Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door kitten11 »

Ik zet deze advertentie voor een vriendin, zij heeft sinds ruim een week twee katten geadopteerd uit Roemenie, ze heeft er al twee, poes en kater en de twee uit Roemenie zijn ook poes en kater.
Pim de kater is 5 jaar, is twee weken voor zijn transport gecastreerd.
Een ontzettende getraumatiseerde kat die 5 jaar in een donkere schuur met nog 7 katten opgesloten heeft gezeten bij dronkaards.
Ze wilde hem graag redden en hem een beter leven geven, was eerst de bedoeling alleen poes Madelief
te nemen 8 maanden oud maar wilde degene die er het slechts aan toe was ook adopteren.
natuurlijk gaat alles niet helemaal goed, dat was te verwachten.
Hij komt nu sinds een dag of 5 in de woonkamer maar plast daar alles onder, bank, onder de bank, noem het maar op. Ook feliway spuitfles gekocht. naar de dierenarts kan niet met deze Pim hij laat zich absoluut niet aanraken of oppakken. Wat zijn jullie tips?
Laatst gewijzigd door kitten11 op 12 feb 2013 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door kansarmedieren »

Je zou Telizen kunnen proberen ik heb er goede ervaringen mee. Het zijn tabletjes die je kan malen en door het eten doen. Google het maar eens .
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door kitten11 »

Telizen is toch net zoiets als destress?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door Dinky »

Oftewel Pim is gecastreerd op 5-jarige leeftijd?
Het zou sproeigedrag kunnen zijn maar om een medische oorzaak uit te sluiten zal je langs de DA moeten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door kitten11 »

Ja klopt hij is op 5 jarige leeftijd gecastreerd. Hij heeft dan ook wel heel veel meegemaakt, 5 jaar opgesloten in een donkere schuur, nooit aandacht met nog 7 katten. Toen eruit gehaald en direct daar naar de dierenarts geweest voor castratie, toen anderhalve week bij het fosteradres in Roemenie, en toen op transport, 40 uur!

Hij is heel erg bang, heeft de eerste dagen een aparte kamer gekregen, waar hij twee dagen in zijn transportbox bleef zitten, met de voorkant eraf natuurlijk, toen is hij twee dagen tussen wat rommel in gaan zitten, en de vijfde dag uit zichzelf naar beneden gekomen om vervolgens in een tv kastje te gaan zitten, nu loopt hij wat meer door het huis maar hij laat zich absoluut niet pakken, en weet ook niet of dat wel zo handig is..weer in die trasportbox als het al lukt
Laatst gewijzigd door kitten11 op 12 feb 2013 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door BloemTetsu »

Een dierenarts zoeken die wel de handschoenen aandurft te trekken en gebruiken.
Mijn kat kan ik ook niet oppakken en in het begin niet aanraken. Maar toch succesvol bij de DA geweest. Zij vliegt tegen het raam en knald door de behandelkamer, maar mijn DA kreeg hij op de behandeltafel.
Een DA moet er wel naar kijken. Hij is gecastreerd, dus te behandelen.

Kan ze urine verzamelen?
Verder:
- De kat is bang/angstig/schuw, kan ze hem in een kleine kamer houden?
- Gedragstherapeut inschakelen
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door kansarmedieren »

kitten11 schreef:Telizen is toch net zoiets als destress?


Telizen is een rustgevend voedingssupplement voor honden en katten. Het vermindert gedrag geassocieerd met angst, helpt het dier kalmeren en bevordert de ontspanning zonder bijwerkingen, zoals slaperigheid of andere ongemakken.
Het bevat de werkzame stof L-Theanine.

Telizen S en Telizen M & L kunnen worden ingezet bij angst op straat, angst voor mensen of andere dieren, angst door verandering van woon- of familiesituatie of angst voor een bepaalde situatie (trimmer, dierenartsbezoek, autorit, etc.).


Ik zou een dierenarts bezoek niet doen tenminste als de kat niet ziek is. Dat geeft weer heel veel stress. Je kan proberen een plasje op te vangen je kan speciale korrels bij de dierenarts halen die geen vocht opnemen.
Maar het lijkt mij puur angst hij moet erg wennen aan weer een nieuwe situatie. Telizen haalt de scherpe randjes van de angst eraf ik heb er erg goede ervaringen mee met bange schuwe katten. je moet wel even geduld hebben het werkt niet meteen.
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door kitten11 »

Nog even een vraagje, is het normaal dat een kater die gecastreerd is nog steeds krols is??
Anne87

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door Anne87 »

Een kater wordt niet krols, een poes wordt krols. Een kater wil dekken. Na een castratie kan een kater nog ongeveer 4 weken vruchtbaar zijn. Dan moet je dus uitkijken dat hij niet op een niet geholpen poes springt. Het kan zijn dat als er bepaald gedrag in zit, omdat hij al wat ouder was bij zijn castratie, dat gedrag er moeilijk uit te krijgen is.
Renatevanderveer

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door Renatevanderveer »

Een pas gecastreerde kater zal zijn hormonen nog hebben, dat duurt ongeveer zo'n 6 weken.
Hier werden bepaalde veranderingen pas na 8 weken opgemerkt, maar dat had met meerdere factoren te maken.
De meeste (uitzonderingen nagelaten, uiteraard) gecastreerde katers zijn wat aanhankelijker en huisgerichter.
Onze kater is na zijn castratie begonnen met kopjes geven, ik heb het hem nog niet eerder zien doen..
Hij is sowieso een stuk aanhankelijker geworden, in het algemeen.
Anne87

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door Anne87 »

Ugh ja, dat bedoelde ik inderdaad. Niet vruchtbaar, maar hormonen. En is dat zelfs zes weken? Ik dacht vier. Maar zes is natuurlijk ook mogelijk.
Renatevanderveer

Re: Kater uit Roemenie plast overal, wie heeft tips?

Bericht door Renatevanderveer »

Mij is zes weken verteld.. Maar misschien dat ze tot 6 weken hormonen bedoelen.
En die vier weken vruchtbaarheid van jou aanhouden..

Afijn, het punt is dus dat je kater nog een aantal weken vruchtbaar is en zijn hormonen nog door zijn lijfje zullen joelen.
Is een punt van aandacht, als je een krolse poes in de omgeving hebt lopen.
Plaats reactie