Poes eet niet meer!

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Oké.... Spuitjesvoeren is een ramp aan het worden (misschien een goed teken dat ze beter aan het worden is?).. Ofwel is het omdat ze de antibiotica erbij proeft, ik weet het niet maar het was net hetzelfde als gisteren, en maar slijmen geven omdat ze het echt NIET wou innemen.. :cry: Morgen ga ik gewoon haar laten doen want ze eet al bij al wel goed! Ik ga gewoon iets paté achtig halen in de winkel of gourmet gold en probeer daar dan maar eens de ab mee te geven.. Als dat niet lukt zal ik maar terug contact opnemen met de DA, om te kijken of we al niet lang genoeg AB gegeven hebben om eventueel ermee te stoppen..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Adriana »

dat laatste is denk ik verstandig.
de ontstekingshaarden zijn al een tijdje weg en schoon en dan heeft ab niet zo veel zin meer en is alleen maar een belasting voor oa de darmen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

Ja vind het echt gek dat ze zoooo fel slijmpjes geeft.. Zou dat wel normaal zijn? Want de eerste keer dat ik spuitjesvoeren deed, had ze dit niet! Maar dat was toen ook niet met antibiotica..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Adriana »

de ab of sommige stoffen in de ab reageren met convalescence..
k zou stoppen met de ab, die kaak is rustig en ze heeft geen verhoging.
en ab sloopt haar darmflora..
nog wel even door gaan met convalescence maar ze kan dat ook van een schoteltje likken denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

eten doet ze weer goed, zowel brokjes als nat voer. Daar ben ik al blij mee! Ik ga straks eens proberen om de ab te geven met wat paté of da gourmet merk daar of met wat yoghurt.. Als dat niet lukt, ga ik morgen naar de DA bellen. Vandaag werkt er iemand die niet aanwezig was bij het hele verhaal omdat 1 van de 2 dierenartsen verlof heeft en zij vervangt haar. Morgen is er wel iemand aanwezig die alles van het verhaal weet dus dan ben ik daar precies wat geruster op.
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

en de ab is ook voor een ontsteking die ze gehad heeft, waardoor ze aan het infuus moest. De dierenarts zei dat het een ontsteking was op haar nierbekken. Daarom de ab ook.. Maar de pilletjes die ik vrijdag mee naar huis heb gekregen zijn voor 20 dagen nog bij te geven, dat vind ik precies toch wat teveel van het goede.
Cerna

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door Cerna »

Maar zomaar halverwege een kuur stoppen is ook niet goed ivm resistentie. Kun je de pil niet rechtstreeks in haar bekkie geven? Ik heb met Noa ook gehad dat ze begon te schuimbekken wanneer ik de pil in wat eten verstopte en met een spuitje gaf. Nu leg ik hem achterop haar tong en is er niets meer aan de hand.

En je hebt toch geen Doxoral gekregen, hè? Wat dat zijn hele vieze pillen, die wil geen kat hebben.
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

ik heb het nog niet geprobeert om het rechtstreeks in haar mondje te doen.. ze laat me op dit moment ook niet zomaar haar mond open doen. Ah dan is het toch niet alleen hier dat zo schuim geeft en heel vieze slijmen.. Ik ga het eerst eens proberen met de middeltjes die ik net gekocht heb.. 20 dagen nog ab geven lijkt me echt teveel! maar ik ga er vandaag nog niet mee stoppen.

De da heeft sogeval meegegeven, en nu zie ik net dat dat eigelijk voor honden is, maar zoveel verschil zal dat wel niet geven zeker?
D_P
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:08

Re: Poes eet niet meer!

Bericht door D_P »

tot nu toe is het plan van vanavond aan het mislukken.. Heb de ab in gourmet van purina gedaan.. ze begon er aan te likken, zelf te eten.. Tot ze precies iets rook.. :-) en toen was ze weg.. Op het eerste zicht had ze nog geen ab binnen.. Heb het nu fijner gedaan en het eten nog wat laten staan.. Of zou ik beter een ander pilletje mengen onder yoghurt en dat zo spuitvoeren?
Plaats reactie