Wormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wormen

Bericht door Ms Maaike »

De vloeistof in het pipetje komt via de huid in de bloedbaan van de kat. Wanneer de vlooien (en/of wormen) van het bloed drinken krijgen ze het gif in hun systeem waardoor hun zenuwstelsel wordt aangetast (als ik het goed heb). De pipetjes die ontvlooien zijn niet werkzaam tegen alle soorten wormen. Lintwormen (die via vlooien overgedragen kunnen worden) pak je er niet mee aan. Dan werkt Milbemax (een tabletje) weer goed. Je hebt ook nog Panacur (pipetjes toch?), dat is tegen Giardia (ook een worm).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Wormen

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik begin te vermoeden dat Safi, de poes die we sinds 3 maanden hebben, last had van longwormen :shock: ze hoestte echt heel veel, vaak ook met haar tongetje een beetje naar buiten. Vorige week heeft ze een half tabletje Drontal large cat gehad en weg is de hoest!! Opvallend gewoon, vandaar dat ik direct denk aan wormen. Maar dat zou wel raar zijn, ze heeft in mei nog een nestje gehad, ik mag hopen dat ze rond die tijd ontwormt is? :roll:
Nu las ik dat longwormen komen door slakken. Denk niet dat ze een slak op heeft maar we hebben er wel veel op het gras en ze eet graag gras....kunnen ze zo ook besmet raken? Je zou haast denken van wel!!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Plaats reactie