Kattenluik Petporte vs Sureflap

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenluik Petporte vs Sureflap

Bericht door Adriana »

JuffrouwJannie schreef:En ja de risico's van het naar buiten gaan. Die horen erbij wat mij betreft. Ik heb vroegen ook wel is een paar klappen gehad van de vieze buurtjongens. Beetje eelt kweken op die knokkels kom op zeg ! Daarbij het is een keurig buurtje en heb nog geen zwerfkat gezien.
ze is intussen gecastreerd, dus helemaal niet meer aantrekkelijk en wij weten niet hoe fel ze op haar eigen tuin is en hoe ze zich in de tuinen van de buren (poepen/plassen/plantjes uitgraven) gedraagt.
ze mag in het warme bed bij het baasje.. en als het buiten helemaal niet leuk is dan zal ze heus wel kiezen voor veilig binnen blijven..

:pdtbox: :gunfire: beetje eelt op kattenknokkels kweken is een nieuwe voor het forum..

denk dat het niet zo werkt en al zeker niet bij poezen.. :pdtfol: hihi hi!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sonnet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 nov 2012 22:26

Re: Kattenluik Petporte vs Sureflap

Bericht door Sonnet »

Wat betreft het binnen/buiten doen van de kat daar ga ik me niet mee bemoeien, ik heb zelf ook een kat die buiten komt, overigens geheel tegen mijn idee van veiligheid etc. in, maar partnerlief wil per sé dat de kat naar buiten kan, iets wat al voor een hoop onenigheid/ruzie heeft gezorgd.
Inmiddels hebben we een compromis bereikt, we gaan onze (vrij grote) tuin afzetten zodat de katten naar buiten in de tuin kunnen maar niet buiten de tuin.

Maar ik heb wel ervaringen met beide luiken. Tenminste, wij hebben zelf een Sureflap luik, en mijn broer die praktisch naast ons woont heeft een Petporte. Ik vindt de Sureflap een stuk fijner. Ten eerste heeft deze geen snoer maar batterijen (en een knipperend lampje als de batterijen leeg dreigen te gaan). Ten tweede gaat mijn luik volledig dicht als er wind op staat. Mijn broer heeft het luik op precies dezelfde richting staan en als er wind op staat sluit zijn luik niet helemaal maar blijft door de wind iets open staan, waardoor hij steeds de (binnenpiesende ongecastreerde) kater van de buurvrouw binnen heeft.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: Kattenluik Petporte vs Sureflap

Bericht door linted »

Hebben jullie nog tips om katten te leren door het luikje te gaan? Ik heb 2 poezen (8 en 6 maanden) en heb een kattenluik in de binnendeuren geplaatst. Zo kunnen ze naar de bijkeuken gaan zonder dat de deur open hoeft te blijven staan (scheelt weer kou in huis). Maar ze snappen er nog niet veel van haha. We hebben het al geprobeerd met snoepjes ;). Het is een eenvoudig luikje met zo'n magneetstrip. Op de een of andere manier lukt het ze niet om deze open te krijgen...
Renatevanderveer

Re: Kattenluik Petporte vs Sureflap

Bericht door Renatevanderveer »

Wij hebben het als volgt gedaan, elk aan één kant, kat bij een van ons op de arm.
Voorzichtig het luikje opendoen en het kopje van het katje erdoor duwen, niet te hard!
Kijken hoe het katje reageert en er dan zelf verder door klimt.
Een aantal keer herhalen en onze kater snapte het!
Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Re: Kattenluik Petporte vs Sureflap

Bericht door Anneke_87 »

Wij zetten de kat aan een kant van het luikje, hielden het luikje open en probeerden ze te lokken met een snoepje of speeltje. Dat een paar keer gedaan en daarna zonder het luikje open te houden. En ze gebruiken alletwee de twee kattenluiken zonder problemen.
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Plaats reactie