet in een bunker leef, maar in een mooie groene tuin

Mooie foto van je ren Dinie
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Renatevanderveer

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door Renatevanderveer »

Mijn vriend heeft destijds voor Waldo (Berner Sennen) een hele grote kennel gevonden op Marktplaats.
Zo één die je kunt uitbreiden. Kostte toen 200 euro, maar heel degelijk en stevig materiaal.
En misschien kun je, net als Dinie, platen gaan 'sparen'? Dat je hem steeds verder kunt uitbreiden?
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door marjon1989 »

Zoiets als Jennli heeft wil ik inderdaad. Geen hok ofzo, dat is niks voor ons. Mag ik vragen of het erg duur was? Ik heb nu een offerte aangevraagd bij nettenlijn en hun hebben het over gemiddelde bedragen tussen de 500 en 800 euro.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Wij gaan in juni verhuizen --> tuin aanpassen

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ben ook verhuist een half jaar geleden. Daar had ik een kattenren en zodra het mooi weer was, zette ik het raam open en konden ze erin. nu ik verhuist ben wil ik ze mijn hele tuin gaan geven. Ik ga met speciale netten werken. Voordeel is dat britten vaak geen hoogspringers zijn en ik toch al schuttingen heb staan en anders zwakstroom hoog, maar dat in uiterste noodzaak. ik laat ze dan ook alleen in de tuin als we zelf ook buiten zijn
Plaats reactie