Kat te zwaar?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat te zwaar?

Bericht door Adriana »

ze zijn alle twee voorlopig nog in de groei en je zult zien dat ze soms wat babyvet hebben en dat je denkt.. oeps.. wat begin jij mollig te worden..
en dan krijgt-ie een groeispurt en binnen een week: wèg babyvet!
King lijkt me inderdaad mooi slank en zal een zware bouw hebben. zeker als jullie vermoeden dat dit een grote kater wordt. niet laten vasten, lekker af en toe wat vlees geven en zorgen dat-ie voldoende beweging krijgt (stoeien/rollebollen met zijn zus?) dat is goed voor de spierontwikkeling en de rest van de motoriek en het is de beste kattentelevisie die je maar kunt bedenken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Kat te zwaar?

Bericht door longy »

Ze bewegen genoeg :) De hele tijd achterelkaar aan rennen en tikkertje spelen. Ben zo blij dat we er 2 hebben! Baby vet? Ik ben benieuwd!

Ik geef ze af en toe wat rauwe kip. Ook wel eens wat rauwe zalm/tonijn/geelstaart/suzuki gegeven. Kip voor hun gebit en rauwe vis... tjah ik neem vaak sashimi mee van mn werk :) Maar slechts 2 keer kleine stukjes gegeven. Is het ok om ze vaker wat sashimi te geven? Klein bakje sashimi kost 15,50 bij ons lol. En ik gaf het gewoon aan de katten haha! Wat een luxe weer ;p
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat te zwaar?

Bericht door Ms Maaike »

Laatst is er een topic geweest over (onder andere) rauwe vis. In rauwe vis zit een stofje (thiamine) die de werking van vitamine B tegengaat. Vaker dan eens per week (?) rauwe vis geven is daarom niet erg verstandig.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Kat te zwaar?

Bericht door longy »

Cool om te weten thanks! Ze hebben nu nog maar 1x vis gehad :)
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Kat te zwaar?

Bericht door longy »

Nou ik heb ze weer eens gewogen hoor :) Een maand is weer voorbij dus het werd tijd dacht ik zo. Cammy woog 0,1k meer dan vorige maand en King... 0! Had ik niet verwacht eik haha xD
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Kat te zwaar?

Bericht door AnneLore »

Adriana schreef:ze zijn alle twee voorlopig nog in de groei en je zult zien dat ze soms wat babyvet hebben en dat je denkt.. oeps.. wat begin jij mollig te worden..
en dan krijgt-ie een groeispurt en binnen een week: wèg babyvet!
King lijkt me inderdaad mooi slank en zal een zware bouw hebben. zeker als jullie vermoeden dat dit een grote kater wordt. niet laten vasten, lekker af en toe wat vlees geven en zorgen dat-ie voldoende beweging krijgt (stoeien/rollebollen met zijn zus?) dat is goed voor de spierontwikkeling en de rest van de motoriek en het is de beste kattentelevisie die je maar kunt bedenken.

oh, is dat het! :lol: dat wist ik niet, maar dank je wel. sinds de da zei dat Joost 'hollands welvaren' is ben ik nogal alert op zijn vetjes, zeker omdat ik onbeperkt voer. maar inderdaad, soms denk ik 'he? waar is dat extra laagje gebleven?' en dan is het ineens weer terug... fijn om te weten!
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat te zwaar?

Bericht door Adriana »

af en toe wegen en je verder niet ongerust maken.
als je er van boven af op kijk dan moet je heupen/dijen kunnen zien. als dat helemaal bol/rond staat, dan is ie te zwaar.
en hier/in je fotoalbum af en toe foto's plaatsen want wij kijken dan met je mee. maar jonge dieren moet je niet aan de lijn laten doen, die regelen dat doorgaans zelf wel.

en je andere vraag: ik denk en ik vind dat het beter is om een paar merken naast elkaar te voeren. dan heb je spreiding en ook gewenning, want als je van jongs af aan éen soort voert loop je de kans dat ze niks anders meer willen eten, dan wel erg lastig over te zetten zijn op ander voer.
hier bevalt Almo holistic kip erg goed, zeker ook voor wat afslanken. zitten vrij veel vezels in, goeie samenstelling en het verteert langzaan, ze eten er niet zo veel van.
heb het al veel vaker geschreven: hier krijgen ze ongeveer vier soorten, ook al omdat de smaken en spijsverteringen van katzels altijd verschillen (dat is bij mensen toch ook zo?)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie