kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll kater

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
paasnini

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door paasnini »

Maar dat laatste is toch ook het belangrijkst.

En euh je had hem toch via Marktplaats? Fokkers geen geld voor een stamboom? Vlooien? En je hebt de stamboom van de ouders gezien? Bedenk goed dat er enorm gesjoemeld word en dat veel van dit soort aanbieders vervalste stambomen of stambomen van andere katten laten zien!
Gebruikersavatar
kissieboo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:18
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door kissieboo »

Hier nog wat foto's van Jinx

Afbeelding
Hij moet en zal bij je liggen waar je ook bent :)

Afbeelding
CUTY !!

Afbeelding
Whoehaha zie mij raar kijken :)

Afbeelding
Heerlijk liggen op schoot

Afbeelding
Hier ben ik dus verliefd op geworden. Dit is nog bij de fokker.. Watr een schatje he !

Afbeelding
Oke ik lig lekker.. Niet bewegen baas !

Afbeelding
Paps van Jinx.. wat een mooie kat :)

Afbeelding
Paps en mams van Jinx

Afbeelding
Spelen in mijn klimpaleisje :)

Afbeelding
Ik lig lekker te slapen in mijn klimpaleisje :)




Gr Misha
Laatst gewijzigd door kissieboo op 17 jan 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kissieboo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:18
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door kissieboo »

paasnini schreef: En je hebt de stamboom van de ouders gezien? Bedenk goed dat er enorm gesjoemeld word en dat veel van dit soort aanbieders vervalste stambomen of stambomen van andere katten laten zien!
Hier heb je een punt.. Maar heb echt alles nagekeken. De ouders komen echt uit het nest. En heb een vriendin van me die al jaren ragdolls fokt er naar laten kijken. En die kende de "lijn" de mensen zelf waren gewoon niet Fris.. Die man en zoon trouwens wel maar die vrouw niet. beetje slonzig en onverzorgd, De mama van Jinx zag er ook wat tja.. onverzorgd uit. Terwijl zijn papa er toch echt wel mooi uit ziet :)

Hoe dan ook.. Ik ben super blij met hem en hij heeft het prins heerlijk hier :)

Ik heb nu lekker weekeind! Dus ga er lekker van genieten...

-x- Kissieboo
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Brittenbolletje »

paasnini schreef:Als de fokker geen cattery heeft kan er dus sowieso geen stamboom aangevraagd worden. De prijs, de vlooien maakt een mooi optelsommetje naar broodfok.

Hoop dat je met het kitten al even voor controle naar je eigen dierenarts bent geweest?

Ja hoor dat kan wel. bij sommige verenigingen zoals felikat hoef je geen catterynaam te hebben.

Maar krijgen de kittens wel een stamboom. ze moeten het dan wel officieel doen zoals de testen enz enz. kitten krijgt gewoon een stamboom alleen staat er dan geen catterynaam op maar een nummer.

ik heb ooit een kat gekocht van iemand die geen cattery had en gewoon een boom gehad. de nummers van deze kat waren AQ Kalani (Kalani had ik de kat genoemd) AQ kwam van de vereniging.
Gebruikersavatar
kissieboo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:18
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door kissieboo »

Heb de stambomen er even bij gepakt. Moeder komt van saint pro cat... Van fokker d. Voncken in heerlen en vader komt weg bij sociëteit van kattenliefhebbers neocat van fokker m bloemendal in eerbeek..
Kent iemand dit?
Gr Misha
Cerna

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Cerna »

Ja hoor. Neocat is de grootste onafhankelijke kattenvereniging van Nederland en Saint Pro Cat is een kleinere vereniging. Mijn jongste Brit heeft ook een stamboom van deze vereniging.
Gebruikersavatar
kissieboo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:18
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door kissieboo »

Dus dan kan ik er vanuit gaan dat mijn kitten en echte ragdoll is met ouders uit deze cattery's???

X Misha
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Adriana »

kissieboo schreef:Ouders zijn beide echte ragdolls met goede stamboom. Dus ja hij is en echte ragdoll. En dat de kenner dan zegt zonder stamboom is het geen raskat.. Vind ik onzin. Maar je mening uiten mag altijd :)

En al was hij een bastaartje dan maakte het me niets uit. . Ik ben gevallen voor zijn karakter en de klik die ik met hem heb. En zijn mooie ogen Hihi. Ik hou van mannen met mooie ogen Haha.

X kissieboo
;-)jouw kitten kan best een ragdoll zijn maar je kunt hem geen raskat noemen zonder stamboomcertificaat.
raskatten zijn als raskat beschermd door stamboomgegevens en inschrijving in het stamboek en dat is om allerlei redenen logisch. al was het alleen maar tegen broodfokkers en in het belang van de dieren. erkende fokkers geven trouwens geen solokittens mee..
waarom zo'n bladibla over 'raskat' en waarom hecht je daar zo aan?

er lopen de nodige raskatten op dit forum rond en niemand heeft het daar ooit over..
dan vind je bij een ander forum (iets met plaza en katten) waarvan de naam hier wordt geband, waarschijnlijk meer aanspraak.. en er zal ook wel een ragdollforum of vereniging zijn..
hier is het adres van de ragdoll startpagina, daar staan ook de adressen van de ragdoll forums en ragdoll verenigingen
http://ragdoll.startpagina.nl/

is hij intussen al langs een dierenarts geweest? ingeent, ontvlooid ontwormd? dat lijken me veel belangrijker zaken..
en castreren met 6 maanden, anders zit je straks met een sproeiende kater thuis..
(en dat is niet mijn mening maar een feit.. hihi.. ;-) )
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
kissieboo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:18
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door kissieboo »

[/quote]
waarom zo'n bladibla over 'raskat' en waarom hecht je daar zo aan?

er lopen de nodige raskatten op dit forum rond en niemand heeft het daar ooit over..
dan vind je bij een ander forum (iets met plaza en katten) waarvan de naam hier wordt geband, waarschijnlijk meer aanspraak.. )[/quote]

Ik vind je reactie erg lomp overkomen. Waarom de bladibla omdat ik het ras verschrikkelijk mooi vind en ik dus graag mijn Jinx groot zie worden tot een mooie grote ragdoll kater. Daarom. En ik het gewoon geniaal vind dat ik. Zo mooi beestje voor weinig opgehaald heb. Dus als je het allemaal bladibla vind. Waarom reageer je dan. Heb zo'n hekel aan mensen die hun commentaar en subtiele sneer niet voor zich kunnen houden en de behoefde voelen dit te delen. Een dan beginnen over een forum wat dus erg negatief bekend staat mij aanbevelen omdat jij. .. die mij niet kent en op basis van een bericht mij aanraad daar maar heen te gaan voor erkenning. Komop zeg. Als je dan wat zegt zeg dan wat aardigs en probeer je negatieve opmerking dan niet mooi in te pakken. ..

Say somerhing nice. Or say nothing at all...

Misha
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Adriana »

je hebt geen trek in de juiste informatie en daar kan ik niks aan doen.
en ik reageer als ìk dat zinnig vind, met zinnige informatie (ragdoll startpagina met alle links en alles over ragdolls) overigens.
op het hier gebande forum (en daar is een heel andere reden voor dan jij aanneemt..) zijn de leden veel meer bezig met raskatten en fokkers, dus zul je wat andere reacties krijgen, denk ik. (ben daar ook ingeschreven en dat is geen 'negatief bekend' forum..)

mijn mening is dat het helemaal niet geniaal is om een 'ragdoll' voor euro 125,- via een marktplaatsfokker te kopen en als je iets meer ingelezen bent, dan zul je begrijpen dat je hiermee dit soort en soms broodfokkers in stand houdt.
en vragen over dierenarts en enten en ontwormen/ontvlooien heb je tot dusver nog niet beantwoord, gefocust als je bent op je 'raskat'.. het gaat mij om de verzorging en gezondheid van het dier.. ook van jouw Jinx.. en dus niet los in de deuropening als de honden worden uitgelaten ongechipt en zo .. want het is een jong dier en je bent hem zo kwijt..

verder en dit is de tweede keer leg je me woorden in de mond, die helemaal niet geschreven staan en daar ga je je een potje over opwinden, want het komt zo lomp over.. kom op zeg..
citeren doe je door op de citeerknop te klikken rechts onder het bericht, maar een bericht dat er onmiddellijk boven staat kun je alleen citeren als je dat tussen de juiste complete quote-tags zet en daarvoor kun je een ouder bericht quoten, inhoud weghalen en dan de andere tekst overhevelen ;-)..
kissieboo schreef:........

is [+quote="kissieboo"]........[/quote] zonder + aan het begin ;-)
Laatst gewijzigd door Adriana op 18 jan 2013 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Anne87 »

kissieboo schreef:En zeker ik ben meteen naar de dierenarts gegaan. Ontwormt ontvlooit en ingeent.
Op pagina 1 antwoordt hij op mijn vragen en opmerkingen over de DA.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Adriana »

over heen gelezen, sorry!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat Misha gewoon nog niet zoveel ervaring had en helaas voor een broodfokker is gevallen. Dat is heel vervelend en daar kunnen we allemaal heel bot op reageren, maar dat schiet niet op.
Laten we gewoon allemaal proberen Misha op een positieve manier te helpen met Jinx, want er is informatie geven en informatie geven. :)
paasnini

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door paasnini »

Amen.

(Hihi heb trouwens 3 katten met stamboom en vraag mij niet waar ik de papieren heb gelaten, zooooo niet belangrijk,behalve bij aanschaf.)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kan ik alsnog een stamboom aanvragen voor mijn Ragdoll k

Bericht door Dinky »

kissieboo schreef:En al was hij een bastaartje dan maakte het me niets uit. . Ik ben gevallen voor zijn karakter en de klik die ik met hem heb. En zijn mooie ogen Hihi. Ik hou van mannen met mooie ogen Haha.
En dit is de essentie van het houden van een kat :)

Dat er dan geen stamboom is en je hem eigenlijk veel te goedkoop hebt aangeschaft (waarschijnlijk broodfokker waar de moeder het ene nestje na het andere nestje "moet" krijgen waardoor de moeder er ook wat minder uitzag en het zwaar zal hebben) zijn lessen voor de toekomst want terugdraaien doe je het niet meer ;)

En Jinx is prachtig om te zien :) Nu jij je eigen album hebt kan je daar mooi fotoseries plaatsen zodat wij mee kunnen genieten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie