Mijn kat heeft tics!

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Mijn kat heeft tics!

Bericht door Ghost79 »

Soms krijgt mijn kat ineens een shock alsof er iets ontploft vanbinnen. Het doet geen pijn want hij blijft rustig en slaapt gewoon rustig verder. Wat kan dit zijn, wormen?
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Zuri »

Je omschrijving is niet heel duidelijk. Bedoel je soms de hik? Of dromen? Dat kunnen katten ook hebben.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Adriana »

ik herken het en heb het zelf ook in vlagen. soort van schok en onvoorspelbaar.
mijn katten vinden het blijkbaar normaal want reageren er niet op, soms paar keer achter elkaar.. een beetje of je ergens heel heftig van schrikt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Ghost79 »

Zuri schreef:Je omschrijving is niet heel duidelijk. Bedoel je soms de hik? Of dromen? Dat kunnen katten ook hebben.
Nee vooral na het eten heeft die dat. Weet niet anders het het beschrijven dan een spontane mini ontploffing van binnen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Adriana »

ik herken het wel, dan ligt er eentje ontspannen op schoot en ineens tsjakk en het is ook zo wer over. en het wordt genegeerd. en als ik ontspan dan komt het voor dat ik het zelf ook heb...
maar ik heb me er nooit bezorgd over gemaakt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Zuri »

Ik weet nog steeds niet zo goed wat jullie bedoelen, maar zo te lezen ben je niet de enige met deze ervaringen Ghost79 :)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Renatevanderveer

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb dat zelf ook, een soort ontlading is dat..
Ik heb het vaker als ik erg gespannen ben.
Theavv
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 dec 2012 14:31

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Theavv »

Ja Blacky heeft dat ook en vooral ls hij ontspannen ligt te knorren zie je ineens een schotje door zijn pootje gaan. Als ik dan stop is het weer over. Groetjes Thea
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Mijn kat heeft tics!

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ken het alleen als je erg ontspannen bent. vaak net vlak voordat je inslaap valt. schok je ook. misschien bedoel je zo iets?
Plaats reactie