sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
miekvp
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2013 11:48

sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door miekvp »

Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben marieke. wij zijn een gezin met papa mama en 3 kleine kids, 2 katten en 2 hamsters.
Sinds afgelopen winter hebben we een probleem. Onze katten (toch al 7 jaar oud nu) poepen ineens op ons terras (tegels). Toen ze nog kittens waren hielden we ze binnen omdat we op een flat woonden, met ongeveer 2 a 3 jaar zijn we in dezelfde wijk naar een rijtjeshuis verhuisd en gingen de katten meer naar buiten. Ondertussen zijn de katten volleerd buiten katten en hebben ze het kattenbak gebruik al lang afgeschaft. Ze deden hun behoefte tot een paar weken terug in de gemeentetuin. Alleen nu dus niet meer... ze doen het nu bij ons thuis op het terras (onze achtertuin is vrijwel volledig bestraat). Heeft er iemand tips hoe we de katten weer in de tuin of buiten op de kattenbak kunnen krijgen? In ieder geval willen we er vanaf dat ze het voor onze schuifpui doen!!
groetjes Marieke
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door BloemTetsu »

Welkom op het forum,

Misschien omdat de grond te bevroren/koud/hard is om een goed gat te graven? Waarschijnlijk geven ze dit aan door het voor jullie neus neer te leggen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
geweldig, eindelijk katzels die poepen/plassen in hun eigen tuin in plaats van in andermans tuin of perk.
en je vraagt ons terwijl je tuin vrijwel volledig bestraat is, hoe je je katten weer in jouw tuin kunt laten poepen? licht eens wat tegels op.. maak een kattenzandbak .. vers omgespitte perkjes beplant met violen zijn ook altijd een dankbare 'kattenbak'..
sorry, sorry, k wordt hier beetje melig van....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miekvp
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2013 11:48

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door miekvp »

@ bianca, wij hadden zelf het idee dat ze het te koud vonden om ver de deur uit te gaan. We hopen dat nu het weer warmer wordt het gedrag over gaat, maar zo niet...

@ adriana, aan de linkerkant van onze tuin is een groenstrook. Daar hadden we wel verwacht dat ze zouden gaan zitten graven (en dat vinden we ook niet erg) Maar ze doen het dus aan de rechterkant in het hoekje voor de schuifpui. We hebben er een verse kattenbak gezet nadat we het schoongemaakt hadden, maar die lieten ze links liggen en gingen er gewoon naast zitten. Voortuin is ook gewoon grond, dus daar mogen ze ook hun gang gaan. Het is dus niet zo dat ze geen gelegenheid hebben om te graven.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door Ms Maaike »

Een van m'n katten heeft ook een drol op ons terras gelegd; ze zag waarschijnlijk de sneeuw voor grit aan. :-P Of lag er geen sneeuw op dat plekje bij jullie?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door Adriana »

neem aan dat jullie tuin net als overal de afgelopen weken bedekt was met sneeuw.
dat in combi met bevroren grond poept een beetje rottig want dan zit katmans ook nog met zijn billen in de sneeuw.. neem aan nu het overal weg dooit en de grond weer wat zachter wordt, dat er wel weer elders wordt gepoept..
trouwens, voor de schuifpui op een tegelvloer is wel makkelijk op te ruimen en schoon te maken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door castratenkoor »

Ik heb mijn katten buiten in een ren van 10 meter. Normaal poepen ze binnen op kattenbakken. Maar als er sneeuw ligt, wordt ook hier in de ren gepoept, ze graven het onder met sneeuw. Ik kan me de verwarring goed voorstellen. Nu de sneeuw weg is gewoon opruimen.

Als ze bij jou op de tegels van het terras poepen is toch ook niet zo erg? Dat ruim je toch zo op?
Ik zou als ik jou was blij zijn dat ze het bij jou doen en niet bij de buren.

Er loopt hier een loslopende kat tegen mijn achterdeur en teunmeubels te piesen......dat is veel erger.
En daar hebben de eigenaars van de kat geen last van.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: sinds een paar weken poep voor de schuifpui

Bericht door Sifra »

Nadat ik anderhalf jaar geleden in een stukje tuin speelzand gestort had voor een logeerkonijn, heeft Pluis na het vertrek van het konijn dit stukje tuin in beslag genomen als kattenbak. Er staat een oud schepje in om de drollen eruit te scheppen. Ook mijn oom en tante hadden vroeger een zandbak voor hun eigen kat in de tuin. Het is dus wel degelijk mogelijk je kat in je eigen tuin te laten poepen.
Net als bij Dinie werd er toen er sneeuw lag bij mij overal en nergens in de sneeuw gepoept. Ook de kattenbak binnen werd weer meer gebruikt.
Als de vorst weer uit de grond is, zullen die twee terraspoepers vast wel weer het plantsoen opzoeken.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie