Staart jagen

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Staart jagen

Bericht door Ozzyzorro »

Min kat van 10 jaagt opeens zijn staart na.
Ik heb gelezen dat dit een teken kan zijn van medische klachten.
Hij heeft een voedsel allergie maar daar hebben we speciaal voer voor .
En hij hoest soms maar dat had hij als kitten al .
Da kan geen gekke dingen ontdekken.
Een van onze andere katers is pas geleden plotesling overleden misschien dat het daarmee te maken heeft.
Volgens mij missen ze hem niet het lijkt wel alsof ze nu vrolijker zijn (het was een erg dominante kat).
Weet iemand of het misschien hierdoor kan komen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Staart jagen

Bericht door Adriana »

het kan zijn dat hij opgelucht is en veel minder stress heeft. en speels is geworden. dat hoeft geen dementie te zijn en gelukkig heb je hem al laten checken..
speel wat meer met hem, het kan zijn dat hij altijd onderdrukt is en nu ineens opbloeit!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Staart jagen

Bericht door BloemTetsu »

Mijn oude kat van 15 met nierproblemen en artrose ging ook opeens weer spelen. Dat kwam doordat we er een nieuwe kat bij kregen en onze oude kat wilde haar verslaan. Door te spelen bewees ze dat ze nog actief was. Ze was ook dement.
Staart spelen deed ze daarvoor ook. Ik ken haar vanaf haar 10de. Ze was sowieso erg speel. Tot ze echt oud werd.
Verandering in kathuishouden kan dit gedrag veroorzaken.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Staart jagen

Bericht door Ozzyzorro »

Dan gaan we er maar vanuit dat het komt omdat hij nu alles kan en mag.bedankt voor de reactie
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Staart jagen

Bericht door lidewij020 »

Ik zou voor de zekerheid wat urine opvangen en door de dierenarts laten checken. Blaas- en nierproblemen kunnen een oorzaak zijn van staartjagen. Wanneer heb je de kat voor het laatst ontwormd?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Staart jagen

Bericht door Ozzyzorro »

Ik denk toch dat er iets medisch niet oke is .
Volgens mij heeft hij moeite met zijn stoelgang hij jaagt op zijn staart en daarna gaat hij naar de kattebak vervolgens als hij klaar is schuurt hij met zijn billen over de grond.
Het zijn gewoon drolletjes waar niks vreemds aan te zien is.
Ik ga ze eens ontwormen .
Als dat niet helpt denk ik toch dat het te maken heeft met zijn allergie.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Staart jagen

Bericht door Robijn »

Volgens mij zijn z'n anaalklieren verstopt; dat zou het sleetjesgedrag verklaren. Het kan ook erger zijn, dat ze niet verstopt, maar ontstoken zijn. Even naar de dierenarts dus, die kan ze controleren, en evt. leegknijpen, als ze verstopt zijn.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Staart jagen

Bericht door eveline1982 »

Sluit me aan bij Mariska (robijn) sleetje rijden duidt meestal op anaalklier problemen!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Staart jagen

Bericht door Ozzyzorro »

We zijn nu een week verder en hij vertoon geen vreemd gedrag meer .ik heb nog met da contact gehad en gevraagd of het de anaalklier kon zijn . Die zei daar heb ik ook naar gekeken maar niks bijzonders te zien .ik heb zelf ook nog gevoeld of ik wat voelde of zag Maar nee niks vreemds.
Ik heb het hem ook niet meer zien doen en ook geen raar gejank gehoord.
Volgens mij is het probleem opgelost wat het dan ook geweest is.
Plaats reactie