endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
isisshadow
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:20
Locatie: Apeldoorn

endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door isisshadow »

IK HEB NU AANSTAANDE MAANDAG DE 31e EEN AFSPRAAK BIJ DE DA!
maar wil toch even graag mijn verhaal kwijt

Ik heb een superrrrr lieve ondeugende kitten van 19weken genaamd shadow..
Zijn voer haal ik altijd bij flip kluijn nu ben ik even de naam van hem merk kwijt maar het is speciaal voor kittens en daar deed mijn andere poes die iets ouder is het ook goed op die nu natuurlijk het zelfde merk maar dan niet voor kittens krijgt.
mijn probleem;

Ik moest bijna een nieuwe zak voer hebben en omdat mijn moeder toch boodschappen zou gaan doen vroeg ik haar een zak voer mee te nemen want zelf was ik aan het werk.
Het was heel druk en had niet in de gaten dat ze mij via de whatsapp al een aantal keer had gevraagd welke ik dan moest hebben.
Ze had maar kitten brokken van wiskas gehaald.
Nu dacht ik ach dat kan vast geen kwaad, maar heb de volgende dag wel meteen weer het voer gehaald wat ik altijd haal en de zak wiskas aan een vriendin gegeven, want na 2 x hiervan gegeten te hebben had hij harde ontlasting.
Het rare is dat het lijkt nu of zijn anus uit steekt een stukje endeldarm zeg maar.
Hij likt het niet schoon het is een beetje vochtig en een heeeeel klein beetje bloed en ontlasting blijft eraan zitten.
Hij heeft verder geen temperatuur verschil speelt en eet&drinkt gewoon er is niks aan hem te merken behalve dat hij zijn staart de hele tijd heel abnormaal omhoog houd en hij gaat er niet op zitten.
Liggen doet hij wel en dan zie ik ook vocht plekken daarom heb ik maar kleden over mijn meubels.

Ik heb ergens dus gelezen dat het een stukje uitstulpend endeldarm kon zijn en ze dat dan gaan terug drukken en voor een nachtje dichtmaken, maar het kon ook een ontsteking zijn.

Toen ik de DA belde en uitlegde hoe en wat bevestigde ze mijn verhaal ik moest het goed in de gaten houden anders alsnog met spoed dit weekend komen maar voor nu is de afspraak voor maandag wel goed.


Iemand hier bekend mee??
la vita è la mia dipendenza
paasnini

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door paasnini »

Ik zou niet zolang wachten, hier stukje uit een blog

Onder het staartje van Rune was er iets niet in orde. Onmiddellijk de dierenarts erbij gehaald die een prolaps constateerde : dit is een uitstulping van de dikke darm en moet zo snel mogelijk verholpen worden. Rune werd direct verdoofd, het stukje darm werd er weer ingeschoven en het gaatje werd met één draadje dichtgenaaid. Net op tijd! Runes darmwand was namelijk aan het scheuren. De volgende fase van deze aandoening is dat het stukje darm afsterft en dat zou een heel wat zwaardere operatie vereisen.
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door Gingerlinda »

veel sterkte voor maandag.
ik hoop dat ze shadow snel kunnen helpen, want het klinkt niet zo gezond.
zlef geen ervaring mee, maar wou jou en shadow even sterkte wensen.
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
isisshadow
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:20
Locatie: Apeldoorn

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door isisshadow »

nou zoiets had ik dus precies gelezen en ook uitgelegd aan mijn DA
maar ik moest het in de gaten houden omdat hij verder dus niks laat merken is vandaag de afspraak wel goed.
ik vind het heeeel spannend!
ben benieuwd of het snel verholpen is.
het fijne eraan is dan dat hij gewoon weer helemaal gezond is dat is natuurlijk het allerbelangrijkste en dat hij dan weer lekker op de bank en op bed mag liggen..
la vita è la mia dipendenza
paasnini

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door paasnini »

Hoe is het gegaan?
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door Gingerlinda »

hoe gaat het nu met shadow?
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
isisshadow
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:20
Locatie: Apeldoorn

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door isisshadow »

Nou.. Ik ben dus geweest en hij moest onder narcose
Helaas toen hij op de bak ging was het weer mis
Ik moet wel antibiotica geven en laxeer middel
En moet het even een paar dagen aankijken anders weer terug gaan
la vita è la mia dipendenza
Gebruikersavatar
isisshadow
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:20
Locatie: Apeldoorn

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door isisshadow »

Vandaag ben ik toch weer naar de DA geweest
want vannochtend leek het heeeeeel erg te zijn mar toen ik daar was
viel het weer heeeeeel erg mee
nu nog weer zalf mee gekregen en een kraag
en af en toe een beetje maseren
la vita è la mia dipendenza
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door Gingerlinda »

jeetje wat naar. ik hoop dat het snel hersteld.
het is dus wel uitstulping van de darm?
heel veel sterkte en beterschap voor shadow en voor jou natuurlijk veel sterkte.
je zult je wel erg zorgen maken, zo akelig dit..
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
isisshadow
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:20
Locatie: Apeldoorn

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door isisshadow »

ja klopt epo..... lastig word niet helemaal onthouden
maar tot nu niet is het nog niet heel ernstig ze willen het ook nog
wel eens een beetje dicht hechten maar dat was gelukkig nog niet nodig
de vorige keer ben ik bij apeldoorn zuid hofveld geweest en nu aan de gemzenstraat
waar ik een zeer vriendelijke vrouwlijke DA had
en dat mag ook best een keer gezegd worden vind ik!!

Hij heeft er zelf verder geen last van hij doet nog even lief gek wild en eet normaal
enkel met zijn staart omhoog lopen wat me best wel een beetje vermoeiend lijkt maar goed
la vita è la mia dipendenza
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door Gingerlinda »

gelukkig heeft hij verder geen last, van in de zin ziek zijn.

super fijn dat je een aardige DA hebt. dat mag inderdaad wel eens gezegd worden hoor.
het is heel belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij ja da. want het gaat natuurlijk wel om je poezenkindje :D
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
irene28
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2013 21:23

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door irene28 »

Hoi, ik ben nieuw hier. zat te googlen op uitstulpende endeldarm en kwam dus hier terecht. Ik heb een kitten van nu 12 weken. Hij kwam met 8 weken in het asiel terecht en had toen al een uitstulpende darm. Daar heeft hij een week mee rond gelopen voordat ik hem mee naar huis nam. Thuis kon ik het pas goed bekijken en zag toen dat het er wel heel vreemd uit zag. Naar de dierenarts (van het asiel) en die deed net of ze het voor het eerst zag, ja ja moest toch maar ff een hechtinkje in. Mooi, dacht ik. 2 dagen later zit hij helemaal verstopt, weer terug. klisma erin en de dosis van het laxeermiddel verhogen. weer een week later, het ziet er nog steeds vreemd uit dus toch maar weer ff laten kijken. dit keer oedeem, 2x daags beetje suiker erop. Dat lijkt te helpen, het is nog niet goed maar wel beter. Vandaag moest hij z'n enting hebben dus meteen maar weer ff laten kijken. Het was niets verbeterd volgens de DA, de boel zou gaan ontsteken, allemaal narigheid en niemand die hem dan hebben wil ( hij is hier maar te logeren, het is niet de bedoeling dat hij blijft). Volgens de DA was het beter om hem uit zn lijden te verlossen. Ja ALS het gaat ontsteken en hij pijn krijgt wel maar niet nu, ik heb hem dus weer meegenomen en gezegd dat hij hier blijft. Mijn vraag is nu dus, hoe gaat het met Shadow? Wat is er met hem gedaan, heeft het geholpen, hoe is hij er nu aan toe.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou als ik jou was naar een andere dierenarts gaan voor second opinion. Wat betreft topic van TS kan ik je niet helpen. Dat is de raad die ik je mee kan geven
irene28
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2013 21:23

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door irene28 »

Ja dat mag dus niet, de kat is van het asiel en alleen de asiel dierenarts mag handelen. Heel stiekem ben ik vanmiddag toch naar mijn eigen dierenarts gegaan en het was dus waar ik al bang voor was, katje is aan de beterende hand, heeft een overdosis prednison gehad om de laatste resten oedeem weg te krijgen en over een paar dagen moet hij weer een mooi sterretje hebben. Had hij dus bijna voor niks in de poezenhemel gezeten. Volgens de dierenarts van het asiel is hij inwendig en uitwendig misvormd en word hij niet oud. Hij is hier omdat het een verwilderd kitten is en dus niet te benaderen, die haal ik wel vaker in huis, komt met heel veel geduld vaak wel weer goed. Bij deze is het bijzonder goed gelukt, het is een schatje en bij geen enkele kat krijg je de garantie dat hij 20 word. Mijn eigen dierenarts geloofd niet in al die misvormingen en vond het een prima katje, met een groeiachterstand maar dat is niet zo gek, dat haalt hij wel in. Misschien moet deze dan maar blijven.
Ik was benieuwd hoe het met shadow is afgelopen, of er nog iets te zien is of dat alles onzichtbaar is hersteld
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: endeldarm stuplt een beetje uit of aanbei?

Bericht door lidewij020 »

Goeie actie, Irene! Fijn dat je naar een andere da bent gestapt. Jammer dat de asieldierenarts niets meer wilde doen. Zouden het de kosten zijn? Je verhaal doet me denken aan dat Armeense asielzoekersmeisje met leukemie dat niet geholpen, maar doodziek uitgezet werd.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie