Wat heeft hij toch?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door Katelijne »

Dus jij hebt wel vaker van die probleempjes dan?

Ik vind het zo erg, hem zo oud zien worden. Enfin, ik vind het super dat ik hem nog bij me heb en dat we al meer dan 18 jaar lief en leed delen, maar na al die tijd is hij echt een deel van mezelf precies. Zo vertrouwd, zo zeker... En met alle veranderingen van het afgelopen jaar heb ik daar nu wel wat nood aan. Vandaar dat ik zo snel in paniek sla. Vooral omdat ik bang ben dat ik 'het' ga zien gebeuren. Ik dacht vorige nacht echt dat hij iets kreeg en dat het zover was!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door Robijn »

Katelijne schreef:Robijn: laxanorm is een soort pasta. Azraël vindt het wel lekker. Ik doe gewoon wat op m'n vingers en dan lekt hij het eraf. Ik heb het via medpets gekocht: http://www.medpets.be/laxanorm/
Bedankt voor je reactie, Katelijne.
kansarmedieren schreef:Je kan ook lactulose geven is goedkoper kan je bij de drogist kopen niet met smaakje en het is alleen in drankvorm.
En jij ook, kansarmedieren. Goeie tip.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door snorrebaard »

Hoe is het nu met hem?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door Katelijne »

Hallo snorrebaard,

Bedankt voor je interesse!

Hij heeft de vorige nacht niet gemiauwd. We hadden hem de Bezo-Pet en de Laxoberon gegeven, en ook z'n Felimazole, uiteraard. Rond 4 uur vannacht werd ik even wakker (gewoon uit mezelf, om naar het toilet te gaan) en hij zat aan de trap. Hij is dan even mee op bed gekomen en we hebben wat geknuffeld. Daarna is hij beneden gaan slapen.

Hij ligt nu ook rustig te slapen. Daarnet wat geknuffeld.

Ik maak me wel nog steeds zorgen, maar dat is een beetje mijn aard, zeg maar. Hij lijkt nu alleszins geen pijn of last te hebben.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door DeTut »

hallo, ik herkenbaar probleem bij oudjes hoor! ben het geheel eens met kansarme dieren: oud, nierpatient: vatbaar voor obstipatie. Als ze overgeven is het echt een signaal dat-ie 'te vol' zit en je actie moet ondernemen. je zei dat-ie al maanden laxanorm krijgt; weet je d.a. dat? want zij hoort je dan wel te zeggen dat je die middelen dus niet dubbelop moet geven. mijn ervaring is dat er best verschil zit in dat spul; laxanorm of laxapasta kun je zonder probleem langdurig geven, maar als de nood echt aan de man komt is een vloeibare vorm zoals tractonorm (maar dat kan bij jou d.a. weer anders heten) veel effectiever, maar dat kun je beter niet lang geven want dan komt er weer dia...
over het mauwen; fijn dat het s nachts beter gaat. Bij zo'n mauwkat loop je wel het risico dat je denkt 'dat doet-ie nou eenmaal altijd', terwijl er wel eens iets echt kan zijn. Let daarom op of het geluid anders klinkt; dat had je zelf ook al gemerkt, je zei dat het 'laag' klinkt. Dus in dat geval beter serieus nemen dat-ie dan echte ergens last van heeft. en zeker, van obstipatie kunnen ze flink pijn hebben!
Het is mooi als het nu beter gaat, maar ik zou toch wel de kat nog laten onderzoeken door de d.a. Er kán immers ook een andere reden zijn voor darmpijn; de (goede) d.a. kan zelf dan voelen hoe de toestand in de darmen is. Laat meteen de anaalklieren nakijken, ook daar kan een probleem zitten (nl. verstopte klieren, vooral bij schuivend gedrag). Onze oudjes hebben zo hun probleempjes; niet teveel zorgen maken hoor, maar wel goed zorgen blijven!
bescherm de dieren tegen de beesten...
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Wat heeft hij toch?

Bericht door Katelijne »

Zou ik hem toch nog eens laten nakijken dan? Hij lijkt zich nu wel goed te voelen.

@DeTut: dat is net waarom ik zo snel panikeer! Ik denk nooit: hij miauwt zo maar. Ik denk altijd meteen het ergste. :oops: Vooral omdat hij zo oud is. Als mijn andere kat (die is bijna 13) 's nachts miauwt, dan roep ik gewoon even en komt hij bij ons. Geen zorgen. Maar Azraël is doof...

Ik heb gewoon schrik dat hij iets gaat krijgen en zo maar gaat doodvallen plots. Stom, he. :oops:
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Plaats reactie