Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Overgeven

Bericht door stervis »

Ja, dat wel Cerna :) Maar dat is inmiddels ook alweer 3 jaar geleden.

Zoals ik al zei, eind september wanneer ik weer wat ruimer zit financieel krijgen ze weer een algemene klinisch onderzoek en bloedwerk. Ik ben heel perfectionistisch en oplettend wat betreft mijn furries en merk vaak al snel wanneer ze zich anders gedragen dan normaal, daarnaast inspecteer ik ze (en de kattenbak) ook.

Maar je hebt verder helemaal gelijk hoor, ik krijg ook elk jaar een grieppriek, maar vaak genoeg ben ik nog grieperig.. ;) (een metafoor)
Niki
Looney
Binky
Puff
paasnini

Re: Overgeven

Bericht door paasnini »

Een geënte kat word ziek van niesziekte een niet geënte kat loopt erg groot risico er aan te overlijden.

Voor niezen kun je prima baby/ kinderneusdruppels halen.
Gebruikersavatar
ingebeest
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2012 12:06

Re: Overgeven

Bericht door ingebeest »

stervis schreef:Niesziekte is toch alleen iets wat je vanuit het asiel mee kunt nemen? Hebben je katten vieze oogjes/neuzen? Je kan wellicht de pasta proberen, mocht er geen verandering zijn, kan je altijd langs de DA toch?
ja en ze komen ook niet buiten maar heb gelezen dat wij het bijv op onze kleren of schoenen mee naar binnen hebben kunnen nemen. Hij heeft geen vieze oogjes.. wel een ietwat rood nattig neusje en hij mauwt veel minder dan normaal en als hij al iets zegt klinkt het heel schor :???: en de hele bank zit onder het snot dus denk dat we naar de da gaan straks als we nog terecht kunnen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Overgeven

Bericht door Dinky »

Hoop dat je bij de DA terecht kan. Een kat wordt nooit zomaar schor, dan is er meer aan de hand.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Overgeven

Bericht door stervis »

Ja, dat klinkt wel wat erger dan wat ik heb. Mijn poes heeft nog nooit echt gemiauwd, het is meer een schorre grauw.
Niki
Looney
Binky
Puff
paasnini

Re: Overgeven

Bericht door paasnini »

Niesziekte alleen uit een asiel mee kunnen nemen is een fabeltje. Het kan aan je kleding, schoenzolen meekomen etc.

@Ingebeest: hoe was het bij de da?
Cerna

Re: Overgeven

Bericht door Cerna »

-Een geënte kat word ziek van niesziekte een niet geënte kat loopt erg groot risico er aan te overlijden.
-ja en ze komen ook niet buiten maar heb gelezen dat wij het bijv op onze kleren of schoenen mee naar binnen hebben kunnen nemen. Hij heeft geen vieze oogjes.. wel een ietwat rood nattig neusje en hij mauwt veel minder dan normaal en als hij al iets zegt klinkt het heel schor :???: en de hele bank zit onder het snot dus denk dat we naar de da gaan straks als we nog terecht kunnen.
-Hoop dat je bij de DA terecht kan. Een kat wordt nooit zomaar schor, dan is er meer aan de hand.
-Ja, dat klinkt wel wat erger dan wat ik heb. Mijn poes heeft nog nooit echt gemiauwd, het is meer een schorre grauw.
- Niesziekte alleen uit een asiel mee kunnen nemen is een fabeltje. Het kan aan je kleding, schoenzolen meekomen etc.
@Ingebeest: hoe was het bij de da?
-Voor niezen kun je prima baby/ kinderneusdruppels halen.
:offtopic: Beter verder te gaan in: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... niesziekte
Renatevanderveer

Re: Overgeven

Bericht door Renatevanderveer »

Verdurie!
Dacht ik eindelijk de voeding voor Snickers gevonden te hebben die helpt, heeft hij vandaag alweer drie keer gebraakt..

De eerste keer kon je duidelijk zien dat het etensresten waren, de keren daarna was het voornamelijk slijm..

Ik heb het natte voer maar weggehaald, de arme schat..
Cerna

Re: Overgeven

Bericht door Cerna »

OK, ik heb helaas veel ervaring met brakende katten (Cochi en Amber), dus laten we alles eens op een rijtje zetten:
1. braakt hij alleen wanneer je zacht voer geeft of ook brokjes?
2. hoeveel geef je hem per keer?
3. hoe snel eet hij?
4. hoe snel nadat hij gegeten heeft, gaat hij braken?
5. is er een bepaalde smaak die ervoor zorgt dat hij eerder braakt dan een andere smaak (Cochi braakte nl. altijd wanneer hij vissmaak had gehad (of gekookte vis))?
Renatevanderveer

Re: Overgeven

Bericht door Renatevanderveer »

1. Van brokjes braakt hij niet, enkel van zacht voer cq nat voer.
2. Ik geef ze één portie/blikje met zijn tweetjes.
3. Hij eet vrij langzaam, zeker met het natte voer.
4. Gemiddeld zo'n twee uur nadat hij het natte voer heeft gegeten.
5. Over het algemeen inderdaad van vissmaken.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Overgeven

Bericht door mittenslief »

misschien een tip van Miamor heb je kip/rijst en dat is heel goed vlees, ik koop het altijd via zooplus, wordt hier zeer goed verdragen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Overgeven

Bericht door Cerna »

Lastig.
Hij geeft dus niet over omdat hij schrokt want dat doet hij niet en dan spugen ze meestal direct daarna en geen 2 uur later.

De eerste twee keren dat je Gourmet gaf spuugde hij dus niet. Heb je steeds hetzelfde smaakje gegeven of afgewisseld? En welk smaakje had hij gisteren? Je zou kunnen kijken of hij gaat spugen wanneer je weer het smaakje van de eerste of tweede dag geeft en vis helemaal even mijden. Vooral zalm is vrij machtig.

Ik heb bij Miamor gekeken, maar het nadeel is dat je behoorlijk wat blikjes moet bestellen en allemaal van 1 smaak. Wanneer ze nou combinatiedoosjes zouden hebben.
Ik hoef mijn katten echt niet twee dagen achter elkaar hetzelfde voor te zetten.

Maar ik vraag me af: waarom gaat een kat na 2 uur alsnog spugen? Wanneer de maag het voer niet zou kunnen verdragen, zou deze toch niet 2 uur wachten voordat hij het halfverteerde voer er weer uit zou werken. En wanneer er een obstructie zou zitten tussen de maag en de darmen waardoor het eten niet verder kan, zou hij ook gaan spugen van brokjes want daar geldt hetzelfde voor.

Ik kom er niet uit. Iemand anders misschien? En anders toch maar de dierenarts raadplegen.
Succes!
Renatevanderveer

Re: Overgeven

Bericht door Renatevanderveer »

De andere blikjes Gourmet Mousse blijven er inderdaad in.
Wellicht dat Snickers toch een reactie krijgt van vissmaakjes, want hij heeft het ook met voeding van Felix, dat was inderdaad een zalmsmaak.

Eergisteren hebben ze iets met kip gegeten, dat is er helemaal in gebleven.
Ik heb dus inderdaad afgewisseld met smaakjes.
De dierenarts vermoed dat Snickers toch gevoelige darmpjes heeft en niet alle voedingsstoffen kan verdragen.

Zo heeft hij in het begin dat we hem hadden, drie dagen gebraakt en een hele week diarree gehad van Purina One voeding..
Cerna

Re: Overgeven

Bericht door Cerna »

Je zou ook eens als aanvulling op de brokjes een doosje Applaws-kip kunnen bestellen. Waarschijnlijk blijft dat er ook wel in: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... blik/93664

Oceanfish vinden ze ook erg lekker en Cochi spuugt er niet van wanneer ik het hem in hele kleine porties voer (anders schrokt hij het naar binnen).
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Overgeven

Bericht door stervis »

Voor mijn katten bestel ik vaak Carnibest en dan elke keer een andere smaak variatie.
Niki
Looney
Binky
Puff
Plaats reactie