kuchen en hoesten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Renatevanderveer

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Renatevanderveer »

Zie topic: Bounty heeft longontsteking!
Cerna

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Cerna »

Oh, da's niet zo best! Ik had nog niet zo ver gekeken. Het is handiger wanneer je in hetzelfde topic verdergaat (tenminste dat vind ik :smile: )
Renatevanderveer

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Renatevanderveer »

Ik vond het juist handiger om een apart topic aan te maken, omdat het dan niet langer over kuchen en hoesten gaat..
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Ilovesiamesecats »

Safi heeft ook al een tijd een kuch.... Daarbij gaat haar tongetje uit haar bekje en haar koppie naar beneden. Het is vooral wanneer ze zichzelf en de katers heeft gewassen, of wanneer ze zich heel erg op windt en veel aan het spinnen is.
Verder is ze gewoon net zo speels en druk als anders, geen verandering te merken.

Ik twijfel over naar de dierenarts gaan, als ze niet hoest is er niks aan de hand. Ze eet en drinkt goed, bakbezoek is ook niet veranderd.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Ms Maaike »

Als ik het met mezelf vergelijk klinkt het als 'volle longen', dus longen met slijm erin. Ook dat het tongetje uit haar bekje gaat klinkt mij in de oren alsof ze er iets uit moet hoesten. Kan je naar de longetjes luisteren wanneer ze niet spint en net aan het hoesten is? Als je een reutel hoort zit er slijm in de longen. Denk dat sowieso handig is om even naar de dierenarts te gaan, die heeft daar meer kijk op (ook omdat ze een fonendoscoop hebben).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Dinky »

Je zou altijd even met de DA kunnen bellen natuurlijk ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Ilovesiamesecats »

Heb ik gedaan, had een filmpje gemaild maar die was niet goed aangekomen zeiden ze. Vandaag heeft ze nog niet één keer gekucht, raar hoor.

Ik heb even geluisterd met mijn oor op haar ribbetjes maar dat vond ze maar gek :eshifty: Bovendien begon Lucky keihard te knorren, aangezien ik al slecht hoor was het daarmee bekeken. Ik zal het van het weekend aankijken, anders ga ik maandag zeker langs, het zo'n zielig gezicht. Wat wel opvallend is, na haar wormenkuur leek het even beter te gaan...

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Anne87

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Anne87 »

Ilovesiamesecats schreef:Safi heeft ook al een tijd een kuch.... Daarbij gaat haar tongetje uit haar bekje en haar koppie naar beneden. Het is vooral wanneer ze zichzelf en de katers heeft gewassen, of wanneer ze zich heel erg op windt en veel aan het spinnen is.
Verder is ze gewoon net zo speels en druk als anders, geen verandering te merken.

Ik twijfel over naar de dierenarts gaan, als ze niet hoest is er niks aan de hand. Ze eet en drinkt goed, bakbezoek is ook niet veranderd.
Noodle deed redelijk hetzelfde als wat jij omschrijft, maar had dan ook nog een vies neusje erbij. Toch naar de DA gegaan en bleek een voorste luchtweginfectie te zijn. Onze DA zei dat ze de afgelopen weken veel katten met luchtwegproblemen zag, en dat het een beetje 'heerst'.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: kuchen en hoesten

Bericht door snorrebaard »

Mieke hoestte en niesde deze winter ook erg. Ik wist niet of het astma was of een verkoudheid. De dierenarts had een cortisonespuit gegeven want ze dacht dat het astma was. Na enkele dagen zou het moeten stoppen en het was 3 weken actief. Maar er was geen verandering.

Maar daarna ben ik Luchtwegcompositum van Groene Os gaan geven: 5 druppels tweemaal daags. Na enkele dagen was het al over! En ben dan na minder dan een week gestopt om het te geven, en ze is nog altijd genezen.
Werkelijk een aanrader; er zitten ook alleen kruiden in dus kan langdurig gegeven worden. Ik geef het met spuitjesdrinken, gemengd met wat kattenmelk.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Renatevanderveer

Re: kuchen en hoesten

Bericht door Renatevanderveer »

Hier ben ik erg alert op alle kuchjes, hoestjes en snotneusjes.
Een relatief onschuldig hoestje heeft onze poes heel ziek gemaakt; ze bleek een longontsteking te hebben.

Ik heb inderdaad ook nagedacht over dat wat jij beschrijft,
maar dan in tabletvorm, een weerstandsverhoger, ook van Groene Os.
Mijn dierenarts moet me nog steeds terug mailen daarover, realiseer ik me nu..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5471
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kuchen en hoesten

Bericht door nellebel »

ons guusje krijgt soms ook weerstandverhoger wegens astmaklachten. paar dagen en het is weer over
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie