Poes van 18 heeft dikke elleboog

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
LiMiKa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013 00:16

Poes van 18 heeft dikke elleboog

Bericht door LiMiKa »

Hoihoi,

Wij hebben een lieve dame van 18 jaar, ze is wat doof aan het worden , maar verder had ze weinig last van ouderdomsdingetjes. Tot ze opeens een dikke elleboog kreeg. Verder geen last, maar het leek wel alsof het bot steeds dikker werd. Bij de dierenarts advies gevraagd, die heeft antibiotica mee gegeven. Maar helaas heeft dat niet geholpen.

Ze begint nu te manken en ze ligt soms niet fijn, omdat de poot in de elleboog stijf is. Springen gaat nog wel, al til ik haar ook vaak op dingen. S nachts slaapt ze in de keuken op tafel en de til ik haar dan op en maak een trap met de stoel en de vensterbank en de kattenbak bijv. Dat ze kleine sprongetje kan maken naar beneden.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand tips heeft?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes van 18 heeft dikke elleboog

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ouderdom komt met gebreken, ook bij katzels. het kan zijn dat ze die poot heeft verstuikt en dat dit met veel rust een eind kan genezen. ja, het is een goed idee om haar zo veel mogelijk te helpen met trappetjes, zodat ze niet meer hoeft te springen.
kijk eens bij medpets (zie onder) naar middelen bij gewrichtsklachten of bij huisdierendokter.nl en lees bij de laatste site de ervaringen, misschien herken je iets in hun beschrijvingen..
kan het een slijmbeursontsteking zijn ? kijk op de laatste site dan ook eens bij het middel bursitis via het verticale menu links..
meld je ons even terug?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes van 18 heeft dikke elleboog

Bericht door eveline1982 »

Ik zou een foto van de elleboog laten maken, ze is al behoorlijk op leeftijd dus het zou ook artrites oid kunnen zijn. Als het zoiets is, kan je met pijnstilling en speciaal voer nog best ver komen :) . Sterkte met de oude dame :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie