kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vraag.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vraag.

Bericht door soesycat »

hoi allemaal! (sorry voor schrijf fouten,ik heb dislektie)

ik heb als hobby angst,zwef,probleem katten helpen, neem ze in huis en knap ze op en plaatse.
paar jaar geleden heb een rode angstige kater (nu 6jr) in huis genomen, heeft supper lang geduurt maar maar hij is uit eindelijk erg opgeknapt,nog wel soms angstig maar is zekker beter geworden.
het is geen gewonen normaale huis kat,kunt aan halen maar met veel moeite en geduld maar zekker lekker ding en ben ook gek op hem, maar wist dat ik hem ooit zou gaan plaatse om nieuwe kans te geven.
dit heeft heel erg lang geduurt omdat ja mensen vaak geen kat willen waar ze veel engergie in moeten steken, maar na lange tijd heb supper gezin gevonden die nu voor hem zorgt.
hij is iets terug gevallen in begin gedrach(niet anders verwacht) maar gaat nu al stukke beter en hij went steeds beter aan ze nieuwe huisje, de nieuwe baasjes zijn kei lief en is echt tof huis voor hem en ik ben dan ook supper blij dat ik dit heb kunnen doen voor hem.
maar nu het ding wat steeds blijft knaggen aan me is dat ik bang ben dat als ze hem na buiten gaan laten dat hij terug gaat lopen....
hij zit nu al 2 maanden binnen en ze zijn van plan hem pas in lente pas na buiten te laten, hier ben echt heel blij om,dan kan hij goed wennen, ook omdat wat langzaamer gaat dan bij normale katten, denk dat heel goed besluit is.
maar toch blijft maar door me hoofd gaan en ben ik bang dat hij terug gaat lopen,het is ongeveer 4km lopen maar is wel eng stuk.
ik ben nog gek op hem en wil niet dat wat met hem gebeurt en waarschijnlijk zal hij niet terug lopen maar om toch even wat meer gerust te worden hoor ik graag wat jullie er van denken.
ik wil dit ook graag weten omdat het er na uit ziet dat binnen kort ga verhuisen en dat al hij wel terug loopt dat er dan niet meer woon, vind al eng idee dat hij terug kan lopen maar dan ook nog voor huis staat waar ik dan niet meer ben.

en nog vraag je waar eigelijk het antwoord al op weet maar toch fijn vind van ander te horen.
ik ga dus (mischien als goed gaat) verhuizen naar amsterdam en heb mooi huis gevonden met tuin van 6 bij 6 en 2 kamers en gang soort van zolder(om ff kort tehouden).
nu heb nog paar katten en deze ga mee nemen,ik wil niet dat ze door heel stad kunnen lopen dus ik ga tuin dicht maken en een katte paradijs van tuin bouwen en huis krijg ook overal katteplankjes en plekjes.
maar ze zijn nu gewent om zelf te weten waar ze heen gaan en hebben nu geen beperking van allen mijn tuin,ze gaan nooit echt ver, mijn tuin of van de buur man.
maar ik weet dat wennen word voor ze en denk ook wel dat ze wel genoeg aan kunnen hebben maar toch ben erges bang dat straks mischien niet genoeg is, wat denken jullie?
dit zijn wel huiskatte die veel binnen zitten of in mijn achter tuin liggen te zonnen.
ik maak me waarschijnlijk te druk maar ik wil graag beste voor ze, ben echt gek op me katte.
wat vinden jullie? maak me te druk of te weinig druk?!
hahaha soms word gek voor me zelf hahaha maar ja is dat weet omdat gek op ze ben,graag berichtjes,daar word vast wat rustiger van hahaha.
al vast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vra

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat het een heel goed idee is om na je verhuizing die tuin catproof te maken. Ze zullen misschien in het begin proberen te ontsnappen maar dat went snel genoeg hoor dat het buitenverblijf beperkt is.

Dat van die herplaatste rode kater, dat is altijd afwachten of hij terugloopt. Ze houden hem gelukkig lang genoeg eerst binnen.

Lief dat je je ontfermt over zwerfkatten!

Succes met alle plannen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vra

Bericht door BillyJean »

Mijn eerste asielkat bleef na onze verhuizing terug gaan, hoe lang we hem ook binnen hielden. Hij dacht vast : hier blijf ik wonen.de nieuwe bewoners hebben hem gehouden. De afstand was 1 km, dus erg dichtbij
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vra

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
hoop dat je angstige rode kater gechipt is en ze houden hem gelukkig lang binnen..
en verhuizen is een hele klus, denk ik. maar wel leuk met afgeschermde tuin..
hier kun je altijd je verhaal kwijt en we weten met z'n allen heel veel en hebben veel ervaring!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vra

Bericht door soesycat »

dankje wel allemaal!

de rode kater is zeker gechipt! dat vind ik erg belangrijk!
dit laat bij alle katte doen die ik opvang en weer plaats, ik heb al vlink wat katten geholpen en geplaatst,maar omdat met de rode kater(kerel) altijd erg lastig is geweest(beter maken/tam maken/plaatsen) is toch wel me zorgen kindje geworden.
het zal vast wel goed komen is echt prachtig katte huis en gezin,maar blijft een rode kater met sterke eigen wil hihi.
de verhuizing zal zeker een hele klus worden,ik kijk daar ook best tegen op maar kan ook niet wachten om die kant op te gaan! ik ga mooie dichte tuin make met alles wat katten hardje maar wilt en binnen natuurlijk ook,ik wil zo goed mogelijk voor ze maken.

meestal google ik dingen als vragen had over katten en kwam steeds op deze forum,vond wel tijd om eens lid te gaan worden :).
ik ben al stuk rustiger na jullie berichtjes!

bedankt!
peggy72

Re: kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vra

Bericht door peggy72 »

hoi ook wij vangen zwerfkatten op.....en helaas is het niet vooraf te voorspellen of ze terug komen of niet. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat zwerfkatten zelf hun huis kiezen.

De meest die wij hebben zijn hier echt aan komen lopen en nooit meer weggegaan. Wij hebben ook diverse katten herplaatst en hoe jonger hoe beter dat gaat. Het is een heel verschil een huiskat herplaatsen of een zwerfkat. Wij hebben een moederpoes opgevangen die ik hemelsbreed 4 straten verderop van de straat geplukt heb. De zomermaanden heeft ze in het buitenverblijf doorgebracht en begin herfst hebben we daar de deur van open gezet. Ze is nog geen stap buiten onze tuin geweest. We hebben afgelopen winter een kitten naar Ede gebracht en die is hem gesmeerd. Die heb ik uiteindelijk daar in de buurt op straat weer op kunnen halen en sindsdien zit te hier weer gewoon in de tuin.

Als ze maar even ergens hebben kunnen wennen dan blijven ze meestal ook gewoon daar. We hebben ook een kat herplaatst hier in de buurt en die komt af en toe nog eens buurten...maar blijft wel gewoon bij zijn nieuwe baasjes.
soesycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2013 23:11

Re: kat geplaats, bang dat hij terug loopt?! + verhuizen vra

Bericht door soesycat »

:) supper dat je ook zulk goed werk doet!
en bedankt voor je berichtje!

ik ben van de week wezen kijken bij hem en ging zo verschrikelijk goed met hem! ik ben helemaal verbaast en supper blij! hij was blij en lekker aan lopen en poetsen, hij was al zo goed gewent en hij reageerde op de bazin! hij wilt heel graag vriendjes met kat worden die er al woont maar die vind het nog al eng,maar hij zoekt er wel op om het toch te porberen, maar dat heeft tijd nodig maar is wel supper leuk om te zien dat hij zo goed gaat! maar ik ben supper blij en ik heb er nu echt stuk beter gevoel over! hij blijft binnen tot iets warmer word,dan gaan ze deuren open zetten en dan is afwachten,ze gaan het me laten weten,dus is nog even afwachten maar ik heb er een goed gevoel over! :D
Plaats reactie