Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door BloemTetsu »

Het ging hier zeer goed. Elfie heeft in de stoel gelegen in haar kamer. Tetsu liep gewoon rond en reageerde alleen als hij het vuurwerk echt zag. Bloem was wonderbaarlijk ook in het open. Tetsu was haar hele grote voorbeeld. Bloem keek als een bang vogeltje die een trein aan zag komen. Maar ze bleef bij Tetsu in de buurt en liep rond.
Met de matatabi stokjes gingen ze spelen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door eveline1982 »

Nou viel me hier 100% mee! Honden werden alleen even bang toen de hel losbarste en de katten waren relaxt. Toen de visite weg was en wij niet meer naar buiten gingen heb ik ze los gelaten en Minoes sprong zelfs direct naar haar brokjes toe!! Beer had na zo een eenzame opsluiting behoefte aan een kroel en Banjer lag wel lekker ;) . Ik was even bang dat de ukkies er in zouden blijven maar toen ik keek kwamen ze piepend op me af want er was trek! Dus al met al hier een prettig uiteinde gehad!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door pinguin »

sproet is nog wel wat angstig maar die zal met een paar dagen wel bij trekken. Snabbel is zijn slaap schade aan het inhalen en was niet extreem bang.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door flower1980 »

Hier is ook alles goed gegaan. Kate ging helemaal haar eigen gang en trok zich weinig aan van het vuurwerk.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Maxim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:42

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door Maxim »

Eergisteren hebben de buren al wat knallers afgestoken en Teike kroop van angst onder het gasfornuis, ik heb haar gisteren bach bloesem druppels gegeven en daarna zijn wij weg gegaan..heb me de hele verdere avond flink zorgen gemaakt maar had alle gordijnen dicht, lampen aan, tv wat harder gezet en door het hele huis de deuren open. Toen we vannacht thuis kwamen kwam ze direct toen de voordeur open ging van de trap af, gelijk naar ons toe, kopjes gevend, mn schatje! Ze heeft daarna nog even lekker gespeeld en nog een hapje gegeten. Ik weet dus niet of ze echt bang geweest is of dat de druppels gewerkt hebben, ze was in elk geval gewoon zichzelf rond 02u toen we thuis kwamen. Was bang dat we haar ergens onder trillend als een rietje zouden vinden, dus niet! Gelukkig!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door nellebel »

we hebben het weer gehad. wat een nacht zeg. arme guusje. bij thuiskomst rond 22:00 uur ging het met haar. maar manlief had de radio behoorlijk hard aangezet. rond 23:30 zijn we met ze naar boven gegaan en de slaapkamer deur dicht zodat ze er niet vanaf konden. dit om te voorkomen dat guusje in paniek naar beneden zou gaan en niet meer boven durfde te komen. vooral in de gang hoor je de knallen flink dus die durft ze dan niet meer door. om middernacht keihard de tv aan, maar het klonk alsof de oorlog uitbrak, niet normaal. zelfs gijs vond het niet meer zo leuk. guusje in paniek onder het bed en zelfs daar voelde ze zich niet zo veilig, ze bleef piepen en met de buik over de grond ronddwalen onder het bed. uiteindelijk kreeg manlief haar zover dat ze uit zichzelf onder het dekbed kroop. daar is ze verder biljven liggen tegen hem aan.
s'morgens lag ze heerlijk opgekruld op bed tegen mij aan. even gekriebel en ja hoor, guusje is back, languit lag ze gestrekt te genieten van elke kriebel. overdag nog wel wat angstig als ze weer gingen knallen, maar dat trok vrij snel bij.
ze durfde alleen niet naar beneden, wel toen ik meeging. dus heeeel snel plasje doen en daarna weer mee naar boven ontbijtje op bed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door castratenkoor »

Arme Gijs en Guus. Dus ook bij jullie.
Van mij mogen ze het verbieden, waarom niet alleen siervuurwerk.
Het lijkt wel of de knallen elk jaar harder moeten. Toen ik om 15 uur van mijn werk kwam waren ze in de straat al flink bezig en ik moest er wel langs. Even stoppen op het moment dat ik langs kwam was teveel gevraagd. Mijn oor heeft uren gesuisd van een knal vlak naast me.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door nellebel »

tja dinie, ik heb ook gestemd op de site van groen links. niet normaal dit jaar. alleen maar geknal gehoord. schoonouders hadden wel nog even buiten gekeken, amper siervuurwerk alleen maar knallen. ben er zelf ook als de dood voor. daarom heeft vooral manlief zich iei met de katten bemoeid omdat ik zelf ook steeds schrik.
dinsdag begonnen ze weer opnieuw met knallen. en dan die walm. verschrikkelijk, trekt je op de longen. dit was al toen wij om 22:00 uur naar huis gingen.
zijn ze bij jou al weer wat tot rust?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door Adriana »

hier leek het ook wel een oorlogsgebied en ik heb de pech dat ik een breed grasveld en sloot en volkstuinencomplex naast de flat heb en dat is een ideale plek om af te schieten.
de broertjes zijn vrij lang rustig geweest en bij mij in de buurt maar bij de daverende knallen afgetaaid naar opbergmandjes in de badkamer. waren wel snel weer op de been toen het redelijk over was. matatabi weer opgeruimd voor een volgende keer..

:blowingup: :schieten: wat een waanzin, voor euro 70 miljoen de lucht in schieten en dan genieten van de herrie... moet je toch behoorlijk geschift zijn denk ik..
hoop dat er wetgeving komt en dat het verboden wordt. met goed begeleide vuurwerkshows op makkelijk bereikbare plaatsen..
:stil: we hebben het weer achter de rug, hier en daar nog een dreun en doodvermoeide katzels..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kenny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 feb 2012 09:56

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door kenny »

Ja, soms zijn die knallen echt bizar hard. Had mijn angstige kat zylkene gegeven, aangezien het inderdaad lang duurt voordat de feliway verdamper duurt. Hij heeft de hele avond gewoon vrolijk rondgelopen en was zelfs behoorlijk speels. De ander vond het meeste vuurwerk erg interessant en zat de hele avond voor het raam, maar rond 12 uur kroop hij ook even weg om vervolgens na een half uurtje weer terug te komen.

Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan waar je woont; ik woon zelf in een buurt waar ze voornamelijk siervuurwerk afsteken en sowieso geen extreem zwaar knalvuurwerk.
Renatevanderveer

Re: Hoe gaan jullie (en de katten) om met vuurwerk?

Bericht door Renatevanderveer »

Wij wonen op het platteland.. Wij steken zelf voornamelijk siervuurwerk af,
maar hier op het weiland word wel carbid geknald.
Het scheelt dat je dat hier in ons huisje minder hoort als dat je ernaast staat.

Snickers is er wel meerdere keren erg van geschrokken, de rest vond het niet zo interessant.
Plaats reactie